• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • viktualia

majsan... vi bor i en hyrestvåa på tredje våningen utan hiss men med balkong och varmgarage... mest för att vi inte kan enas om var vi ska köpa hus eller vad nästa bostad ska vara av för typ.... så jag är med i böket... även om vi lämnat den värsta trängseln! (bodde ett år två pers på 26 kvm...)

• Meddelande borttaget
  • mary81

känns bra vickan! vår etta är iaf på 41 kvm med kök plats för 4pers så det är ok.

Vi trivs så jäkla bra i stan som det känns nu därför har vi inte orkat tänka så mycket på lghbyte, och barn kommer dröja ett par år också.. Men jag är såå avis på alla som har ett sovrum, vi har sagt det att vi kommer uppskatta det hela livet efter dom här åren i en etta

• mary81

Omsan vi har inte skrivit på nåt och avtalat bort besittningsrätten!!! visst är det så att vi har rätt till lgh då?

• Meddelande borttaget
  • mary81

inget svar hos värdinne-f*ttan
    ursäkta språket men hon är en kärring

• Meddelande borttaget
  • viktualia

majsan! enligt hyreslagstiftningen så bör ni ha besittningsrätt på lägenheten nu. spana på www.hyresgastforeningen.se så får du tips på hur du kan gå vidare!

jag är uppvuxen i radhus, har bott i alla varianter av lägenheter som går att uppbringa.

drömbostad: ett stort hus, centralt i nån trevlig stad, nära till service, jobb och liknande men samtidigt nära till natur. Finns sånt? Japp det gör det. Men:

1. Det kostar en och annan krona....
    ..... fast det värsta är...
    2. Övertyga min man om att flytta till en större stad bygger på antaganden om jobb och annat.

SÅÅÅÅÅÅ det jag borde lägga kraft på är:
    0. Få jobb i RÄTT stad.... (och jag som är så feg när det kommer till jobbsökeri...)

• nenne78

näe bostad är ett kapitel för sig - hur hittar man det ultimata boendet? Alltid är det ju något som saknas eller är fel.

Bästa lägenheten rent praktiskt var faktiskt den i Jordbro. 3:a 80 kvm med klädkammare, möblerbar hall Så det blev nästan en 3,5:a. Å så slapp man gå bland allt grus och sand innanför dörren mer än när man tog av sig kläderna.

Som det är nu ligger toan och köksöppningen mittemot varandra precis vid dörren, där allt skit samlas. OCh eftersom vi har loftgång hinner man inte klampa av sig allt skit förrän mna har kommit in.

Å Viktualia
    söder om gävle - är du TOKIG! Där luktar det bajs. Torsåker är fint och lagom kulligt (å fina hus...), men lite för långt bort och lite för litet. Som sagt, Storvik har bra förbindelser.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......