Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Tjenare Trollsländan!! DEt var verkligen inte igår!! Undrade var du var häromdagen... Skönt att höra att de börjar friskna till hemma hos dig! Jag aka Bittra Berit ska ta fram Pilates dvdn... svetta lite, laga pasta med parmaskinka och uggla framför tvn... UMMMM! Detta glamorösa liv....
Natti natti Gemma!
utvandraren du är inte den enda bittra. Min man är heller nästan aldrig hemma. Nu har han varit hemma jättelänge och det känns nästan konstigt!! :?
Ja men ikväll är man ensam igen..
Jag känner mig dock lite last i mitt boende
till skillnad fran dig G. Har aldrig flyttat mkt och gillar det inte heller. Jag älskar mitt hem, vart det än är.. Men jag önskar att jag vore mer som du.
Izunia, jag är också en liten hustomte. Trivs superbra hemma och längtar ofta till att få komma hem och bara vara (även om jag har trevligt utanför hemmet).
Förresten, kollade du på Idol? Vi bakade pizza och kollade in Idolerna. Jag är en riktig Idol-fanatiker. Lite pubertalt kanske, men va fasen, det får man väl vara ibland. Ikväll tyckte jag att Nathalie var bäst! Och Clabbe sämst.
Nu är det natti natti för mig. Upp i ottan i morgon.
Felicia var också bra...
Jag kollade ocksa Idol och Nathalie är överlägsen. Men hon hade noll närvaro pa scen och det är hennes största svaghet. Hon maste sänka micken för den döljer hennes ansikt och LE!
Marcus var ocksa riktigt bra!
Tack och lov att Sara akte hem för det lät som dalig kareoke!! Johan är ocksa katastrof..inte manga toner rätt där..
Brud juni: Det där med mognadsprocesser och vuxenhet är så knepigt, för det säger egentligen bara hur man är i relation till sitt kulturella sammanhang... i kina är jag en trygg jätte, hemma är jag oförutsägbar och pratig, folk brukar säga att jag ser yngre ut än jag är (fast mindre nu än förr).
Den "rätta mentala åldern" förstår jag mig alls inte på, kanske för att jag aldrig befunnit mig i den? När jag var typ 3-4 förde jag hyfsat abstrakta resonemang med vuxna och när jag var 10 läste jag Flaubert, Hesse och annan vuxenliteratur... sen revolterade jag mot mitt eget allvar mellan 18 och 26, fast gjorde blixtkarriär samtidigt... och nu är jag hemmafru vid 32.
Tycker att de där jämförelsekurvorna är förtryckande. För mig är du både ung och gammal samtidigt, som de flesta människor jag tycker om.
De flesta kommentarer här handlar dock om faktumet att jag inte är fet. För många som kommer hit är amerikaner och de kan ofta trycka i sig ett halvt nötkreatur till middag.
Åååå vad jag inte kan delta i era idoldiskussioner ;)
Men pilates och parmaskinka förstår jag!
Ikväll blir det middag med chixen, arabiskt tema (för att jag tycker så mycket om min nya väninna Noor). Dessvärre skulle jag också bjuda på Kir royal för att hon älskar det, men det är ju som bekant Ramadan... så hon får kalasa på 7UP när vi andra skålar i budget-champagne: Jacobs creek sparkling chardonnay + creme de cassis. Mannen är inte här så jag blir genast lite försiktigare med hans kreditkort.
Fy helsicke vilken dålig luft det är idag! Tror jag, som så många andra, håller på att få bronkit av all skiten. Känns ursunkigt. Jag har till och med stängt fönstren och slagit på AC:n för det känns äckligt att andas shanghailuften medan jag sover (vilket jag planerar att göra en stund, på soffan, efter att ha druckit min decaf). Kvällen lär bli ganska krävande fysiskt och jag gick ju i skolan i morse.
Knatterknatter med långa röda naglar: G
Väcktes tidigt i imorse av dörrklockan, där stod en kines modell handyman som skulle fixa trycket i badrumskranen. mycket är bra i Kina men när man inte bor inne i stan så finns det mycket som inte fungerar. Vattentryck ett exempel.
Trollsländan, välkommen tillbaka! Vilken omvårdande hemmafru du har varit, har du varit frisk hela tiden? Du får ta en trippeldos med lyx under helgen för att ta igen det förlorade.
Gemma, jag älskar också serier. Jag är av en sådan otålig natur, så serier passar mig bra. Men jag har inte riktigt fastnat för någon som jag måste följa alla avsnitt av ännu, Prison Break är enda undantaget.
Sex in the city, Gilmore Girls gillar jag också. Har aldrig hört talas om Big Love, kollade upp den på Imdb, den verkar ha en kul plot i alla fall, även om jag har så oerhört svårt för Chloe Sevigny.
Här hemma är det en lugn lördag som står på schemat, blivandes mage är inte på topp, och jag börjar också må dåligt plus att jag fått min första mens efter att ha tagit min hormonspiral, lite ovan är jag allt då hormonspiralen minskar "flödet". Så det är inte bara vattenkranen som har fått ökat tryck idag, om man säger så... ;)
Gemma, er lägenhet i Malmö låter väldigt spektakulär, jag blir så nyfiken, hur såg den ut? När bodde du/ni där?
tagit UT ska det naturligtvis stå ovan.