• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Jessie76

Ja massor massor med grejjer. Massa pengar till bröllopsresan. Lite Le Creuset grejjer. MASSOR med Hardangerbestick - svinbra! Tårtfat, fruktfat, korgar med massa gottigott, chokladaskar, blommor i massor, ett keramikhjärta som min älskade kompis gjort (han är keramiker) mm mm mm
    Sååå nöjd med ALLA presenter.
    Förutom att vi fick så mycket betalt på själva bröllopet - all alkohol och mat t ex. Barnens kläder mm
    Skryter jag? Bra

• viktualia

Det är klart att man får "skryta" om bröllopspresenter! Själv är jag så nöjd att jag är helt facinerad!

Gulligaste presenten är två väldigt personliga saker. Den ena är från mina småscouter (nån som tror att jag är anomym fortfarande?!?!) - vi fick en helgs friluftsupplevelse tillsammans med dem - "allinclusive weekend på öde Mälarö". ÅÅÅÅ vad gulligt!!!

Sen fick vi en häftig grej av mitt närmsta kompisgäng. Vi har en tradition att ge brudparen ett upplevelsedag, en slags kombinerad svensexa och möhippa fast EFTER bröllopet där paret får göra smågalna saker tillsammans och samtidigt umgås med gänget. Jag har varit med och arrangerat några sådana här dagar men blev OTROLIGT glad över att få en sådan dag- eftersom jag vet hur OTROLIGT mycket jobb som ligger bakom och hur fulla almanackor/liv alla har....

Bröllopet betalade vi helt själva... men resan... nästan så att jag tycker att det är lite jobbigt... men mina svärföräldrar PROPSADE på att få betala själva resan åt oss. Vi betalade bara utflykter och mat på plats.... konstig känsla och svårt att tacka för... men visst är jag otroligt tacksam!!!

• Telemarkgrrl

God morgon på er!

Vi hade ju ett pyttelitet bröllop med bara föräldrar och syskon och hade sagt att vi inte ville ha några presenter alls men det fick vi ju ändå. Jag blev faktiskt lite förvånad över hur opersonliga och onödiga presenter våra allra närmaste kom med. Men vaddå, eftersom vi inte ville ha några så spelar det ingen roll att vi inte gillade dom vi fick.

• viktualia

Men vad knasigt!! Att inte era närmaste förstod bättre än så! Jag skulle bli lite ledsen om jag fick saker av mina närmaste som jag inte vill ha...

• Telemarkgrrl

Jo, det är klart. Fast man kanske får skylla sig själv om man inte lämnar en önskelista?

Lite ledsen blev jag iallafall av presenten från ett kompisgäng. När en av tjejerna i gänget hade gift sig så var jag med och fixade present. Vi utgick från hennes favoritvin och sen var vi runt i halva Stockholm och köpte ostar, choklad, gåslever (trots att det är emot mina principer att köpa sånt) och andra delikatesser som skulle passa ihop just med det vinet. Och vad fick vi av det gänget? Jo, ett presentkort på Akademibokhandeln. Klart användbart men det kändes ju inte som om dom lagt ner själ och hjärta i presenten. Jaja, vad är väl en massa saker....

• Jessie76

Morrn morrn *gääääääääääääääääääääääääsp*

Idag försov sig mannen och då gick hela morgonen åt h*****te
    Sen till jobbet oxå Är jag ALDRIG annars....

Det vart inget igår heller för jag tränade istället å sen såg vi ER och PB Fan va bra dom e

• viktualia

Oj! Hm... Presentkort på Akademibokhandeln i bröllopspresent.. hm... När jag har dåliga fantasi brukar jag ge bort presentkort på Ticnet till brudpar - för att de ska ta sig tid till varandra och göra något skojigt ihop. Nån gång när jag var pank blev det presentkort på bio - med samma tanke...

Apropå tankar... Jag har inte rotat vidare i frågan om andra advent och kompisen jag tänkte sova hos. Kom att tänka på begravningen av tanten som stod mig nära och låter frågan om planering av de närmaste veckornas helger vara lite lös tills jag vet när begravningen blir.

Dystert inlägg det här.... men jag känner mig inte så dyster idag... bara en aning yr sedan chefen slängde ett nytt panikprojekt i knät på mig igår... fattar fortfarande NADA... och då är det ju tryggare att hänga på BT än att försöka jobba...

• Telemarkgrrl

Som "vanliga" presenter är det inget fel på presentkort tycker jag!

En bra present som vi fick var en flaska champagne som inte ska drickas förrän 2016. Ojojoj, vilken lång väntan det blir.

Åh, det vore synd om det inte blev nåt Vickan men det är klart att en begravning går först. Då får vi väl ta det i januari, då får ju dessutom Majsan mer tid på sig att mjuka upp sin karl på.

Jag kan stå för lite deppighet här idag. Jag har ont i ryggen och så är det skittråkigt att vara på jobbet nu för tiden. Eftersom företaget ska säga upp jättemånga och vi inte vet vilka det blir så är det inte många som känner någon arbetslust just nu och det spekuleras fram och tillbaka hela tiden. Det är så man har lust att säga upp sig på stört bara för att få veta hur det ska bli.

• nu är jag fruL

god morgon tjejer
    jag vill inleda dagen med blöta att skicka några blöta, sugande smackande pussar till de som känner sig nere eller behöver nli pussade av olika anledningar

glöm inte att jag emellanåt är deppdrottning och vet precis hur det känns att deppa... och vara nere.
    Så gnäll på och deppa, jag orkar lyssna

jag såg precis ditt mail vickan. Kul att se folks namn även fast jag inte kunde placera precis alla ... jessie var ju inte så svårt att lista ut vem hon var
    KUL

Och vickan SUPER fina bilder. KUL!!!!!!! grattis igen!!!!

och by the way vickan jag såg till mess nyss och jag kommer jätte gärna över på torsdag. men snälla hjärtat du har redan bjudit mig på middag. det känns som om det är min tur. Ska jag ta med mig något, beställa käk eller vad??????

till er andra.
    Puss igen

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......