• Elsie76

Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?

Finns det fler 30/9-brudar här? Tänkte vi kunde hänga här och räkna ned, peppa och ge lite tips så här veckorna innan.
    Fler?

• Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?
  • lingonben

Glömde ju skriva till dig elora också, jättefin sida och så vackra bilder. Och vilket vacker brudpar och ursöta barn!
    Vad roligt också att få se hela storyn- hur den urläckra frisyren blev till exempelvis.

Åååå, vad jag längtar efter våra bilder nu. Så spännande!

• Septemberbruttan

Elora

Vi gifte oss i Ådals-Lidens kyrka i Näsåker, som ligger i Sollefteå kommun. Vår lilla dotter är född den 22 december...inte många dagar som skiljer där inte. Hon var också helt till sig i kyrkan, först luktade hon på sina blommor framme vid altaret för att konstatera att de luktade "bläää", som hon uttryckte det, sedan smakade hon på de och tyckte att de även smakade "bläää". Men det lättade ju upp stämningen en hel del!

Va roligt att så många har lagt ut sina bilder! Grattis till er allihopa! Och ni var naturligtvis enastående vackra allihop! :)

• elora

lingonben: Jag tackar jag tackar! :D ja frisyren var en rolig historia men jag trivdes så himla bra i den, har ju lockigt hår annars och hade ingen aning om hur jag skulle trolla bort burret, men det löste ju min väninna väldigt bra tycker jag! :D Och sedan locka ett lockigt hår, väldigt skoj idé! :D

Septemberbruttan: Tänka sig, och jag är uppfödd inte långt från Sidensjö som ligger gamla vägen till Sollefteå från E4 söder om Övik så att säga. kartor.eniro.se/query%E4stersel%2C+893+92+Bj%E4sta&what=map&asearch=1

Jag börjar få lite "panik" nu efter bilder etc från andra gäster som ingen tycks få iväg till oss. Vi har sagt till och skrivit på hemsidan och erbjuder självklart cd-skivor i retur men nu har väl alla gått tillbaks till sitt ;)
    Dock sände min väninna över deras film via ftp -den var "bara" på 4 GB!!! Nu måste vi formatera om hela datorn etc och fördela om hårdisksutrymmet så C: får lite mer space, sen kanske jag törs plocka hem den...Men ack så vanskligt att inte kunna se den...Grrr :D

Ja alla bilder jag har sett, så fina ni är allihopa! Nu famlar man som sagt efter varje bild med ljus och lykta.
    Vi var förresten med i ÖA idag, allehanda.se/brollop, någon som hittar oss? :D

• Elsie76

Men vad många Öviksbor det verkar finnas i denna tråd!
    Jag är uppvuxen i Bredbyn.
    Jag säger till när vi kommer i ÖA....!

• elora

Elsie76: Hehe...jaaa va coolt!!! Hm kommer inte på många så här direkt från Bredbyn, men några som hette Kjällöv (eller hur de stavade) bodde grannar med oss i V-sel några år. Eva hette äldsta tösa.

Alltså BT är ju hur skoj som helst, har träffat på många som har anknytning lite här och där :D

• Septemberbruttan

Elora, Elsie76

Ja, i Övik har man ju varit några gånger... Vi är ett tjejgäng som brukar åka dit och festa med jämna mellanrum, hur kul som helst! Min nyblivna svärmor bor också i Övik.
    Trodde att jag var den enda från nordligare breddgrader i den här tråden, men där ser man.

Hoppas du får hem filmen snart, Elora. Va trist att inte kunna titta på den! Jag ska snart lämna iväg våra engångskameror vi hade på borden, och det ska bli riktigt roligt att se. Alla knäppte hejvilt, och några tog detta på största allvar och knäppte bara på folk som gjorde roliga grimaser:) Det vill jag se!!!

Ha det bra nu alla nyblivna fruar!

• Cilla R

Ooo nu kom papprena från folkbokförningen Kändes jätte konstigt att se med fullständiga nya namn, (la till min mans efternamn som mellannamn). Måste man fixa körkort och sånt själv eller kommer kommer det en uppmaning på posten?

• Septemberbruttan

Cilla R

Ansökan till nytt körkort vet jag kommer automatiskt med Posten, och vissa andra saker, såsom banken brukar också få en uppdatering automatiskt. Men vissa ställen få man ringa till själv...
    Jag tänkte avvakta en månad eller två för att se vilka brev som kommer i mitt nya namn och vilka som fortfarande kommer i det gamla, då kan jag ringa de då och säga till.

• @-}----

Hej alla!
    Nu har jag kommit hem från bröllopsresan!!! Vilka härliga veckor! Ett fantastiskt lyckat bröllop som blev PRECIS som vi ville!!! En kanonpräst och superunderbar ceremoni!!! Vill göra om :)
    Festen blev oxå super :) Jag är världens lyckligaste!
    Nu ska jag ta å läsa igenom era inlägg för att se hur det gått för er!
    Cilla R - va vacker du var! Kul att vi hann vinka till varandra!!!

Svar på tråden Fler som gifter sig 30 september? Ska vi hänga tillsammans?