• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • Cilla R

@-}----
    Vi kommer att fotas efter vigseln uppe vid kapellet. Vi kommer sedan att åka till Hagaparken och fotas även där. Middag och bröllopsnatten kommer nämligen att spenderas på Stallmästaregården.

• Septemberbruttan

Vi kommer också att fotas efter vigseln, nere vid en fors.
    Har just pratat med tjejen som ska köra "vår" häst och vagn, och hon sa att hon inte kör i fall det regnar alldeles för mycket då hennes vagn inte är täckt.
    Men jag känner att det är ingen mening att oroa sig över sånt nu, blir det så blir det och blir det inte...vad är det för fel i att åka Ford?

• Cilla R

Nu har jag beställt paraplyer från www.la-principessa.net/butiken.php&osCsid=986e0b8360b4536d602f377189c9014e hoppas bara att de hinner komma fram i tid *håller tummarna* Regnar det så är vi åtminstonde snygga

• JennyS

Träffade vår präst för vigselsamtal och övning i lördags - han är helt underbar! Skönt med en sak mindre att vara nervös för....

Tyvärr gick de inte lika bra på herrgården. De verkade ha tappat bort vilken mat vi ska och lite annat som vi kom överens om för flera månader sen. Kocken skulle ringa oss i söndags för att gå igenom allt igen, men har ännu inte ringt. Jag vägrar att ringa - känns som jag inte gjort annat när de gäller dem! :(

Föresten, så börjar det verkligen kännas "på riktigt" nu, särskilt efter övningen i kyrkan - jag höll på att börja gråta hela tiden. Skyndade mig att köpa vattenfast mascara idag på lunchen :)

• lingonben

Vad alla låter lugna och uppåt. Här blir det bara allt mer kaos. Tyckte vi hade mycket att stå i, men att det var lugnt ändå. men nu har det börja trassla med gäster som inte lyckas få hundvakt (!) och musikuppträdandetrassel och sura miner.
    Vi har hållit allt så enkelt och har så trevliga familjer och släktingar och varit så trygga med att allt kommer att bli så bra, men nu känns allt bara surt och trist och blä. Så bra att det blåser och regnar också.

• @-}----

Oj, stackars er....men det kommer lösa sig ska du se :)
    Men jag förstår dig...har oxå stött på lite konstigheter från gäster. Vi ska överraska gästerna med en båttur till en hemlig plats. Det vi skrivit var: vi kommer inte avsluta dagen där den börjades...typ. Men vi är 5 min från centrum och det är enklast att ta taxi. Men nu ringde hon min mamma och sa att hon ville ha adressen föra tt kunna ta bilen, för hon hade inte råd att ta taxi i fem min. Visst att alla har olika mycket pengar, men hon är väldigt NÄRA oss och jag trodde man ansträngde sig lite mer än andra då...men men, lite konstig ursäkt tycker jag.

• lingonben

Tack, jo jag hoppas det.

Men du, vem vet- din mamma kanske också har en hemlighet? Kanske en jättepresent som hon vill köra dit... man vet aldrig :)

• @-}----

ja, kanske det...det handlade inte om min mamma, men min gudmor. Men visst, det kanske är så. Vi får väl hoppas :)
    jag är himlans förtjust i presenter :) Hoppas det blir många...hihi!

• @-}----

Cilla R, hur gick det med din röda klänning? Du måste ha en annan nu va vad jag förstd det som??

/K

• lingonben

Ha ha, vi har varken kuvertavgift eller presenter. Tackade nej till det på inbjudningarna. Annars så ääälskar jag också paket, men inte den dagen.

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?