• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • Telemarkgrrl

Oms - jösses, jag blev matt bara av att läsa ditt inlägg!

Vickan - kan inte mer än hålla med, grannar är det en felet med att bo i lägenhet. Jag kan helt ärligt säga att jag hatar mina grannar. Gubben är ute och hostar så slemmet lossnar och röker på sin balkong mitt i nätterna och deras balkong ligger typ 3 dm från vårt sovrumsfönster. Uuuuuuurk för att bli väckt av det där kl 4.30!

Men jag ska bo i en lägenhet utan grannar! Jag vet inte riktigt hur det ska gå till men så ska det bli. Men om jag flyttar till Örebro så måste du lova att inte flytta ifån din håla! Du kommer att bli den enda jag känner (med undantag av svärföräldrarna) på 20 mils avstånd så då får du aldrig flytta!

• viktualia

jag vill ju bo i en större stad och Örebro ligger ju bäst till egentligen, även om jag just nu pendlar åt andra hållet. Jag trivdes bra i Örebro, tycker att det är en lagom stor stad, har faktiskt ett gäng vänner där och vill mest DIIIIIT... men det var det är med jobb...

• nenne78

oms
    låter som du är en lägenhetsmänniska *fnissar*

• Telemarkgrrl

Åååh men suck vad jag är puckad! *dunkar huvudet i skrivbordet* Det är klart att ni kan/ska flytta till Örebro också!

• viktualia

akta huvudet Telestubben! man kan bli ännu dummare av att slå sig själv... *skrattar så jag nästan ramlar av stolen*

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • viktualia

Det finns säkert ställen som är mer eller mindre besvärliga att bo på - insnöad håla på landet i Småland är inget för mig. Och fördomar och rädslor finns det nog i alla städer. Det beror på hur man hanterar rädslorna och vad man lever för liv.

Själv hör jag i och för sig till de mest mörkrädda typerna. Jag tycker att det är DÖLÄSKIGT att gå på en mörk landsväg ute i ingenstans, men korsa Sergels torg mitt i natten bekommer mig inte.

Kunde lite låta bli att reagera även om jag egentligen vet att du är både klok och reflektad Omsan och att beslut om bostadsort hänger på en massa olika faktorer. Har bara svårt för mer eller mindre nyanserad inlägg kring städer/områden.

/Vickan
    uppvuxen i ett område som i en ansedd forskningsstudie utpekats som väldigt främlingsfientligt

• viktualia

shit vad seriöst det blev ett tag!!! fruLlan håller sig undan från vår tråd idag .... *snyftar*

dags för lite bus: Majsan har du förklarat att vi är vansinnigt trevliga typer så att din karl släpper iväg dig den 2 advent?
    Och vad pratar vi om för tid på dagen - vad ska jag säga till kompisen som jag tänkte sova hos?!?

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......