• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • TezzAmore

Va kul att få klämma på liten bebis! *mys*

Vi ska greja det sista med morsan lya. Såga till de sista listerna, sätta upp lampor och tavlor. Sedan hade jag tänkt att vi skulle träffa någon av våra pappor på söndag, men det är lite svårt nu! Vet du vad min pappa har gjort i lite hemlighet? Han bjöd hem sambons föräldrar på söndag! Gissa om vi blev förvånade och glada! De har bara träffats 2 ggr. på de 5 åren vi snart varit ihop, så pappa tyckte att det var dags att de skulle lära känna varann. Kan tänka mig att pappa börjat känna så nu med allt snack om bröllop! Vi tyckte iaf. att det var ett roligt initiativ!

Så jag tänkte ta med sambon på den där "Miles per Hour" mässan på Eriksberg istället för farsdag midda! Det kommer hur flashiga bilar som helst!

• Nides

Hallå tjejer?

Är sååååå trött idag var uppe till sent och bakade inför dagens fika. Morotkaka och kärleksmums blev det, får se domen lyder då.

Åker till älsklingens pappa idag. Han bor i närheten av Ullared ute på landet så det ska bli riktigt skoj o gå på Ullared och köpa lite nya julpynt. Jippi. Hans andra syskon kommer också, och de har också en liten bäbis. Som förövrigt heter Isabella, som min blivande dotter egentligen skulle heta men det är en annan historia.

Min pappa bor ju i Iran och det är inte farsdag där, så man slipper den pucken!

• Ab fab

Hej hopp på er.

Seg morgon idag. Det får nog bli en låååång lunch tror jag.

Helgen är helt utan planer- så himla skönt. Inga partyn, inga gäster, inget hemskötsel. En tur till gardinsömmerskan i morgon, en sväng till IKEA kanske.Middag med en vännina idag. Det är hantverksmässa i Tollered vid Nääs fabriker i helgen. Man kanske skulle passa på att åka dit på söndag

• TezzAmore

Åh! Jag såg en annons i tidningen om julmarknad i Tyskland! Det såg så himla mysigt ut! En sak som jag tycker är skönt är att det verkar inte vara lika hysterikst när det gäller juldekorationer överallt än! Jag fyller år den 19 Nov och förra året kände det som att jag fyllde år den 24 Dec. Folk hade satt upp adventsljusstakar i fönstrena, hela stan var färdigpyntad och de spelade julmusik i affärerna! *aaaah* Personligen pyntar vi litegrann till första advent! Men fint är det iaf.... det jag syftade på var bara att det var lite "to much" förra året!

Oj, va jag babblar!

• Nides

Visst börjar man alldeles för tidigt med julpynt.
    Vi börjar oxå väldigt sakta första advent. Var ju på IKEA förra månaden och det var redan pyntat... det var fortfarande varmt ute. sorgligt.. hahhaaha

• TezzAmore

När vi var på Harrods i September hade de en hel avdelning med julpynt! Fast det var lite häftigt! De sålde en julgranskula som var som ett ägg. Man kunde öppna ägget och i den var det en speldosa. Den kostade bara 10.000.- kr!

• Ab fab

ÅÅÅÅÅhhhhhh... va jag är seg. Arbetslust lika med noll idag. Lång lunch med shopping och sushi. Mums. Men lika oinspirerad för det.

Idag har jag bröllopsshoppat- eller snarare beställt. Papper till inbjudan är klart.

• TezzAmore

Åh va kul! Va blev det för nått då?

• Ab fab

jag tar med lite prov den 26- då hoppas jag vi har fått det. brunt tjockt papper som omslag, beige innuti o vigselprogram. tidigt att handla det men ...ja ... det har lite ekonomiska fördelar att handla det före årskiftet.

• TezzAmore

Ja, varför inte passa på om ni dessutom vet vad ni vill ha!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?