Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Trollsländan - skoj det där med adresserna men mina har inte varit så skojiga - Agnes Lagerstedts gata...måste vara den längsta gatuadressen i stan och nu Gästrikegatan...låter inte heller så bra i mun. Men Petit Juas tycker jag är ganska så fint (Cannes).
Ert hus låter bedårande. Är det där ni ska tillbringa somrarna för jag antar att det blir lite långt att bara åka dit för en helg? Vi (min mamma) har ett litet krypin i Mariefred. Precis lagom för att åka ut en kväll eller en helg. Hoppas på att tillbringa några veckor där i sommar då jag de senaste åren har försummat det (läs prioriterat män i utlandet).
mlu - vi har inte bokat boende men jag antar att det är lättare att hitta något i början av februari än när ni åker (hoppas åtminstone det). Har dock blivit rekommenderad deras bed and breakfast så något sådant blir det nog i Kapstaden och sedan i Knysna som jag tycker ser så vacker ut. Tänker inte bo lyxigt utan mer på normalnivå och sedan lyxar vi till på safarin och på vingården. Ska även hyra bil under hela tiden vi är där för att se så mycket som möjligt på egen hand.
Gemma - vi åker den 27 januari och blir borta i 2 veckor.
utvandraren - tack för tips. När jag såg att du hade någon Grythyttekompis som varit nere nyligen i SA funderade jag på om det är densamma som jag känner men så såg jag att du skrev HON. Fast de kanske var nere på samma resa. Ska fråga honom om tips. Bra att du påminde mig.
mlu - vore jätteskoj om man fick se dig "live" nästa lördag. Vi får se om vi är i området för då ska jag verkligen hålla ögonen öppna.
Förresten det var jättelänge sen Izunia var inne på tråden. Kom att tänka på henne då jag passerade Lund dagen innan hennes bröllop i augusti.
Lapinette
Petit Juas låter helt i min smak, passar dig...Lapinette i Petit Juas. Men de andra håller inte...eller hur;)
Vi har haft stugan i tre generationer, morfar byggde den och min far murade två väggar innan han träffade min mamma. Sen hade mamma den och när hon dog ärvde jag och syrran den. Sen köpte min man ut syrran och nu renoverar vi den... Det blev dock inte två nya väggar utan ett helt nytt hus. Endast en tegelvägg som tidigare var yttervägg är kvar av det ursprungliga huset och den finns mitt i huset med en öppen spis. Den är vitmålad och ger huset känslan av sitt ursprung. Sen har vi gigantiska vackra fönster och varje sovrum har en altandörr ut mot baksidan där det ska bli en altan.
Jag har varit där varje sommar sen jag var barn och de senaste somrarna firar vi midsommar med varandras föräldrar. Man blir lite familär när man förlorat en förälder, svärfar finns inte heller i livet. Sommarstugan är bara 90m2 med öppen planlösning. Jag tänkte inreda den i helt ljusa färger, vitt i olika nyanser. Det blir så somrigt och vilsamt och sen är det så lätt att sätta färg med kuddar och gardiner om man har en neutral bas.
Trollsländan - låter som en riktigt idyll! Gillar skarpt traditioner och har hittills bara hållit mig borta 3 ggr (sen jag föddes) från landet när det är Midsommar. Den ska firas där ute med tradition om att klä midsommarstång, dansa runt den på eftermiddagen och sen se alla fulla människor där på kvällen. Vi har ett gemensamt firande med alla stugor i området nere vid en av våra badplatser.
Gällande gatunamn så la Tele2 (mina älsklingar ...NOT!!!) in Gästriklandsgatan på min man i Eniro. Bra va? Killen i andra änden förstod inte min man när han klart och tydligt sa Gästrikegatan så min man var pedagogisk (trodde han) och sa - som landskapet. Jahaaaaaa, Gästrikland och så blev det fel. Själv bor jag på Gästrikegatan .
Lapinette
va kul, jag skrattar så jag dör. Gästrikelandgatan... Men det är ganska snyggt med Gästrikegatan, undrar var ordet från början kommer ifrån, ett "rike" fullt av "gäster". Måste slå upp det i mitt favoritlexikon "Våra Ord"
Nu ska jag iväg och klippa mig...känner inte alls för att lämna datorn idag när regnet öser ner från grå himmel. Det är så varmt och mysigt i cyberrymden.
