• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • Septemberbruttan

Vilken underbar sida du har fått ihop lingonben!
    Det var ju alldeles utomordentligt! Så där mycket orkar ju inte ens jag skriva...:D

• lingonben

Tack, ni är rara.
    Jo, det är kul att sitta och titta på vad vi varit med om och pysslat ihop det till en liten historia i bilder och text.
    Och tack itegn Septemberbruttan för tipset var man enkelt gör sig en egen bröllopshemsida! (Fick till det där med kvadraten sedan så jag kunde lägga min brudbukett i ramen för varje sida. Och välja den mall som passade oss allra bäst.)

• Septemberbruttan

Då kan du bättre än jag lingonben, för jag har inte fått till "det där med kvadraten" kan jag säga... Har tittat och tittat, men inte hittat. Men då kanske du kan hjälpa mig lite?

• lingonben

Jo, jag satt med linjal på skärmen och kämpade, men så klart var det dömt att misslyckas.
    Jag hade öppnat den bild jag ville ha i vanliga "Paint" och såg plötsligt att när jag markerat bilden och drog hit och dit för att få den så kvadratisk som möjligt så såg man värdet för längd och bredd nere i högra hörnet av sidan, och när de var exakt lika långa så släppte jag musknappen och (efter några försök, eftersom det handlar om millimillimilli-pixelprecition) så gick det bra till slut. Och bilden gick att lägga in på hemsidan, som krävde att den var Exakt kvadratisk.
    Hänger du med?

• Septemberbruttan

Njaaaa....hmmm....okej. Men vart nånstans på sidan lägger jag in den? Alltså under vilken "page"? Är det på Välkomstsidan eller vart? Det är ju det jag inte hittar.
    Men vi norrlänningar är ju kända för att vara lite sega, så jag skyller allt på det. Och dessutom är det min sista lediga dag innan jag börjar på mitt nya heltidsjobb, så då tycker jag att man få vara hur trög som helst. :D

• lingonben

Jahaaa ja... då är det nog jag som är norrlänningen här. Jo så här är det. NÄr ud har "dn" förstasida uppe, som du utgår ifrån och kan välja vilken sida du vill in och jobba på. Du har ju alla sidorna på rad i vänstra sidan. Är du med?
    Där du kan klicka på dem- exempelvis välja "Om oss" Eller "Välkommen" och alla sidor du har valt att ha.
    När du står i den första sidan så har du en ruta Ovanför där du har att välja på
    "Your pages" (det är sidan du är på jus "nu", "Page names" där du kan välja vad sidorna ska heta, "Add pages", "Designs" (där du kan byta layout när du vill, "Websitesettings" DÄR är det! Klicka dig in där och lägst ner nästan så har du en bild, som du kan byta ut "New header photo".
    Hänger du med? (Och den bilden måste vara en exakt kvadrat, inte nästan.)

Lycka till!

• lingonben

Jag själv sitter och väntar på svar från supporten eftersom det inte går att ladda upp en videosnutt som jag vill. Trots att storleken och formatet är rätt. Mummel...

• Septemberbruttan

Hmmm... Jag kom just på en sak... Jag tror inte att det överhuvudtaget inte går att lägga in en sån bild på vår valda design. För naturligtvis så hittade jag ju inte det, och när jag då kollade på de andra designen, så har alla en sån bild, förutom den layouten vi har. *slår mig själv i bakhuvudet* GOD MORGON!
    Jaja, jag kanske få ändra design då...eller så orkar jag inte mäta till den exakta kvadraten...eller jag vet inte.:p Men tack för hjälpen iaf! :):):)

• lingonben

Ha ha, OK. Du minns inte att det var därför jag tänkte välja samma desg som dig, för att det var den enda, förutom den baby-blåa som inte hade en sådan där kvadratisk ruta? Hi hi. Du är gullig du.

Men du har ju en såå fin sida, inte behöver du göra om inte!
    Och vill du det så är det ändå superenkelt, för allt ändras in av sig själv. Det är ju bara det att man kan lägga till valfri bild i huvudramen, som sedan följer med på varje sedan. Men det var inte svårt att få till den kvadratisk (i vanliga enkla Paint), bara man fattade att man skulle titta på värdena nere till höger för att få till det exakt. Är det krångligt så kan du maila mig så gör jag det åt dig!
    marklundsarah@hotmail.com

Lycka till och när du fått för dig att du är klar så säg till! Nyfiken...

• Septemberbruttan

Det har varit klart för läääänge sen nu, typ en kvart! Ändrade designen, var ändå trött på min grisskära.
    Jag gjorde också bilden fyrkantig i Paint, det finns nåt väldigt finurligt där under Bild, som heter Attribut. Där kan du gå in och välja Pixlar, Tum eller Cm och skriva in hur stor den ska vara. Väljer man då samma siffra för både höjden och bredden så blir den ju fyrkantig - smart jag är va?!
    Så det är bara att kika in igen på
    anderssons.weddingannouncer.com

Du är så välkommen så!

• lingonben

Den blev ju alldeles alldeles underbar!

• Duchess

Kul att se dina bilder, lingonben! Ett och annat välbekant ansikte skymtade förbi, bland annat er gravida violinist :)

• lingonben

Vad roligt, känner du till härliga Linnéa?
    Det här med bilder är lite svårt. Jag själv är en sådan som fotar och filmar jämt och varje dag i det vardagliga livet, och att då vara på sin bröllopsdag och inte sitta med en kamera hela tiden var jättekonstigt. I synnerlighet när det sedan blev så lite kort tagna. Det mesta som de flesta tagit är jättesuddigt och vi glömde att stå med marskalk och tärna på bröllostrappan, så dumt! Och vi har knappt en bild över huvud taget på dem alls. Ojoj, så konstigt det kan bli. men det har filmats och fotats en del ändå och är ju så roligt att se nu efteråt. La ut ett nytt fotoalbum med en massa, men inte så överbra bilder igår :)
    Vi är väldigt nöjda med allt.

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?