• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Linum

Nu har hon bokat hotell!

Efter att ha pratat med ett par bekanta som bodde i svindyr bröllopssvit och aldrig hann uppleva den, bestämde vi oss för att boka ett vanligt (fast finare) hotellrum på ett hotell där det finns relaxavdelning med jaccuzzi. Istället för att betala 3 700 för en natt betalar vi 1 900 för två nätter, och då kan vi ju dessutom vara där och göra oss iordning. Känner mig skitnöjd!

• TezzAmore

Linum: Vilket blev det då? *nyfiken*

• Linum

De bidde Scandic i Mölndal. Det är ju bara 5 km (eller nåt) från festlokal/kyrka, och sen har de ju mastodontfrukostar på Scandic! Vi bokade ett superiorrum som är 25kvm stort. Räcker gott och väl för oss.

Visst hade det varit kul att bo jättefint, men vi tänker göra det på vårt ettåriga bröllopsdag istället. Och så går vi ut på kvällen dagen efter bröllopet och äter på Sjömagasinet.

• TezzAmore

Linum: Va mysigt det låter! Ja, om man har möjlighet ska man nog ta 2 nätter. Annars blir det nog alldelles för stressigt. Mysigt att gå ut och äta också. Sedan vill man ju inte bara komma tillbaka till jobbet direkt på måndag - rakt in i vardagslivet! *smack* Man vill ju kunna njuta av bröllopet så länge det bara går efterråt...

• Ab fab

Låter som perfekt lösning.Att ha hotellet under bröllopsdagen - en smart lösning. Det händer ju så mycket än då de här dagarna.

Jag kommer att bo på hotell natten före. Dricka champagne med vänninorna o relaxa. Bröllopsnatten blir nog hemma o sen åker vi iväg söndag-tisdag på nåt ställe i Bohuslän. Jag hoppas det blir en bra lösning

• Linum

Vi tänkte åka till vår stuga utanför Lysekil i några dar efter för att försöka smälta alla intryck. Jag har hört av flera stycken att man absolut INTE skall åka till jobbet på måndagen! Ta ledigt några dagar och bara njuta av händelsen.

Lykke: Låter mysigt att vara med vänninorna! Vi får helt enkelt inte plats hemma hos oss eftersom alla andra familjemedlemmar skall sova där...

• Carma07

Låter som ett kap med hotellrummet. Kan man komma över något sådant kanske vi ska börja leta vi också. Mölndal blir tyvärr lite långt bort för vår del. Kul att det ordnade sig så bra!

• Linum

Carma07: Ni skulle gifta er i Lerumstrakten, eller vad det nu var va? Kolla in Grand i Alingsås! De har sviter med jaccuzzi och även andra lite mindra rum. Det är ju inte så jättelångt bort!

www.grandhotel-alingsas.se/

• Nides

Linum;
    guuuuud va bra.. Måste ju oxå börja titta på det.

Lyckke;
    Jag ska förmodligen oxå på hotell natten innan oxå men mina tärnor.

Dessutom så har jag tänkt att jag ska "flytta" till mamma en vecka innan så vi kan sakna varann riktigt mycket.. thi thi

• Carma07

Tack för tipset Linum. Vill inte gärna upp till Alingsås, men jag ska kolla in där ändå tror jag.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?