• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • nenne78

jessie
    punchverandan är på planeringsstadiet, men det skönaste hörnet i vår soffa är reserverad i ditt namn Kommer du på skotran eller tar du tåget som alla andra? Annars kan vi åka runt runt och tolka *passa äppelträden* med pulka eller bob medan min karl bakar kladdkaka innan han förpassas till källaren.

• viktualia

Japp! Jag har en tjusig examen minsann... tyvärr kommer man inte så långt med tjusiga examen och inte tjänar man mer pengar för det. Min hemska karl har "bara" 124 högskolepoäng och NOLL kronor i studielån och tjänar 15 papp mer än mig i månaden... urk! Jag har 205 högskolepoäng, varav 160 i examen, 300 papp i studielån och projektanställning till jul....

Dagboksskrivande - jag har skrivit dagbok för hand varje dag sedan juni 1992. Inte missat EN ENDA dag... visst blir det lite konstigt om man är full, hemskt trött eller sjuk - men jag har skrivit ändå. Bloggat har jag gjort ett bra tag också. Den riktigt nyfikne får göra som Omsan - ge sig in på Lunar och läsa... finns bloggar från 2001 och framåt lite oregelbundet.

Nenne - å tredje sidan är det nog ALDRIG läge att köpa hus.. alltid nåt som krånglar/hindrar och har sig... heja heja!

• nenne78

majsan
    samma här, jag vågar inte ens prova. Frestelsen skulle bli för stor! Handlar aldrig på avbetalning heller av just den anledningen. Usch! Den här månaden är en katastrof, och 11 dagar kvar till lön

• Jessie76

Nope, jag har studieskulder å inga fina diplom. Ha bara lånat till att läsa igen gymnasiet....

• nenne78

viktualia
    precis, när är det läge? Det är heller aldrig läge att skaffa barn heller - så därför är det just läge för det. Vi siktar på att klara av allt inom 1 månad. Bröllop, bil, Hus, Barn och privat pensionssparande (jag vet, jag har inte hunnit börja än - känner mig lite stressad...) OCh ingen hund men en KATT men det blir inte förrän i vår. OM vi köper hus alltså.

Svårt det där med utbildning kontra jobb. Jag tjänar bra med tanke på att jag bara har gymnasieutbildning, t o m bättre än mina andra vänner som HAR 3-5 år på universitetet/högskola. Men samtidigt har jag inte så mycket att välja på om jag blir arbetslös än att fortsätta i den här branschen eller demonstrera jello på ICA.

• Jessie76

Samma här, lider lite fortfarande efter bröllop - med tanke på att alla barnen ska ha kläder å allt h**te Sen fyllde sonen 8 i tisdax och jag fyller i december. Syrran 16 oktober, den andra 21 december. Morsan 18 november och min farbror blir 60 2 dec.
    Suck................................
    Roligt å fira men int så roliga kontoutdrag den här årstiden

Oms - var ääääääääär du??? Jobbar du?? Skäms!!!

FruL - halååååååååååååååååååååååå

• mary81

Hjälp är det 11 dar kvar?? ja ta mig tusan det är det? Ska på födelsedagsmiddag på lördag och har nån ynka hundralapp i plånboken kvar då blir det till att skrapa lite från mitt lilla lilla bröllopskonto igen då eller för tusende gången i ordningen länsa min kärestes konto också *elakt häxskratt*

• viktualia

ååååååå prata inte om privat pensionssparande... jag mår illa... blääää jag tycker att det räcker att jag måste betala bortåt 1500 till CSN varje månad... urk och burk...

å fjärde sidan - man är aldrig så rik som när man har två inkomster och inga barn... så ska ni köpa hus så är det nog nu.... även om ekonomi är lite si och så....

vi är så konstiga så vi lider inte efter bröllop och resa... både maken och jag är ekonomiskt sinnade typer som håller ordning på pengarna.. fråga inte efter mirakelrecept - jag har ingen aning om hur det går till. Bara att jag har utrymme på kontot att gå och shoppa lite idag...

• nu är jag fruL

hejsan raringar
    Tillbaka från lunchen. mmmmmm goottttttt Mätt och nöjd och surfar med mina BT list bruttor
    ja då är allt bra

just det ni pratade hus osv igår var det ja....
    jag hann inte vara här men jag läste ikapp der mesta.
    jag har dock inte kollat in huset än nenne, men det är säkert super fint. Jag tackar jag till inflyttningsfesten redan nu för du HAR vet tänkt bjuda mig va

Just nu bor vi i en toppenlägehet mitt ine i stan och trivs som fisken i vattnet. MEN både jag och min käre make har intressen som gör att vi ABSOLUT ska bo på landet sedan. Vi är båda uppväxta i hus och vill ha det. Maken vill dessutom ha verkstad och garage och jag ska ha hönshus, svinstia och stall. Eventuellt även ladugård då jag även skulle vilja ha ett par kor, men det får vi se.

Så som ni hör så ska vi absolut inte bo i någon förort, fy faaaaan för det. Nej vi väljder bonnvischan. kanske runt vickans gamla hemtrakter. Jag vill hellre bo lite mer söderut men maken vill närmarae dalarna.

Men detta är planer som är kanske 2-3 år i framtiden. Fram tills dess hoppas jag att vi skaffar barn och har det bra i stan.

så där fick ni en liten levnadsberättelse från fruLlan.

vickan skaldjur och vin låter suuuuuuuuuuuuper. Vad sja lille jag ta med mig

puss på alla
    glada, fgalna eller deppiga

• viktualia

Är det nån mer som vill ha skaldjur på torsdag sisådär vid 18-30 - 19 tiden hemma hos mig?!?!?

FruLlan - jag fixar allt! Skippa dåligt samvete och njut!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......