Här kommer vår förlovningsberättelse från 19/20 November:
Vi hade pratat om förlovning ett tag. Jag hade sagt till sambon att jag inte ville förlova mig på någon stor dag typ, julafton, utan jag ville att vi skulle ha en egen dag. Jag bjöd hem vännerna på födelsedagsmiddag. Tycker det är så tråkigt att fylla år på regniga mörka hösten så jag hade bestämt mig för att ha sommartema. Jag hade massa blommor, sommarmat och även beställt en glasstårta! Det var en jättetrevlig fest, alla åt och drack för fullt. Nu så här i efterhand förstår jag varför sambon försvann iväg ut på balkongen flera ggr under kvällen. Jag trodde då att han skulle hålla kompisen som rökte sällskap... nä, det var för att samla mod! Så när allt var uppätet och klockan passerat 12-slaget (alltså var det inte min födelsedag längre!) kom sambon och kompisen in från balkongen (igen). Kompisen tog bort stolen som stod brevid mig. Jag tyckte det var konstigt tills jag såg sambon bakom honom. Han såg ut som han skulle spy vilken sekund som helst! Så sa han att han hade en överraskning till... Då satte han sig på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom! Jag blev fullständigt chockad! Jag kunde inte få fram ett ljud på jättelänge och så började jag givetvis gråta (av lycka såklart)! Efter en stund (som kändes som flera timmar) lyckades jag klämma ur mig ett ja och så var vår lycka total! Jag ryser bara jag tänker på det nu...
Hoppas jag inte tråkat ut er av min långa berättelse.
Förresten, jag fyller 27 i veckan och sambon är 36.