• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • mary81

tack omsan för utläggningen. shit jag vet inte hur det kommer bli. han som fixade lgh till oss jobbade på en hög position i hyresgästföreningen och jag tror han stod på kontraktet men nu jobbar han inte kvar där längre. Alltså han skulle aldrig strida om kontraktet för det är sagt från första början att vi ska få första hand men jag är rädd att värdinnan kommer strida mot det

• viktualia

nenne... det har du ju rätt i förstås.... långt från Skutskär ska det vara...

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ det är bara Uppsala som gäller.. inget annat.. (finns f ö roliga jobb i min bransch i Gävle men då måste man ha disputerat och jag vet ju inte ens om jag vill bli antagen som doktorand..... )

• mary81

Nenne! gick in och kollade ditt tänkbara bostadsköp säger bara åååhhhhhhhhhhhh
    vilken idyll ena stunden tänker jag att jag vill bo en bit ifrån stockholm lugnt och tryggt, sen andra stunden vill jag ha storstadens puls. Älsklingen min är likadan, han pratade härom dan att han vill att vi ska flytta till Australien, men där så jag STOPP jag är alldeles för hemmakär och familjekär

• Telemarkgrrl

Jag vill bo i en stor paradvåning med dubbeldörrar, kakelugnar, högt i tak och sjöutsikt mycket centralt i en lagom stor stad. Då pratar vi tex Örebro (okej, å-utsikt då), Östersund (där är jag tom så flexibel att jag kan tänka mig Frösön), Linköping eller Göteborg (egentligen lite för stort men ack så fint). Det är väl inte för mycket begärt?!

Är uppvuxen i en fiiiin villaförort och vill aldrig aldrig aldrig tillbaka. Inte nåt jädrans trädgårds- eller underhållsarbete för mig inte. Jag vill bara sitta på balkongen och dricka sprit när jag är ledig.

• Telemarkgrrl

Varför dyker dom där smajlisarna upp när man inte bett dom?!

• viktualia

telestubben!!! Örebro blir ju strålande!! vi kan dricka sprit tillsammans på din balkong och sen kan du komma hem till mig och sola på gräsmattan när det passar bättre!!

Mot Örebro!!!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • viktualia

medans jag bara läääängtar efter att slippa höra grannarna hela tiden.. när de kommer, gå, när hundarna skäller eller gnyr, när grannen under hostar så hon spyr, när halva huset skakar av att nån borrar i väggen kl 10 lördag fm när jag vill sova.... NÄE jag är egentligen helt färdig med lägenhetsboende.

Och jag lider inte av lite jobb med ett hus plus att jag skaffat mig tidernas händigaste karl - som hela sitt liv övat på sina föräldrars hus vilket gör att det inte är "förstagångsklåpare" över honom utan ganska erfaren husägare.

jag vill ha min egen syrenberså, lusthus och glasveranda. min egen hallonhäck, gräsmatta och äppelträd. mina egna utemöbler.... mitt eget hus där olika verksamheter kan pågå samtidigt utan att störa varandra....

• viktualia

Omsan.. antar att det inte är något att fördjupa sig i men "Sveiges rasisttätaste städer" kändes ändå som att det krävde sin förklaring. Jag hade nog gissat på någon annan stad till det epitetet.. men det kan ju ha samband med att jag bott i Örebros svar på Rinkeby och trivts strålande!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......