• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Linum

"Åh, Ariel - hur mås det tjejen"

*tjohoo*

• Little Mermaid

Tycker istället att alla är så långa! Var jätteglad som hittade några i min storlek.

Ja, "Hela min värld" är vacker. Fast texten är inte helt passande.
    "Långt ovanför, finns det ett land,
    där man kan gå i sol på en strand,
    där man är fri,
    det kunde bli hela min värld"

Blir väldigt religiöst...

• Fröken Malm

Apropå sånger, har ni tänkt på om ni ska ha solosånger under vigseln och i såna fall vilka.

Som det ser ut nu (men det ändras säkert tre gånger innan det är spikat) så vill vi ha:

-Att älska dig (Shirley Clamp)
    -Love is all around (Wet Wet Wet)
    -Av Längtan till dig (Åsa Jinder, C-L Åkerström)

Tycker även att För Kärlekens skull med Ted Gärdestad är otroligt vacker, men den börjar bli så vanlig.....

• TezzAmore

Hehe! Håller med Little M om klänningar. Alla klänningar som jag provade var ju jättemycket för långa! Jag är 160 cm tycker inte 160 cm är så väldigt superkort, eller är det bara jag som fått fel intryck av mig själv?

• TezzAmore

Fröken Malm: Jag blev helt kär i "Av Längtan till dig" när jag hörde den första gången. Satt och rös och tänkte att den bara MÅSTE jag ha på vårt bröllop!

Pratat med Jan än?

• Linum

Ursäkta att jag uttryckte mig klumpigt... men det jag menade att alla var för korta, var på BT:s köp och sälj. Det verkara mest vara kortare brudar som säljer sina klänningar. I affärerna är de alltid långa, eftersom de skall passa alla längder.

• Fröken Malm

De gör väl klänningar längre för att det är lättare att lägga upp än att lägga ner. Sådär har vi "korta" alltid en fördel!

• Fröken Malm

Nix, hann inte ringa igår. Ska ta "mod" till mig att ringa i eftermiddag. Vill inte upplevas som tjatig, men han har ju faktiskt lovat att skicka kontraktet!

• Linum

Vi ska nog ha följande låtar i kyrkan:

"Av längtan till dig"
    "Skärgårdsdoktorn" Stefan Nilsson (bara piano)
    Det kommer ett stycke till , men det är inte spikat än. Lutar åt Willie Crafoord eller Cajsa Stina Åkerström

Inmarsch: Truympet Volontary (med trumpet eller eufonium)
    Utmarsch: Brudmarsch till oss (egen komposition, som inte är färdig än)

• TezzAmore

Linum: Det var en intressant sak. Undrar hur det kommer sig att inte längre brudar säljer sina klänningar på BT? Vi kanske borde göra en undersökning i ämnet. Alltså behöver vi en undersökningschef. Lykke, är Knut ledig?

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?