• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Blivande Fru Stålhandske

Här är glamournivån låg denna veckan.

Bara jobbar, jobbar och jobbar och försöker lösa alla problem som kommer med mitt jobb, men till helgen ska jag ta det lugnt och lyxa till det med massage och annat gott! Jag längtar så!

Hur mår ni andra?

• Blivande Fru Stålhandske

Som utlandssvensk får man försöka ha lite framförhållning när det gäller presenter, så jag har precis klickat hem lyxig choklad och lotter till min Papi och en ljudbok till svärfar som leveras lagom till fars dag.
    Nu är det systers yngsta barn, en tioårig liten älskling som behöver en födelsedagspresent! Har ni några tips på presenter man kan få tag på online?

• Roslagsbrud

Herregud vilket snökaos vi haft i Stockholm! Inte det att det kom så mycket snö, för det gjorde det inte, och inte heller att det pågick så länge (ett par timmar bara) men snöfallet inträffade igår e.m. lagom till rusningstrafiken och det blev snorhalt. Bussar, lastbilar och bilar med sommardäck ställde sig på tvären precis överallt och hindrade sand- och saltbilar. SL ställde in samtliga turer i hela Stockholm så folk höll på i timmar (och jag överdriver inte!) för att komma hem.
    Själv jobbade jag hemifrån och hade det bra...

Jag kommer att ha ett par veckor semester mellan mina jobb och jag har laddat ordentligt - har precis beställt en dvdbox med samtliga säsonger av Sex and the City! Har nämligen inte följt serien då vi inte hade den kanalen när det begav sig. Det är väl lite glamour i alla fall!

Massage... Vi fick ett presentkort på Sturebadet när vi gifte oss och har fortfarande inte utnyttjat det. Snart ska det dock bli av!

Vad roligt Lapinette med den nya lägenheten - ett helt nytt liv som börjar!
    Konstaterade själv att jag, inom loppet av 2,5 år, bytt bostad, man och jobb!

Mina ögonbryn ser hemska ut och jag måste göra någonting åt dem. Plocka själv kan jag inte längre - ser inte utan glasögonen och hur lätt är det att plocka ögonbryn med glasögonen på? Och så är luggen för lång och håret behöver slingas lite... Hum, jag har en hel del viktiga saker att fixa!

Gemma: lycka till med tentapluggandet - jag är SÅ glad att jag har allt sånt bakom mig! Räcker gott med att jag hjälper ungarna med deras studier...

• Lapinette

Kul att se att det varit lite aktivitet här inne! Själva så har vi fått nycklarna till lägenheten. Varit ute och firat med restaurangbesök på vår nya gata och igår morse släppte vi in golvkillarna som ska slipa golven. Får nu inte gå in där på 24 timmar men något säger mig att vi förmodligen kommer att "kika" in i eftermiddag/kväll för att se hur det blev.

Snökaoset var rent otroligt! Vi valde som sagt var att äta en lite lyxig middag på stan istället för att försöka ta oss hem men när vi begav oss hemåt vid 22-tiden så var det som att åka i rusningstrafik. Fullproppat på t-banan. När vi sedan korsade E4 ute vid vår lilla håla (Fruängen) så var det kö så långt man kunde se. Tänk er, stopp på E4:an klockan 22.30 på kvällen. Min bror som bor ute på Ekerö hade det tagit 5 timmar med bil att ta sig hem. Min kollega som bor ute i Nacka lämnade jobbet 17:30 och var hemma 23:00 och en annan kollega satt kvar här och jobbade och försökte febrilt få tag på en taxi. Hon kom hem till Bro kl 03:00. Då känner jag tacksamhet för att bo nära en t-banan. Ok att de inte åkte regelbundet men de åkte åtminstone.

Roslagsbrud - jag var en hängiven Sex in the City tittare när serien gick på TV. Har nog sätt 95 % av alla avsnitt sedan början.

Gemma - lycka till med tentan och vi ser fram emot dina underbara beskrivningar av Kina när du är åter. Hörde förresten en tjej på t-banan som pratade om att hon hade bott i Shanghai och sedan London men var visst frälst i Japansk kultur. Ibland är det väldigt intressant att åka t-bana utan musik i öronen.

Stålis - njut av massagen! Själv så är min helg totalt oglamorös. Håller tummarna på att snön ska smälta så vi vågar köra bilen in till stan. Har bokat mamma och bror till söndag eftermiddag för att köra över lite kartonger samt bjuda dem på middag. I eftermiddag ska vi titta på tapeter till sovrummet, insåg att de inte var så fräscha, och imorgon blir det nog att packa lite ytterligare kartonger samt jag hoppas killen som ska köpa min soffa kommer och hämtar den. Ahhh...ja lite glamour blir det. Ska på Östermals middag hos ett par som är bra på att laga mat och gillar viner (Amarone och Chateau neuf du Pape). Det ska bli trevligt!

• mlu

Hej pa Er,

hemkommen fran NY och har ater satt igang med brollopsbestyren!! Haller som bast pa att forsoka satta ihop paus-musik i en iPod som vi skall ha nar bandet som skall spela skall ha lite paus en gang i timmen.

Usch, sno-kaos i Stockholm verkar hemskt.

