Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Utvandren, nu har du inspirerat mig att köpa en julklapp. Det gick jättebra, låg här i soffan med macen på magen och beställde ett "enjoy"-kort med mannens namn på. Så nu kan han få rabatt på alla sina favoritställen i över ett år framöver. Och bjuda med mig. Bäst av allt: Rabatterna gäller även för take away för jag har jag allt mindre lust att lämna lägenheten, det regnar hela tiden plus att man kan göra allt från sängen via sin telefon (har jag insett). Och när jag måste träna räcker det med att knata över gatan och promenera på löparbandet på tennisklubben. Praktiskt va?
Skönt att se att tråden har tagit lite fart igen, det var tomt att inte se några nya inlägg på ett tag där innan.
Den senaste veckan var fylld av aktiviteter men blivandes vän som var här på besök.
Vi hann med både massage och shopping och lite sightseeing och en tripp till Hong Kong. Två av dagarna var blivande och vännen på fabriksbesök inte så långt härifrån och tampades med inte alltid så smarta kineser, men resultatet blev tydligen urbra, vilket är ett stort plus då vännen och hans företag hade ytterligare tre resor inplanerade, alla innan april nästa år, om nu dessa fabriker visade sig kunna den speciella tekniken de var ute efter. Så nu är jag så glad för blivande som får träffa sin vän fler gånger inom en snar framtid, och jag också såklart. De är ett väldigt tajt kompisgäng som har hängt ihop sen barnsben, och flickvänner brukar ha svårt att nästla sig in bland de andra, men jag har faktiskt lyckats få bra relationer till de flesta där jag både har agerat som personal shopper och terapeut vid tillfällen, det är skönt att ha bra kontakt med mannens vänner.
Trollsländan, på tal om relationer, jag läste om din svärmor i en annan tråd, och jag måste få säga att hon inte verkar ha alla indianer i kanoten den kvinnan. Jag är ledsen att du måste försöka hantera en sådan relation, det måste tära något oerhört på dig. Bor hon nära?
När jag läste om din svärmor så känns min inte illa alls, trots hennes uppenbara problem att klippa navelsträngen till sin enda son.
Lapinette, du får se till att ta hand om dig bland jobb, flytt, andra planer, resande och alla andra orosmoment! Annars blir du sjuk! Hoppas att du kryar på dig snart i alla fall.
Gemma, din väninna gör så att jag får prestationsångest! Vilken kvinna!
Självklart ska du iväg till Dubai, det låter hur spännande som helst.
"Jiao wai mai" ska jag lägga på minnet, då jag fortfarande inte har hittat någon rätt i köket som jag verkligen kan bemästra och imponera med!
Och jag måste tillägga, att så som du praktiserar och övar din kinesiska, så skulle det inte förvåna mig om du faktiskt blir bäst i världen på språket. :)
Julen närmar sig med stormsteg, men jag tar det lugnt i år och köper endast julklappar till blivande och blivandes kusins familj. Det blir... hrm... fyra stycken ;)
Varför göra det svårt för sig?
Däremot satt jag halva kvällen igår och försökte hitta recept på julgodis som varken involverar sirap eller ugn. Har ni några tips?
Just nu sitter jag och pustar ut framför datorn då jag är helt slut efter dagens träning. Blivande har nämligen efter krav från mig att vi måste hitta en aktivitet ihop införskaffat boxningshandskar och mitsar för att vi ska kunna börja boxas. Visst hade jag väl tänkt mig något lite lugnare och framförallt fredligare, men kärlek handlar väl om att komromissa fram något som passa båda parter, har jag för mig?
Efter en timmes boxande är jag HELT slut!
Stålis du är en riktig stålis. Pax för att inte mucka med dig ;) Igår inträffade mirakler igen: Mannen insisterade på att vi skulle umgås istället för att han skulle plugga språk elelr simma eller sova på soffan. I morse när jag vaknade låg han kvar i sängen! Tänkte förskräckt att han nog hade försovit sig, men han skulle till en kund klockan 9.30 och hade inte tid att åka till jobbet (som ligger en timme från vårt hus). Alltså kunde jag göra kaffe till TVÅ personer och ligga i sängen och läsa Damernas Värld, istället för min vanliga morgonritual (frukost i soffan framför morgonnyheterna).
Lite vardagslyx som många av er kan ta för given men för mig händer sånt kanske någon gång i halvåret.
Trollsländan, var har du skrivit om din knäppa svärmor? Vill läsa.
Nu ska jag laga lunch till min kompis som kommer snart.
Kram, G
Trollsländan igen: Min svärmor är inte aktivt knasig, men konstig ändå eftersom hon aldrig visar känslor. Däremot intrigerar hon på ett nästan omärkligt sätt, vilket innebär att andra alltid får skulden eller ta alla smällar. Hon är liksom lite småelak och feg samtidigt. Jag har skitsvårt för folk som inte bjuder på sig själva, det är så snålt. Och så anklagar hon sin man för att hon inte levt det liv hon har velat leva.
Läste ni den där tråden om mannen som går hem till sina föräldrar och äter mat varje dag..? Jag skulle bli grymt avtänd om det vore min pojkvän eller man...
