• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • Septemberbruttan

Här blir det faktiskt bara lugnare och lugnare! Visserligen har jag drömt bröllop hela natten...men annars verkar allting ordnar sig till det bästa.
    Tjejerna som skulle sjunga i kyrkan som var döförkylda i helgen ska ställa upp iaf, bordsplaceringen är klar och den är vi nöjd med, ska göra upp de sista detaljerna med hotellet idag. Så det ser rätt ljust ut!

CillaR:
    Vad då röd klänning? Har inte hängt med... Vill höra allt! *nyfiken*

• @-}----

Usch, jag har typ åkt på urinvägsinfektion....HIMLANS bra tajming :( Fick det för ca 2 veckor sen å rusade i panik till läkaren men de hittade ingan basilusker så det var ingen vanlig infektion...typiskt. Sen försavnn det ett tag, men idag bränner det som in i h*vete....usch, vet inte vad jag ska göra??? :(

• lingonben

Oj nej, stackars dig. Det enda som hjälper är väl penicillin? (Oj, det ordet har jag nog aldrig skrivit förut, stavas det så?) Fy vad jobbigt. Svampinfektion är lättare att rå över och bota själv men urinvägsinfektion sitter ju mer knepigt till. Vet bara att man ska dricka massor av vatten, och variera mellan olika kurer av ordet på här ovan som är så långt och säkert felstavat ;)

Lycka till!

• Septemberbruttan

Penicillin var faktiskt rätt stavat, duktig lingonben!
    Tranbärsjuice ska vara jätte bra, men då ska man enbart dricka det. Det finns dels som koncentrat eller färdigblandad från Jokk. Finns nog att köpa på de flesta affärer. Hoppas du blir av med det till på lördag, inge kul att behöva springa och kissa hela tiden med en stor brudklänning.
    Jag har haft nog med huvudbry bara om hur det ska gå till att gå på toa med en stor klänning och underkjol...

• elora

@-}----

Häv i dig massor med tranbärsdricka, det är ju en huskur. Men håll dig varm annars och ät lite mindre socker, för det främjar annars svampen.

Gifter mig oxå till helgen och har inte hunnit skriva nåt mer sedan TS startade tråden ;) Men det är ju häcken full och en massa ändringar i festhäftet så man blir galen. Resor varje dag då prästen bor på annan ort och festlokalen likaså. Fullt hus på fredag och mat ska fixas likaså sängplats. Yngsta tösa krånglar om natten så man kan ju glömma att man ser fräsch ut. Men mardrömmen vore nog att få munsår innan tycker jag...för det syns på mig oavsett sminkmetod för att dölja eländet...Men jag proppar i mig c-vitaminer (3 ggr starkare) och försöker tänka på annat...lätt då...noop men men.

Sköt om er och håll tummar för att regnet håller sig borta under dagen!

• lingonben

Tranbärsjuice just ja! Det hra jag också drukit i syfte att rensa ur urinvägarna. Det stämmer ju bra det. Däremot så ska man då köpa Osötad på hälsokosten och inte vanlig på affärer, då sockret tydligen motverkar det som ska vara bra i det här fallet. Bra idé.

• @-}----

Ja, tranbärsjuice har jag HÄLLT i mig så jag storknar...haha! Tyvärr funkar itne penecellin eftersom det tycligen inte var nån bakterie....hm! Men men....
    I och för sig tryckte jag i mig en halv kladdkaka i söndags och resten av halvan igår....så det kanske är därför. Rätt så mycket socker i en sån kaka ;)
    Men OJ va mumsigt!

• lingonben

Aj aj aj då, men vatten, massor av vatten. Och inga varma bad.

• Elsie76

Vi repade igår med musiker och vigselförrättare. är jättenöjda med musikerna, men inte med förrättaren.... vi hade skrivit en personlig text(vi kör borgerlig vigsel)och denna läste han från papperet och stakade sig massor. Hoppas han inte gör det på lördag, katastrof....

• lingonben

Hoppas det bara var så för att han nyss fått texten (?) och ni övade och att han kommer att läsa på den ordentligt under veckan. Går det kanske att ringa och be honom plugga på den, så den flyter på ordentligt? Det äreran dag och ni får ställa krav. Om det sedan blir små missöden är ju en annan sak och något man får ta med en så bra klackspark det bara går, men bra förberedda kan man kräva att alla ska vara.

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?