• viktualia

Nu har jag gjort det igen.......

.... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en ny tråd på samma tema som den gamla som just stängts av, av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......
  • nenne78

jessie

nääeeeeeee.jag skojar.

• nu är jag fruL

jessie:
    Hmmmm NÄR har jag ingen aning om men det vore grryyyyyymmmt om du kunde komma du med. Please...

• nenne78

*spånar bland de egna recepten* Näe jag är ledsen, idag står det still.

Vickan är väl bra på sånt här?

• nenne78

det är ju 17 mil bort bara, men innan jul finns inte en ledig helg

• Telemarkgrrl

Pratade inte Vickan om andra advent igår?

• Telemarkgrrl

Jessie - helstekt fläskfile med potatisklyftor? Sen nån god sås till som barnen kan peta bort.

• Jessie76

Hmm lät gott, men jag äter ju GI mat så potatis går bort - fast jag kan ju göra grönsaker.... Kanske jag snor den idén - gracias

Jag fyller rätt jämt snart, kanske jag skulle önska mig en stockholmsweekend

• mary81

Tellis ska du till dom fiiiinare delarna av stan idag vad ska du hitta på då för skoj?? *nyfiken*

Jessie hmmm svårt om du är GI-människa.. men kycklingfileer inlindad i bacon i ugn med nån god sås(kanske tzatsikt) och massa sallad med avokado i är min favorit.. Jag brukar göra saffransris till det men det kan du ju skippa då.

ikväll har jag bjudit hem svärmor på middag HJÄLP, men vi blev hemskt nöjda med vår japanska afton i måndags så det blir nåt liknadnde tror jag. Men det viktigaste av allt inhandlade jag igår Cava rosé mmm och några flaskor vin och whisky så vi kan göra irish aaaaah äntligen fredag då man får dricka med GOTT samvete

Jag kommer nog gärna med på en stockholms dejt om jag vågar...

• viktualia

godmorgonen! Vickan glider in lagom sent. Jag tog lite sovmorgon när jag ändå ska jobba hemma... latmask!!! Ska ju på fest ikväll och vill ha lite kraft till det... ha ha ha...

Japp jag yrade om andra advent igår. Ungefär då är det dags att köpa julklappar. Trist att nenne inte har nån ledig helg innan jul, värre busy än jag!!! ha ha! Fast mitt engagemang i föreningsvärlden brukar ha lågsäsong i december, därav mitt tidsutrymme.

Tyvärr kan jag inte säga att jag verkligen kan då. En mig mycket närstående tant (extramormor kallad) ligger just nu på sluttampen och kommer snart att få gå hem till Herren. Alltså blir det en tur till hennes stad för begravning så småningom.

FruLlan - vad gäller begravningen nästa vecka (fy vad dystert det låter med två begravningar i samma inlägg...) så kan min kära make inte ta ledigt från jobbet den dagen och alltså åker vi inte. Så nu får du välja fritt vilken dag du vill komma hit och dricka sprit/öl/vin!

• Telemarkgrrl

Nä, det är inget roligt jag ska göra. Det ska sägas upp folk på mitt jobb och jag ska till min fackförbund och prata med min fackliga företrädare. Men det borde inte ta så lång stund, vilket betyder att jag får fredagseftermiddagen leeeeeeedigt! Då ska jag träffa min mamma som kommer till Stockholm på besök. Har inte sett henne på evigheter så det ska bli jättekul. Jag hoppas bara att vi kan hålla sams, ibland känns det som det är lättare att umgås per telefon.

Majsan - det är klart att du törs!! Om jag törs så törs du för jag är jäääääättefeg.

Majsan igen förresten, det är så KUL att du hänger kvar här!! Ibland dyker det upp folk som är så roliga och trevliga men sen försvinner spårlöst efter ett tag och då saknar man dom ju. Så häng kvar här!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen.......