• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?

Är det någon mer som jag?
    Som tänker på bröllop större delen av tiden.
    Vars vänner tröttnat på allt pratande? Vars partner suckar när det är dags att planera?

En fika med likasinnade vore inte dumt. Är det någon som är sugen på att träffas i eller runt Göteborg för en "bröllopspratarfika"

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?
  • Fröken Malm

Nej, ingen aning! Tog bara för givet att de hade omonterade stämplar.

Vilket ställe ha ni köpt era??

• Carma07

Lägger till några
    www.kortmakaren.se -har även fysisk butik i Floda.

Sedan har du även Format Papper på Drottninggatan som vi pratade om. De har också en del omonterade stämplar. De ska starta upp även en webshop, men vet inte hur långt de har kommit.

• TezzAmore

Jag sitter och tittar på Panduros hemsida... Åh, vad jag vill shoppa! Så mycket fint att pyssla me. Det är ju jättesvårt att inte beställa...

Jag har beställt via webben en gång och då såg grejerna jag fick hem inte riktigt likadana ut som de som jag beställde.. fast det var ju samma sak. Men nu blir jag ju sååå sugen på att beställa igen!

• Fröken Malm

Från en sak snabbt över till en annan.

Ringde precis sömmerskan som ska sy in min klänning, HUR trevlig som helst!!!!! Hon sa att jag måste ha med mig samma underkäder till provningen som jag ska ha på bröllopet och då tänkte jag på den affären ni pratade om sist, Linum och Tezz. Vart låg den butiken?? (Och skulle de tänkas ha halterneck-BH:ar?)

• Linum

"Victoria" ligger på södra larmgatan 10 (jag har kvittot framför mig). De har bh i alla storlekar och stilar. Mycket chantelle, primadonna etc.

• TezzAmore

Vi pratade om några olika affärer bla. Victoria på S. larmgatan och Chia brevid Lagerhouse.

Vilken ringde du? Kullavik?

• Linum

TezzAmore: Är det Korsetten du menar när du säger Chia?

• Fröken Malm

Japp, Therese heter hon. Väldigt trevlig!! Ska dit den 24/4.

Hade verkligen ingen aning om hur lång tid hon behöver ha att sy in klänningen, hon trodde det skulle ta två provningar så då tyckte hon vecka 17 passade bra.

Så nu har jag ca 4,5 månader på mig att inhandla underkläder och skor!

• TezzAmore

Linum: Nä, det är inte samma som Korsetten. Chia är en ganska okänd underklädesaffär som ligger vägg i vägg med Dubliners. Man går in i en gång, där ligger även en fotograf, klädesaffär Berit P och jag tror tom. nån frisör eller om det är tatuerare?! Nu har jag inte handlat på Chia på över ett år, men innan var de grymt bra på att hitta just rätt grejer. Det är en pytteliten affär, men de har allt och beställer hem om man inte hittar. Underkläder, bikinis, baddräkter m.m.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?