Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Nu ar soffan borta samt typ 40 kartonger. Kanns helt klart jatteskont men nu ar vi allt bra trotta. Till saken hor att vi dessutom gick och la oss vid 5-tiden imorse. Var pa middag hos gamla vanner till min bror igar. Han ar intresserad av matlagning och vin sa middagen var en upplevelse. De har lagt ribban sa hogt att jag inte har en aning om hur vi ska kunna bjuda hem dem till oss.
Imorgon far vi moblerna fran Cannes till lagenheten. Jag har tagit en dag ledigt for att vara dar nar flyttgubbarna kommer. Tanke agna mig at att plocka upp de saker som gar att fa in i koket alternativt i garderoberna. Sen kommer min bror med tapetseringsprylar och min man samt min man sa vi lunchar ihop. Pa kvallen borjat projket omtapetsering sovrum.
Hej tjejer,
Har antligen satt igang med planeringen av brollopsresan. Bokat en biljett, och vips sa hanger jag har pa BT istallet....
Men skall forstatta med fardigstallandet av var resa. Inser att det inte kommer att bli nagon ljuv kvall i rosa skimmer da vi TILLSAMMANS gor detta sa well, nu bokar JAG. Allt kanns lite hektiskt just nu och kom-ihag lapparna staplas pa hog. Pust..mindre an tre veckor kvar till brollopet.
Utvandraren: Tack for tipset om H&M, ar ett riktigt kashmir-fan. Hoppas att dom har den kollektionen har i England ocksa.
Vad galler min outfit sa aterstar underklader. Hade hoppats att Victoria Secret skulle ha nagot fint nar jag var i NY men dom tycks fullkomligt ha andrat linje och blivit mer accessoirbutik an prisvarda spetsar!! Suck... Egentligen vill jag ju ha nagot bedarande fran la Perla men det kanns lite onodigt da det ju ar superdyrt pa fullpris har i London!!
Nagon som har koll pa vad som finns i Stockholm?? Jag kommer att vara dar veckan innan brollopet. Skall jag kanske invanta med underklader till dess??
Nu har jag äntligen kommit tillbaka från resa söderöver. Ni anar inte vilken chock vi fick när vi kom ner och såg ombyggnaden av sommarstugan. Dom har inte byggt till... dom har byggt nytt alltihop. Det enda som är kvar av det gamla huset är en tegelvägg med en öppen spis. Det är helt otroligt, just nu står huset som ett skellett och taket håller på att komma på. Naturligtvis var det en massa småsaker som blivit lite fel och som vi fick tala om att de skulle rätta till. Tyvärr hade de inte följt instruktionerna om att göra öppet högt till taknocken över vardagsrummet så vi får nöja oss med synliga bjälkar istället. Ikväll ska vi iväg och välja färg på huset och jag har funderingar kring ljusgrått/vitt, eller kanse grågrönt/rostrött/gräddvitt. Det skulle vara kul om det blir något som fungerar i omgivningen med sanddyner, vass och vatten. Inget rött torp och helst ingen gul herrgård... Någon som har tips?
ohh tjejer jagär jättesjuk.. :( Hostar och snorar...Kan ju säga att min astma blir super problematisk när jag är sjuk.. värre än normalt.
Imorgon ska jag ju resa till Polen..hoppas ingen sitter bredvid mig pa flyget!!
Har alla här bestämt hur ni ska fira jul?
Jag ska fira jul i helsingborg med min syter och på juldagen skall min systerson döpas. Jättekul och mysigt.
Vi firar jul hemma hos oss i år, tillsammans med våra föräldrar och mina barn. Ser redan fram emot att få duka fint och laga god mat. Har de senaste åren inte haft någon större lust att fira jul, men i år ska det bli riktigt roligt igen. Man behöver kanske "passa" några jular för att få tillbaka lusten?
Säger som Roslagsbrud - första julen på länge som jag ser fram emot jul. Ska för första gången fira den med min man och till råga på allt så blir det i vår nya gemensamma lägenhet. Ska bli så mysigt att ha min familj samlade där.
Annars så sitter jag här som en zombie idag. Har massor att göra men efter 3 dagar med flytt så är jag helt slut. Detta är ändå bara början. Vi har börjat riva tapeter (för min man vill få det ordentligt gjort) och det tar tid.
mlu - så det börjar närma sig. Härligt! Kan du inte beskriva ert bröllop då mitt minne är som en tomat (det bästa ordet jag kunde hitta för att beskriva min hjärna för tillfället). När, var och hur? Vill veta allt!
Trollsländan - tur att jag slipper välja färg utvändigt på huset också. Grå/grönt är snyggt...tror nästan alla mina vänner har valt den nyansen på sina hus.
Nej, måste nu jobba som en idiot då jag har tagit måndag (igår) och fredag ledig pga flytten.
Izunia - krya på dig!!!
Lapinette: Vi gifter oss i Stockholm den 25 November i Gustav Adolfkyrkan. Kommer att ha kalaset pa Cedergrenska tornet. Huh, vad tiden gar fort. Har annu enhel del kvar att fixa med. Har till exempel inte bokat nagon som kan gora haret!! Usch, och fy igar kopte jag oforkamt dyra underklader pa Rigby & Peller har i London som inte ens kandes sarskilt fina! Nej, maste nog lamna tillbaka dom idag, kan inte kopa underklader for 2500 kr och kanna sig som "rodluvans mormor-goes lace!"
Gustav Adolf är ju i våra nya hemkvarter och det där med Cedergrenska kommer jag faktiskt ihåg (kors i taket). Vad härligt med ett vinterbröllop. Antar att ni ska ha mycket ljus och facklor/marshaller. En av mina bästa väninnor gifte sig runt den 20-25 november fast för typ 10 år sedan.
Jag köpte min bustier i Frankrike och jag har lovat min man repris på bröllopsnatten då den fort som attan åkte av (han var ute och hämtade en väska då).