Hej, vilken aktivitet det var har idag!! Skoj!! Sjalv ar jag precis inkommen fran regnet, har varit pa premiar-promenad i mina nya Marc Jacobs-gummistovlar som jag kopte i NY a 35 dollar!! Tror inte att jag har agt ett par gummistovlar sedan barnsben, - oj, vad det kandes skojigt att ga den leriga stigen in till Hampstead. Dar var jag for ovrigt och fargade och plockade mina ogonbryn. (Mycket pampering och putsande sa har innan brollopet).
mlu - visst är det mycket som ska fixas på en själv innan bröllopet. Själv kände jag att någon riktig lyxhustru är nog inget för mig då jag satt hos manikyren och skulle låta lacket torka. Jag kan inte sitta still så länge utan att göra något vettigt....myror i brallan.
Trollsländan - jag skrattade också gott när min man bad mig gå in på eniro.se och se vad som stod under Z. Nu är det ändrat.
Märks det att jag inte har någon som helst arbetslust idag?!
Lapinette:
Haller med, manikyr ar nog en konst att vanja sig vid. Jag lyckas ocksa alltid pilla pa nagot och -vips sa har man saboterat lacket. Dock far man ibland sitta i en tork-maskin vilket jag gjorde sist, da fick jag syn pa en tidning som lag pa banken och strackte ut handen for att bladdra!! Dessutom tycks man alltid ha jeans med tajt dragkedja och bli otroligt kissnodig sa snart naglarna ar klara. For att inte tala om pedikyr, gar folk alltid hem i flip-flops?? Kanske kan Ni erfarna nagel-lacks damer i Kina lara ut ett och annat knep till oss noviser.
hej damer. Jag ser att ni alla har haft fullt upp och haller traden vid liv.
Själv har jag haft en lagom relaxande vecka och ska nu börja förbereda mig för bröllopsresan om 2 veckor. Det ska bli super trevligt...Bara sola och njuta.
mlu jag ghar själv nyligen ocksa köpt mina första gummistövlar sedan barnsben för nagra veckor sedan. Gula med blommor pa... Det var kul att vara ute med hunden och trampa lite extra i vattenpölarna.
Gemma grattis till tentorna.
Lapinette jag är tillbaka!! Vad gulligt att du tänker pa mig! :)
mlu..jag som malar naglar dagligen har själv svart att sitta still när jag är nylackad! :D Det enda tips jag kan ge dig är att mala tunt lager och lat torka ordentligt innan du malar 2:a gangen. Ha mjukisbyxor och kissa INNAN om du har svart att sitta still. Sedan är det bra om du använder ett snabbtorkande överlack.
Hej på er i gummistövelland. Mlu, var det dom där underbara metallicskimrande stövlarna med pälskant? Min väninna som bor på en skärgårdsö traskar omkring i såna och ser hur fabulous ut som helst. Saknar hampstead heath och england gerellt... vill så otroligt gärna tillbaka dit. Var där två gånger i somras, och det var första gången sedan jag träffade mannen. Innan vi möttes var jag i england flera gånger per år för att jobba eller semestra, helt klart mitt land och mitt folk... men sen råkade jag ju snubbla på en fransman i Sverige och var mer eller mindre tvungen att lära mig franska i flygande fläng OCH lära mig att uppskatta landet och sinnelaget där. Nu gillar jag absolut frankrike, men som sagt... England har alltid kännts som "mitt" land och Hampstead är naturligtvis créme de la créme, typ det sötaste jag sett i hela mitt liv. Känner mig så glad att jag valde att bo just där.
Igår kväll gillade jag Frankrike speciellt mycket, satt på Café Montmartre och pimplade helt okej beaujolais (det lär vara ett bra år i år, inte lika surt som vanligt alltså ;) ) och käkade en galet god fransk buffé med synder som riliette, tarte au poire et chocolate noir... mmm... kläderna sitter trångt nu ska ni veta och bättre lär det inte bli under den kommande helgen; ikväll ska jag på middag hos en väninna som bor runt hörnet och i morgon är det chefsmiddag hos oss! Men nu blev jag så inspirerad att måla på ytterligare ett lager av Chanels "Flamme Rose". För till skillnad från er är jag ju alldeles enastående duktig på att sitta still ;)
Izunia: Ser dig tydligt framför mig i dina gladfärgade stövlar, med pinnesmala ben och liten hund i ett regnigt lund. Så gulligt så att man dör.
Kram, G