• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • TezzAmore

Jag tänkte åka till sommarhuset och plocka snäckor på stranden nästa år. De är inte så stora, men väldigt fina och de brukar finnas massor, både av vita små med bruna ränder och blå långa smala snäck/musslor. (vet inte om det är riktiga musslor, men det är samma färg) Jag tänkte ha mer som en lätt "touch" of havstema, inte köra hela kittet, det blir bara fel eftersom vår festlokal ligger ute på landet.

• Little Mermaid

Hela kitet blir ofta för plottrigt. Vill inte heller ha hela kitet med snäckor, sand, rep osv osv. Några smådetaljer räcker och gör att temat kommer mer till sin rätt, tycker jag.

• Fröken Malm

Carma07,

Egentligen borde jag ju inte känna mig stressad efterso följande är bokat:
    Kyrka, festlokal, frisör, florist, catering, klänning köpt.

Det som är att göra är ju inbjudningar, festprogram, vigselprogram. Så veckorna innan kommer nog blir stressade. Plus att man vill fixa en fiffig bordsplacering!

• Ab fab

Fr malm...du har ju massor redan avklarat. det är ju bara de roliga sakerna kvar

• Linum

HJÄLP!!

Jag har hittat en klänning till min tärna här på BT, och har till 12 på mig att bestämma mig. Den är plommonlila, vilket passar utmärkt till mitt hösttema. 700 kr skall hon ha för den. Kan det vara rimligt att lägga ut på sin tärna? Om jag vill att hon skall bära en specifik sak, skall jag ju betala det också, eller hur?

Gå gärna in och kolla på köp/sälj, plommonlila tärnklänning.

• Fröken Malm

Linum,

Jag tycker den är jättefin! Passar ju fin-fint till ett höstbröllop.

Jag tycker också att man ska betala för sin tärna om man "kräver" att hon ska ha nåt specifikt på sig och inte får fria händer. 700 var ett bra pris också!

Min syster ska ha sin klänning som hon hade på sin studentbal för 1,5 år sen. Så jag kommer pröjsa för håruppsättning för henne istället!

• Nides

Linum: Är det den i helsingborg?? Den är jätte fin....

Apropå engelska tårthuset, de gör grymt snygga tårtor. Vi beställt två ggr och ska beställa till lillebrors födelsedag i dec. Till mammas bröllop gjorde de en grym snygg tårta. och sambon fick en gittar på hans födelsedag. Ska föröka få med mig lite bilder till den 26!!

• TezzAmore

Nides: Ja det måste du göra! Var de goda då eller bara snygga?

Linum: Klänningen var ju jättefin! Måste bara säga: "den är i strl. 38-40, men går att sy in". Hjälp! Är inte det typ en vanlig (redan smal) storlek? Oftast brukar det väl stå att man kan sy ut den! Hehe! Va tycker sambon eller han kanske inte har någon möjlighet att se på den?

• TezzAmore

Malm: Hört nått från Jan än?

• Linum

Jag tog en bild med mobilen och skickade till honom. "Det är väl inga pengar för att få en snygg tärna" tyckte han. Jag påpekade att tjejen på bilden inte följde med i paketet... ; ) Skämt åsido. Jag tror att den kommer att passa min tärna alldeles utmärkt!

Mina svärföräldrar bor ju i Hbg, så det är ju lagom för dem att åka och hämta den åt mig. Skulle den nu inte passa är det ju bara att sälja den vidare!

Tack för era kommentarer! Det hjälper alltid med andras åsikter, och det är ju därför vi finns till!

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?