Hade nagra fina varma dagar i NY da man faktiskt bara kunde ga i troja. Dock var det nog ovanligt varmt for arstiden. Hade som "vanligt" packat ned min gamla Prada kappa som av nagon marklig anledning tycks falla NY-damer i smaken. Har haft kappan i sakert fyra ar har i Europa, inga kommentarer. Men larde mig for nagra ar sedan att det ar ett sakert kort i NY att fa komplimanger. - "wow, your coat must be European.." - I can't believe it is not Marc Jacobs - How fab is not European design"! Helt otroligt, dessa chica damer som ser som klippta och skurna ur SATC tycks vara helt fralsta i min kappa.

Fraga inte om shopping, usch, usch vad mycket som kom med hem i resvaskan, Sjalvklart bara fantastiska fynd, men i alla fall.

Tycker verkligen att NY ar helt fantastiskt, hade inte varit dar pa tva ar men blir bara mer och mer foralskad for varje gang!! Helt otrolig stad!!

Gjorde en oxygen-treatment pa Bliss Spa, hoppas att vara fin anda till brollopet. Sa otroligt knappt men fantastiskt skont.

• Gemma

Hej på er! AAAAH nu är BT spärrat av kinesiska censuren! Jag kan IBLAND komma in på sidan men inte posta. Det har varit så i flera dagar nu, skitsurt. Kan vara nåt ord som de reagerar på.

Liksom vad göra???

stålis, hur klickar man hem choklad?

Igår kväll var mannen och jag på vinprovning på the Glamour Bar, vid strandpromenaden the bund. Sju viner från Petrus' ägare stod på listan, dock inga petrus! De kostar väl flera tusen flaskan..? Dock ett gäng St Emilion, pomerol och premier cru bordeauxer. De rackarna hällde upp ett halvt glas varje gång och jag blev jättefull!! Mannen och jag vinglade mellan de olika stånden och jag antastade bland annat en birkinbag ("oooo en sån liten sötnos, får man klappa?", that's Gemma, trés cool...) den snipiga, franska expatfrun tyckte att det var lite kul... hon var nog mest sur för att väskan redan hade gått sönder.

Godaste vinet - och i särklass dyrast! - var en Chateau La Grave från 1999.

Stålis... är också glad för igår lyckades jag beställa mannens favvotidning MONSIEUR (Lapinette, misstänker att din läser OPTIMUM... eller åtminstone skulle gilla den) från frankrike, som prenumeration alltså. Det var lite struligt men inte alls dyrt och jag fick ringa damerna så många gånger att vi till slut blev kompisar. En av dem hade varit i Shanghai som hon älskade, och efter lite smalltalk frågade hon mig om MIN favvotidning som råkade finnas hos dem... Jalouse heter den... och hon lovade att stoppa ner ett par nummer alldeles gratis! Nice!

Nu ska jag tokplugga och sen ska jag gå och gymma lite försiktigt. Ikväll blir det födelsedagsfest, åter igen på Glamourbar och i morgon kväll "mask party" där man ska klä sig dyrt, "think two girlfriends and one expat wife". Och då har jag ju bara ett alternativ... mellan alla Zara-fynden. Ni vet nog vad...

Roslagsbrud, ni andra, vilken är er favvo SATC-sen? Jag älskar Charlottes kortvariga fling med "the tounge-guy". Speciellt när hon efter tre veckor försöker ha en konversation med honom i en restaurang och han bara håller på och porrar med maten.

Lapinette, lägenheten... så himla bra timing nu när man vill vara inomhus, eller? Misstänker att det blir småsvårt att skriva för dig men kul att höra hur det går.

Utvandraren: Jättekul med Paris! Du hade aldrig varit där, eller hur var det? Hoppas du får en trevlig upplevelse, trots att det finns så många surpottor där. Bästa strategin är nog att skratta åt dem, eller skrika tillbaka på engelska (om du inte pratar franska)..

Ha en bra helg! Kram, G

• Gemma

passar på att skriva nu när det för en gångs skull går... mlu vad är oxygen treatment? Pradakappa skulle man såklart vilja ha... jag fick en klassisk burberrytrench för tre år sen, i trettioårspresent av mamma och pappa. Om det finns några kläder som är goda investeringar så skulle det väl vara en sån... och uppenbarligen en pradakappa. Teamade den idag med mammas gamla hermes scarfs i buteljgrönt / guld. Kände mig för ovanlighetens skull riktigt vuxen :)

Bliss spa har egna produkter, eller hur? Hur ser själva stället ut? Jag satt f.ö. just och bläddrade i en spameny... längtansfullt... finns ett fantastiskt spa på the bund i ett av de gamla husen, man ligger i ett blomsterfyllt badkar och blickar ut över floden och neonljusen. Men eftersom vi lyxade loss rejält förra helgen måste vi nog längta ett tag till. Det är ju inte direkt gratis... känner mig lite bakis idag efter allt rödvin. funderar på att skippa utgången ikväll... har köpt hälleflundra och kan ju förlora mig i den istället. Får se vad mannen har lust att göra. Kram, G

• Gemma

roslagsbrud: tack för lycka tillet... jag är totalt oakademisk, hoppade av skolan och började jobba när jag var arton, får damp av att behöva sitta stilla så länge. Men nu är det faktiskt riktigt kul att lära sig saker! Kinesiska lärare är så jäkla ambitiösa, riktiga dynamos. Och språket är hur fascinerande som helst. Framför allt är det schysst att plugga något bara för att det är kul, inte för att man måste. Stor skillnad!

• Gemma

alltså ni FATTAR inte hur surt det har varit att inte kunna publicera poster utan att bli utsparkad...

Svar på tråden Summan av allt