• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • lingonben

Ja, det är ju rent inte klokt! Det här är min sista fredag som jag heter Broman i efternamn, sista fredagen jag strosar runt i mysbyxor och "bara" är sambo. Om en vecka kommer nog vara den nervösaste dagen i mitt liv... dagen innan... "Är allt klart?" "Hur kommer vi kunna sova i natt?" "Är alla friska imorgon?"

Minns min systers bröllop för några år sedan. Det var jättefint och lyckat men hon hade inte sovit en blund på hela natten då sonen blev så sjuk. Hon grät på bröllopsmorgonen av utmattning, sonen och min pappa var jättesjuka och mosterns man jättedålig i cancer och orkade bara med själva vigseln. Det var -33 grader ute och jag hade bråkat hejdundrande med min dåvarande kille och vi var över 10 pers som trängdes och sov huller-om-buller och skulle dela badrum (ett till antal) på morgonen och varmvattnet tog slut.
    Den inhyrda kökspersonalen på festen stod handfallna och kunde ingenting så vi var flera som var tvugna att stå i köket och fixa med maten under festen. Oj oj oj, en allt blev ändå lyckat tillslut :)

• Elsie76

Jag lämnar bort min dotter natten före, vill inte riskera en vaknatt.
    Sitter nu med festrpogrammen, det är fasen svårt att få allt på rätt plats!

• lingonben

Tell me about it... och nyss ringde en och avanmälde sig och igår en annan. Blir så trött...

• små citroner gula

Ännu en 30/9 brud anmäler sig :)! Tyckte vi hade allt under kontroll tlls jag nyss började skriva ner vad so är kvar att göras......MASSOR! :O Vet inte vilken ende jag ska börja. Kanske sova....

• @-}----

Ja, hjälp nu är det verklign nära!!! Va roligt! Synd att man har så mycket att fixa å dona och att man stressar upp sig...vill ju försöka njuta också ju. Tänkt, det här är ju stunden man LÄÄÄÄNGTAT och DRÖMT om ända sen man var liten typ. Känner inte ni så? Att man glömmer känna efter lyckopillrandet i magen?
    Vi träffade prästen i torsdag och jag hoppades på att jag skulle bli lugnad, men tvärtom....oj oj, vilken präst! Men i och för sig tror jag han blir jättebra när det väl gäller. Men han frågade inte ETT ord om oss....han vet nog inte ens var vi bor, knappt namn. Brukar man prata lite om hur brudparet är och vad de gör osv? Jag vet inte, har ju inte gjort detta förut.
    Igår ikväll korkade vi upp en massa vin och så tog vi tag i bordsplaceringen.....hjälp va det INTE var lätt....hahaha! Annars har vi inte så mycket kvar, förutom festprogrammet då och printa ut kyrlprogrammet. Ska iväg å färga mammas hår nu tänkte jag så hon ser fin ut på lördag :)

• Elsie76

Jag sätt också länge med bordsplaceringen, jag vill vara alla till lags, vill att alla ska ha en kanonplats. Det går ju inte! Till slut sa en kompis till mig: det är inte bordsplaceringen det hänger på om det blir en trevlig fest. Då blev jag lugnare.

• Septemberbruttan

Ja, det där med bordsplaceringen är ju som det är, tror inte det är lätt för nån.

Vår präst frågade inte heller nånting om oss just, men vi bor i en liten by så han känner ju till lite om oss. Han har även döpt vår dotter. Men jag tycker att lite grand borde han väl vilja veta...eller?
    Vi fick till vår förvåning veta att det inte fanns någon stereo i "vår" kyrka, och jag som hade ställt in mig på att få gå ut till Elvis "Amazing Grace". Nu få kantorn spela den på orgeln istället...så det få väl gå.

Vi lämnar också bort barnen till mina föräldrar dagen innan, så man bara kan slappa (i den mån man nu pallar det) och ta det lugnt. Min tärna och hennes pojkvän ska sova över här från fredagen, så det ska bli himla kul. Vi ska fixa naglar, stryka klänningen och bara allmänt förbereda oss inför den stora dagen!

Känner att förkylningen börja släppa lite nu, så oron över att den ska vara kvar om en vecka är ganska liten nu. Men tack för tipset annars!

Igår kväll fick jag även klart det sista, mina låtlistor. Men jag ska utöka den lite nästa vecka med hjälp av en kompis musiksamling.
    Hur går det för er annars? Vad är era största "att göra" saker?

• Cilla R

@-}----
    Hihi ni får det ännu stressigare än oss, va det vid 14 ni hade vigseln?

• @-}----

Hej CillaR,
    Ja visst blir det lite stress minsann...haha! Japp, kl.14 smäller det!!!
    Idag provade jag HELA utstyrseln, WOW! Jag var tvungen att visa pappa så att han inte får en chock på lördag när han går in med mig i kapellet...hihi!
    Nu har vi hyfsat fått ihop bordsplaceringen tycker jag :) Inte lätt, men folk får ha överseende, vi har ju gjort så gott vi kan. Hoppas alla får skoj!
    Imorrn fortsätter avprickningen av att-göra-listan. Ha en braig kväll alla!

• @-}----

Septemberbruttan
    Ja, visst borde prästen undra lite ialalfall vilka han viger?? Hm, skumt! Vi får väl se vad han tänker berätta :)

Krya på dig! Du kommer hinna bli pigg och kry ska du se :)

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?