Hinner inte delta i denna tråd så mycket, men läser den fortfarande då och då med nöje! Apropå Mannen som åt hemma hos mamsen, så är inte detta något för mig måste jag säga. Nu är jag äldre, men hur upphetsande är det med en man som måste hem till mamma och få mat så fort inte sambon/frun är hemma? Nej, jag vill ha en självständig man, en som reder sig själv och som klarar av några timmars ensamhet.
Jag blir överhuvudtaget rätt så förbryllad av flera trådar i BT. Samtidigt som många vill ha en massa råd om hur man ska ordna det perfekta bröllopet efter konstens alla regler, så verkar flertalet + deras gäster inte ha någon som helst susning om vanlig, daglig hyfs. Läser dem med förundran men vill inte delta - har märkt att BT brudarna kan bli rätt så aggressiva (återigen ett tecken på brist på uppfostran).
Så nu har jag blivit en gammal, fisförnäm gnällkärring också! Psss... - sprid inte ut det!
På den här tråden favoriseras fisförnäma gnällkärringar... speciellt om de är så charmerande som du ;)
PS: Om ni vill lära er kinesiska: www.melnyks.com
Eller sova gott... han är så trist så det är inte sant. Men gratis är gott.
Blivande Fru Stålhandske och Gemma
Jo...jag har år av tråkiga minnen med min svärmor. Jag tyckte inte att denna tråden skulle svärtas ner av henne. Och häromdagen när jag var så ledsen på jobben som jag inte fick så ventilerade jag ut lite åt ett annat håll... Just nu så har jag faktiskt fått lite distans till det. Jag tycker fortfarande hon är jobbig men jag har slutat bry mig. Det stör mig inte så mycket längre att det tar en vecka att plocka tillbaka allt hon har flyttat på. Jag vet åtminstone var hon har varit och snokat eftersom hon lämnar så tydliga spår. Det enda som gör ont är när jag ser hur mycket min dotter tycker om sin farmor, hur glad hon blir när dom träffas. Det skulle ju vara så roligt för dottern om vi hade en bättre relation, det är bara en tidsfråga innan hon fattar. Och då gör hon som alla barn, tar sina föräldrar sida. Det är så man fungerar. Det är synd.
Min förra svärmor var en bitter, gammal kvinna som gärna gjorde livet surt för mig. Nu när jag inte längre är tillsammans med hennes älskade son, så gör hon tydligen livet surt för hans nya flickvän och berättar om hur fantastisk jag är! Det här har verkligen bekräftat det jag till slut förstod - det handlade aldrig om mig, utan om henne. Vår relation blev dock uthärdlig när jag satte ner foten ordentligt och krävde respekt från henne.
Min nuvarande svärmor är en charmerande och godhjärtad kvinna som jag gärna umgås med. Vi ska förresten dit och äta middag ikväll. Hon bad oss köpa en mobiltelefon åt henne och det har jag gjort - en godisrosa, söt liten sak...
Men innan ska jag städa ur och rensa garderoben. Den svämmar över och det är klädinsamling i morgon. Tänk så mycket plats det kommer att bli för alla nya inköp!
Jag har nog sett alltför många SATC-avsnitt på raken är jag rädd...
Roslagsbrud
Städa i garderoben är precis vad jag skulle behöva göra ikväll, tack för tipset. Det finns inget bättre för själen än när kläderna ligger prydligt vikta, färgsorterade i skåpen. På tal om skåp - var har ni gjort av er brudklänning. Jag ska försöka sälja min så snart tummen kommit loss men fram tills dess har jag verkligen ingen plats någon stans. Tänk om det fanns en brudklänningsinlämningscentral där man kunde bli av med den tills...jag vet inte när, man ska ju inte ha den igen. Liknande finns för pälsar. Jag får väl gå till kemtvätt och låta den hänga där ett tag. Har ni någon ide vad man ska göra med slöjan. Jag tänker behålla min slöja eftersom jag la ner så otroligt många timmar på att sy den och pärlbrodera den. Den är så fantastiskt vacker och fylld med minnen. Men bara lägga i ett skåp känns tråkigt.
Scrappar någon av er? Jag har varit på panduro och syndat med hushållets slantar. (Smög in hemma bakvägen med stora kassar). Målet är att få ner första åren på barnet i ett sagolikt vackert album med glada färger, stämplar, glitter och små anekdoter. Jag föll aldrig för böckerna "ditt första år" som man fyller i som attan i början och sen glömmer bort. Utan har haft målet att göra min egen "första bok" där jag skriver in de första orden och mer därtill. Sitter med två gamla almanackor med massvis med inspiration om första tanden, stegen, orden etc. Nu när alla tackkort äntligen är skickade ska jag ta och börja...
Egentligen är jag inte så mycket för album eftersom jag har 100 från min barndom och ett tiotal från min man och vår tid ihop. Aldrig tittar man i dem, det är roligare med digitala bildspel och filmer som man kan göra själv. De tar ett par minuter och man kan se ett 100 tal bilder. Därför gillar jag vårt bildspel så mycket. Har alla kollat in det nu??? Gemma???
Vi kommer snart med en fantastisk film från bröllopet som bara tar ca 10 min och får med allt. Han är så fantastik min man som lägger ner tid på att klippa bröllopet. Tänk vad lyckligt lottad man är.