• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • Septemberbruttan

Ville bara säga att (för den som möjligtvis missat det)

DET ÄR BARA 4 DAGAR KVAR NU!

• Cilla R

AAAAHHH nu blev jag nervös! Fattar inte riktigt hur det kan vara så nära helt plötsligt, vi har ju planerat detta i 1 år nu

• September mys

Septemberbruttan : männen kanske kan få tandborste, mun vatten, rakapparat/engångs hyvlar *a´la 5 o´clock shadow*, gele eller vax, parfym/deo, putsnings saker till skorna(?), penna och papper med texten "tal"...
    det var några tips frånmig som måste vänta ett helt år+ 3 dagar när ni på denna tråd bara har 4 dagar kvar... *suck*

lycka till

• Septemberbruttan

Höstbröllop

Tandborste och hårvax ska jag absolut lägga i! Tack för tipset!
    Men det är ganska roligt vilken skillnad det är, tjejernas kartong är fullstor och full medan killarnas består av en barnskokartong där man kan skymta lite på botten... :)

• September mys

*hihi*
    dom är svåra att tass med karlarna

• Cilla R

3 dagar kvar och det verkar bli regn här i Stockholm. Tittade på DNs väderprognos och det var ett stort grått regnmoln över Stockholm på lördag Jaja så länge som det inte regnar hela dagen.

• lingonben

Suck, samma här. Det gör väl inget om det regnar när man är i kyrkan ch på festen, men omgivningen, den gröna, runtomkring, där vi och gästerna ska vara i dagarna tre är inte roliga när de bara är gråa och trista. Annars är det så sagloikt vackert där vi ska gifta oss. Tråkigt. Inte minst för alla barnen.
    Men men, vad är en bal på slottet...

• elora

Mulet och grått, men regn i kronan är ju lycka sägs det...

Apropå mingel för gästerna, vi har varit på några bröllop det senaste året och det har minglats allt från 1-1,5 timme utan bekymmer. Folk pratar med varandra, folk dricker lite och kanske äter mingelmat om det finns. Oroa er inte!!! De väntar gärna på brudparet men inte mer än 1,5 timme vill jag lova. Så försök håll tiden bara, 1 tim, så lovar jag att det är inga bekymmer.

Vi åker oxå iväg för lite mer fotografering efteråt, först fotar vi med barnen runt/i kyrkan och sedan bara vi två.

Shit nu har ett års planering snart gått upp i "rök", nää det var väl fel ord. Det har ju förhoppningsvis uppfyllts och man fått sin underbara dag oavsett regn eller vad det nu blir. Förra bröllopet vi var på i augusti möttes av regn och den planerade utevigseln fick ju snabbt ändras. Men man var så uppslukade av brudparet och de andra gästerna så det märktes knappt att det regnade. Lite charmigt på nåt vis blev det faktiskt.

Nu sitter man och printar vigselhäften i mängd och parti (84 st). Har gjort små behändliga inkl text till psalmer o Herrens bön.
    Är det fler som satsar på att våga köra egna vigsellöften, t ex det med "NN jag vill älska dig..."? Vi ska göra ett försök. Faktiskt stod vi och tränade här hemma igår på momenten under vigseln, allt från att gå in till musik (som prästen rådde oss att _inte_ göra för det brukar inte bli som man tror ;)

Sedan hur vi skulle ta emot och hålla ringarna och givetvis säga löftena. Alltså hjälp så genant det blir på nåt vis, vi stod säkert och drev med varann en kvart innan vi sansade oss och gjorde det allvarligt...

Jaja nu får jag kämpa med printern igen, den ger märken överst på vigselhäftena!!! Gaaahhh..strunta i det, eller vara petig?
    :D

• elora

Suck, trött i kolan? Det ska ju stå att vi inte ska gå i takt med musiken.....

• @-}----

Oj oj , snart är det dags!!! Måste hämta ringarna idag å börja packa till resan efter eftersom vi åker direkt....skoj skoj :)

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?