• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • TezzAmore

Little Mermaid: Min klänning finns inte heller på Nixa´s hemsida. Klänningen ser ut som två delar, men är bara en. Nederdelen av klänningen är i ett slätt lite sideaktigt tyg i ett stycke med sömmen bak. Längst ner finns det brodierier i blommönster och glas och vanliga pärlor. Över delen påminner lätt om en korsett med en V-rundning neders och har tunna axeband med pärlor. Runt bysten är det broderat med glas och vanliga pärlor. Jag älskar den för att över delen är det mycket liv i med små broderier och nederdelen är så enkel utan sömmar.

Är det annars någon speciell klänning som du är ute efter?

Nides: Jag har också tänkt på det där med Secret Box, men jag tror inte att det är min grej riktigt. Va jag har förstått så är det något lättklädda bilder och jag tror bara att jag skulle känna mig väldigt obekväm. Jag funderar på att ge honom något annat istället. Har sett att det går att få in ett foto inristat i 3-D i en kristallkub. Tycker det ser så fint ut. Ska du ha en Secret Box?

• Linum

Vad ska min m2b med en secret box till - han har ju redan originalet *fniss*

Det kan säkert bli jättefina bilder, men jag vet inte riktigt om jag hade vågat det... Han kan få ta egna bilder av mig istället - då kan det ju bli precis hur vågat som helst *ihaa*

• Fröken Malm

Jag ska inte göra nån Secret Box. Håller med Linum, han har ju redan "äkta varan".

• Carma07

Jag har lite planer på att göra ett kombinerat album med ett "jag-älskar-dig" och secret box. Om jag får råd och mod. Men jag skrattade gott åt Linum: klart att han redan har orginalet. Har inte tänkt så. Har mest tänkt på vad förvånad han skulle bli över att se sådana bilder på mig när han trodde att han bara skulle få ett "tråkigt" album.

• Little Mermaid

Hej!

Era klänningar låter vackra Tezz och Fröken Malm. Det finns så många klänningar där ute, så jag avundas er som redan valt. Jag är, som jag skrev ovan, fortfarande osäker, men gillar KIK:s klänningar. TYcker om att de är så stilrena, men ändå väldigt vackra och romantiska. Jag är liten och kort och är rädd att jag skulle försvinna i en maffiga klänning a la Maggie Sottero, även om jag tycker de klänningarna med maffiga släp och mycket tyg är väldigt snygga. Det känns som om man skulle kunna planera 10 olika bröllop med olika stilar. Vill helst förbli gift med den jag valt förstås.

• Little Mermaid

Hm... borde läsa igenom inläggen innan jag skickar. Småfel överallt...

• Ab fab

kul att ni gillar frisyren. det enda är ett det är lite som den vanliga festfrisyr jag har gjort. man kanske skulle revolutionera sig lite och satsa på något helt annorlunda. men det klart, det gäller att känna sig bekväm också

ni får ta med bilder på klänningarna nästa gång vi ses. jag förtränger totalt att man kanske skall ha något nytt på sig närman gifter sig.... även om jag skall ha en kort coctailklänning i färg så har jag ingen idé alls på hur det skall se ut

• TezzAmore

Little Mermaid: Kom att tänka på en sak som tanten i bröllopskläderaffären sa till mig... Jag är ingen stl.36 och innan besöket hade jag haft hemska tankar om att jag inte skulle hitta någon klänning pga. av min strl. Att tanten skulle titta på mig och gå till en stång, titta på mig och säga "ja, om man tittar på din strl. så har vi dessa tre att välja på, men så är du ju kort också, då har vi bara denna kvar"! Och så plocka hon fram ett stort vitt lakan!! Tack o lov hände ju inte detta... Dessutom berättade hon att de tjejer som var lite "mulligare" har betydligt lättare att hitta den där perfekta klänningen än de som är strl36. De tjejerna får så otroligt många fler klänningar att välja på, medans sådana som jag hittar den rätta för min kroppstyp väldigt snart. Tydligen verkar det stämma då jag hittade min på första försöket! Så mitt råd till dig, om du är en "liten" tjej så kan det vara en bra idé att börja leta ganska snart! Dessutom är det ju jättekul att prova, man känner sig så himla fin!

• TezzAmore

Apropå nått helt annat:

Några vänner kommer över på kalas på lördag och jag tänkte att vi skulle laga pizza och rensa ur barskåpet. Hehe! Jo, va kan man ha för gott på pizzan? Tänkte plocka fram köttfärs, kokt skinka, annanas. Vad mer kan man ha?

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?