Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Stålis: Jag DOG när Ari hade disco i sin bil med den kinesiske bögen, och varje gång när han försökte lura sin fru... mannen är helt kär i Ari, svårt att inte bli det. En annan person som var hur bra som helst var ju Jessica Alba. Skön självdistans att spela sig själv fast osympatisk... lite som Matthew McConahaugh (?) i det där galna SATC-avsnittet där Carrie åker till LA för att göra en film om sig själv.
Stålis igen: Supertack, japp, klockan har vi glömt, mannens nuvarande är en "Svalan Sportsman" från 1954 i mossgrönmetallic med rödbrun rem. Helt fel i ett hav av Breitling, Rolex, JWC och Vacheron Constantin.
Skorna är mannens passion och därför alltid av högsta kvalitet och minutiöst välputsade, the weakest link är
Och väskan... är bedrövlig.
Fråga: Har man portfölj OCH datorväska eller en som rymmer allt?
Stålis: Idag hade vi 17 grader! Firade i svarta kläder och en eldfärgad hermes-scarf. Jag gillade också Meryl Streep jättemycket, särskilt när hon sa "that's all" med tunn röst men jag tycker också att Anne H är mamahuhu (comme ci comme ca på kinesiska) och Vince är jättebra på att porträttera tomhet (som i Entourage), men absolut inte tvärtom (som i Devil Wears Prada).
Utvandraren: Bisazza - you're eeeevil ;) Det är otroligt vackert men inte gratis. Å andra sidan är jag inte rätt person att uttala mig om billighet eller inte... vi valde handmålade, "nötta" kakelplattor från Provence till vårt kök i förrförra lägenheten, inköpta i Franska Kakelbutiken på Nybrogatan. De kostade typ hundra kronor STYCK. Men fina var de, tillsammans med de mörkbetsade, oljade golvtiljorna. Ja, om man gillar den rustika stilen alltså.
Lapinette: Min svarta look idag var också sponstrad av H&M. Längtar tills de öppnar sin första butik här, om ett halvår!
Tyvärr så är det ju kakel till badrummet som i sådana fall ska inköpas och kostar de 100 kr/st vågar jag inte tänka på vad ett helkaklat badrum går på.
Avseende kontorsväska/datorväska så har jag och mannen endast datorväska när vi ska ut på besök. Det hela beror ju på hur mycket papper man behöver ha med sig men för min del har jag allt jag behöver i datorn. Hatar att kånka på onödiga saker.
Lapinette, tack så hemskt mycket! Det kändes bra att sitta med bultande hjärta och vänta på resultatet, och mötas av ett stort, stiligt "A" och nästan inget rött. Min väninna / granne hade massa rött och ett försmädligt "C". Efter lektionen började hon gråta för hon har pluggat jättejättemycket och redan bytt klass en gång (nu går vi alltså i den lättaste) men inget hjälper. Jag pluggar ganska lite men har helt enkelt bestämt mig för att ha kul. Det funkar.
Sen har jag ju e privatfröken också, som komplement. Min kompis tog hulkande och tacksamt emot telefonnumret, trots att de andra i klassen protesterade vilt: "vadå, ska du plugga ÄNNU mer? Det räcker väl mer än nog med alla timmar vi avsätter här i skolan." Det är lustigt hur hotade folk känner sig, så fort någon vill göra nåt som är lite utanför normen (och här är normen alltså att inte plugga, festa kvällen före provet och komma tjugo minuter försent till lektionen). Trots att snittåldern ligger över tugofem har inte ett dugg förändrats sen högstadiet!
nä lapinette bisazza kostar inte 100:- styck, de är små pluppar som kostar per kvadrat, man bygger ihop sin egen färgkombination i det lilla "testsetet" som finns i affären och det känns superkul, nästan som dagis. Sen kommer notan... typ 2000 - 3000 kvadraten om jag inte minns fel. Men de är verkligen hur fina som helst och eftersom det är ett känt märke kan man ju argumentera att det är värdehöjande. Alltså när ni säljer kan ni skriva "bisazza-kakel" i annonsen. Glöm för bövelen inte att spara ALLA kvitton...
Vi hade mosaik bara i duschen (som hade såna där "transparenta" glasväggar från Duschbyggarna), resten av badrummet var kaklat i vitt 10x10-kakel, men på golvet hade vi grå, mattslipad ölandskalksten med en massa fina fossiler i.
Nu ska jag drömma sköna materilaistsisksikta (trött) drömmar.
Kram, G
Gemma, blivande tittade senast idag på någon klocka från Richard Mille-någonting, tyckte den såg trevlig ut. Kul att din man vågar vara lite "off" bland sina stöpta-i-samma-form-kollegor. Vart fick han tag på en Svalan klocka? Är det arvegods?
Angående portfölj plus väska eller portfölj i modellen extra-allt, så tycker jag nog att det ser mindre fullastat ut när man bara har en väska. Men det är ju en smaksak.
Jag sitter och väntar på att vi ska få hem Entourage säsong tre, är så uppspelt.
Blivande håller på att tanka ner säsong ett (Då jag redan tryckt på delete på mina avsnitt efter att jag sett dem) då han kom på att han också borde titta på Entourage sedan någon av hans vänner hade lovordat serien. Mitt höjande till skyarna av serien räckte såklart inte för att han skulle få intresse.
Hrmpf. Män.
min kompis fick alltså numret till min privatfröken. För jag tror att hon behöver hantera sin pluggångest på ett rationellt sätt... plugga mindre men smartare (med hjälp).