• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Ab fab

Vilken tur att vinterdäcken är på. Jag vinglade fram på cykeln idag. Lite mer snö hemma än här i stan i och för sig.

Äpplen och murgröna låter himla vackert. Skall man dekorera med äpplen är hårspray kanonbra för att hålla dem ännu glansigare (fast granny smith brukar ju vara rätt vaxade som det är)

jag har ingen aning om blommor ännu, förutom att jag vill ha en rund boll. Tycker det ser så himla fint ut. jag har turen att ha vännina som är hobby-florist. Jag hoppas att hon vill göra blommorna åt mig. Om jag har en capuccinofärgad klänning- vad skall jag ha för färg på blommorna då? har inte tänkt mig några dekorationer på restaurangen men det kanske hade varit kul med bollar på borden -liknande buketten

Jag kan gärna rekommendera min frisör. Inget flashigt, hyfsat billigt och klipper fantastiskt. Däremot vet jag egentligen inte hur hon är på bruduppsättningar, men jag har ju valt henne ändå:-.

• TezzAmore

lykke07: Va är det för frisör då?

• Linum

Lykke07: Till cappuccino är blodrött jättefint! Grönt, guld, vitt och cerise är också fint tycker jag. Det går ju att göra bollar av små rosor, och de finns ju i alla möjliga färger.

• Ab fab

mörkrött - vilken bra idé. hade nån tanke (säkert från en bild fr BT.... ) med cerise, lila o orange . låter hemskt men var kanonsnyggt. rosor är bra. funderade på nejlikor eller gerbera

• Linum

Jag tänkte ha gerbera i min bukett. Det finns ju i små storlekar också. Är den allra vackraste blomman tycker jag. Orkidéer kan nog vara snyggt att ha i ett snöre som hänger under bollen.

• Ab fab

Orkidéer är så vackra men de verkar så eleganta o känsliga. Jag tror att jag kommer lyckas göra sönder dem . Gerbera känns så bra- vackra färger, att de finns den mindre modellen o så tåliga. Då kanske inte min vännina måste göra allt samma morgon om det blir dekorationer och bröstfickeblommor förutom min boll

• Linum

Dessutom är gerbera en relativt billig blomma. Kan det bli bättre?

Jag tänkte ha en rund bukett (handbukett?) med höstfärger på gerberan, lite bär typ rönnbär eller nåt annat och så lite murgröna. Har tänkt pynta med murgröna och vill gärna ha en genomgående grön tråd.

• Carma07

Höstbukett låter himla fint. Själv har jag inte bestämt riktigt ännu, men min tanke hittills är att ha en enkel stavbukett med mörkröda kallor.

lykke: De bollarna du pratar om är himla fina! De skulle nog vara fint att dekorera borden med sådana också.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?