• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • Elsie76

Elora: jag kämpade med festprogrammen igår, det är fasen inte lätt.
    Nu är det mesta gjort. Imorrn kommer att gäng kompisar som ska bo hps mina föräldrar så då åker vi ut till lokalen och fixar och har det trevligt. Idag ska jag bara vara hemma med min dotter som jag tenderat att inte ge så mycket uppmärksamhet de senaste dagarna.

• Septemberbruttan

Elsie76

Din dotter är inte den enda som inte har fått så mycket uppmärksamhet. Jag vet inte hur ofta jag har använt orden "vänta" "inte just nu" "strax" i samband med barnen. Känner att dagarna har några timmar för lite just nu för att man ska hinna med allt.

Ja, bara 2 DAGAR KVAR! Oj oj oj...

Idag ska jag städa och dona lite här hemma eftersom det är folk som ska bo här på vår bröllopsnatt, och dessutom vill man ju inte komma hem till ett kaos på söndag. Festprogrammen ligger hos vår toastmaster och väntar på att bli klar och bordsplaceringsskylten.

Måste bara få ur mig en sak. Tjejerna som ska göra vår bordsdekoration är ganska självgående och vet vad de vill. Jag känner de väl men tycker att det kan vara lite svårt att nå fram till de när de är mitt uppe i nånting. Så var det då skrivstilen på bl.a. placeringskort och bordsplacerinsskylten vi skulle diskutera. De hade valt nån som heter Vivaldi, medan jag föredrog Edwardian Script. Så jag mailade till henne och skrev att det skulle vara Edwardian Script. Att jag helt enkelt hade bestämt mig för det. Jag fick aldrig något svar, men antog att hon hade tagit till sig det. Nu var jag dit igår för att kolla läget lite, så hon visade mig ett placeringskort som var jätte fint, verkligen, men hon hade inte respekterat min önskan om typsnittet. Nu hade ju hon redan skrivit ut och gjort allihopa, så jag kan ju inte begära att hon ska göra om alltihop. Men jag förstår inte varför man gör så?
    Nu kanske ni tycker att det är lite Bridezilla-varning på mig. Men jag är stilpolis i vanliga fall också, bra på att kritisera och lägga märke till alla detaljer. Så naturligtvis vill jag ju ha det som jag har bestämt på mitt bröllop. Är det för mycket begärt?
    Nu är det ju inte så stor skillnad på de här typsnitten, och ingen annan lär lägga märke till det...så jag får väl försöka överleva. ;)

• Cilla R

Idag blir det städa av här hemma. Vill ju att det ska vara rent och fint när man kommer hem på söndag.

• små citroner gula

Suck!
    Gjorde klart festprogrammen till sent igåt kväll....sedan upptäckte jag att nr 20 o 26 fattades på borsplaceringen. Fick skriva för hand.

• Elsie76

Septemberbruttan, jagh förstår dig precis. Av den anledningen gör jag såna grejer själv.
    Jag har lyxat och beställt en städerska hem imorrn, så jag slipper städa. Vi ska ha brunsch hemma hos oss på söndagen.
    Mina festprogram är klar men jag grämer mig över en grej.
    Min blivande skrev om mig på personbeskrivingarna: "Supermorsan som ger så mycket mer än hon tar". Jag tyckte det lät så skrytigt så jag tryckte dig "enligt en förtjust BG". Tror ni det kan tolkas som att han är nöjd över att jag aldrig tar något? Jag menade ju bara att han var förtjust över att jag äe en supermorsa som ger mycket. Vad tror ni? festprogrammen är utskrivna men nu är jag nästan benägen att göra om just den sidan. Stor bridezilla-varning.

• Septemberbruttan

Elsie76

Jag tror inte du behöver oroa dig! Killar tänker inte på långa vägar lika mycket som vi, så jag tolkar det mest som ett komplimang från hans sida. Att han är stolt över att få gifta sig med tjejen som har ett så stort hjärta. Så jag tycker det låter som en bra grej.

Det där med placeringskorten...ville inte göra de själv, först och främst för att spara lite tid och sen för att jag inte är det minsta kreativ. Hade jag gjort de hade de inte på långa vägar varit så tjusiga som de är nu, så på så vis får jag nog vara nöjd. Men jag tror nog att det kommer att bli bra i vilket fall. Just nu orkar jag inte bry mig så mycket om allting, för att jag helt enkelt inte känns ha tid. "Det där blir nog bra", säger jag till alla som frågar mig om nåt ang. bröllopet. Så vi få väl hoppas att det blir det då. :)

• @-}----

Hej hej,

Idag har det varit kaos, har inte hunnit titta in här förrän nu. Festprogram och kyrkoprogram, oj oj oj! Som TUR är har jag en ÄNGEL till kollega som jobbar extra med ljust trycksaker (festprog, inbjudningar etc) så hon sitter å fixar å donar för att få ihop det...haha! Så går det när man är ute i sista sekunden...hm ;)
    Vi har hunnit hämta kostymerna till marskalkarna iallafall.
    Angående placeringskorten så förstår jag dig precis! man får ju en bild framför sig hur man vill att det ska vara. Hoppas det blir bra ändå :)
    Själv har vi vivaldi på placeringskorten...:)

• Septemberbruttan

Hej alla brudar!

Undrar lite vad ni har för er ikväll? Själv känns det som om jag har mycket att göra men vet inte vad jag ska göra? Lite krångligt, men förstår ni? Man blir som lite handfallen av att det faktiskt snart är dags, om inte ens hela två dagar...
    Man kanske ska packa nån väska till på söndag...eller? Ja ja, nånting lär man nog hitta på. Lycka till med ert pysslande, hoppas ni får till det som ni vill.

• gullerika

hej alla nervösa brudar. På lördag är det fyra veckor sedan jag gifte mig och vill bara påminna er om att släppa alla smådetaljer på er dag - märkte själv att det som går lite knas kan snarare bli roligt. Hade i mina festhäften skrivit lite om varje person och parat ihop dem med respektive. Dock när jag flyttade runt namnen passade det inte riktigt ihop med bordsplaceringen och många visade sig ( i häftet i alla fall) vara gifta med bordsherre/bordsdam. Lockade till många glada skratt :) Lycka till!

• lojsan76

Hej hopp!
    I dag har jag varit och hämtat ut min klänning och min sambos frack, Det känns att det närmar sig nu. Längtar tills i morgon när vi ska börja duka och få göra i ordning. Hoppas att det går lika smidigt som vi har tänkt oss.... Tänk att om en vecka så är vi fruar!!!! Konstigt det känns. Men jag längtar som sjutton till min ring!

//Louise

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?