• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Märker att jag har missat något
    Izunia - har du fått jobb? Sorry tjejer om jag är lite förvirrad av mig. 2 dagar utan dator och jag känner mig minst sagt lost.

Stålis - jo tyvärr är det så att även små kaniner kan bli sjuka. Jag ser ut som Rudolf med röda mulen just nu. Jättevackert!

• Roslagsbrud

Tack, tack! Jag håller mig inom kultursfären kan man säga och blir verksamhetschef för en större organisation (och nej - jag ska inte bli den nya kulturministern )

Firade med att sticka ner till Zaras (som tur är kommer även nya jobbet att ligga mycket centralt)och köpte en svart, klockad kjol och 3 likadana tröjor fast i olika färger. Vad 17 - hittar man en modell man gillar och är snygg i är det lika bra att satsa... Och så blev det några lyxiga praliner från Östermalmstorg att ta med till vännerna ikväll. Där ser ni - jag är på gång igen!

Stackars dig Lapinette - jag vet precis hur det känns! Själv tog jag en dag "semester" förra veckan för att få snora ifred.

• Izunia

Lapinette..sorry för din förkyldning. du far krya pa dig.
    Jag har fatt praktik i Schweiz i början pa nästa ar. Det mest otroliga är att det verkligen överensstämmer med min utbildning! :D

• Lapinette

Men Izunia det måste ju vara perfekt för då är väl mannen i St Anton. Är det i rätt "hörna" av Schweiz så ni har nära till varandra?

Roslagsbrud - hade varit trevligt om du blev kulturminister...för du har väl betalt din tv-license?

Jag har bokat in en middag med en väninna ikväll men vet inte om jag orkar. Skittrist då mannen är i Dublin och det skulle vara så trevligt att gå ut och snacka och dricka vin. Vi får se om jag orkar rycka upp mig eller om det blir att köpa sushi och sen anhalt soffan.

• Izunia

det är i lausanne..franska delen sa tyvärr.. Men det är efter säsongen sa mannen är inte kvar i st anton. Vilken n egentligen bra för da kan jag ha semester där och aka skidor!! :) Ropa bara till om ni ska dit.

• Lapinette

Vi får se om vi åker och vart vi åker. Jag har vänner i Annemasse, nära Geneve men på den franska sidan. Älskar de franska alperna efter min tid i Annecy.

Nu är jag hemma med min dator. Ställde in middagen med väninnan då jag emellanåt får otrevliga hostattacker. Istället gick jag in och köpte 3 toppar och 1 tröja samt sushi på vägen hem. Kände att jag behövde något som lyfte upp denna förkylda, regniga och utan O innehållslösa kväll.

P.S. O är i Dublin på intervju.

• Gemma

tjejer, jag behöver input!

Jag har nämligen kommit på att jag vill köpa lite schyssta maktkläder till mannen. Alltså... kläder som som diskret passar in på powermöten med internationella chefer MEN naturligtvis med det där lilla extra, som får dem att se liiite snyggare ut än de andras.

Alltså: Inga mörkröda sammetskostymer eller små, orange elefanter från Hérmes, ej heller paisleymönstrade Lacroix-slipsen eller gladrandiga paul smith.

Vad har dom egentligen, de slicka maktgubbarna? Grått, blått, svart? Hur ser slipsarna ut? Diagonalrandigt lär funka hävdar mannen men i vilka kulörer? Märken osv?

Känns skitfånigt... han vill ha tips av mig och jag har koll på allsköns plagg i reklam- mode och mediesammannghang men inte på hur man klär sig mäktigt, för att få respekt av andra maktgubbar (läs: konservativ, fransk industriverksamhet).

Tips? Färger, mönster osv?

Kram, G

• Gemma

Roslagsbrud... jag och mannen kom just från Zara dit jag SPECIFIKT gick för att köpa en svart kjol, provade en klockad jättefin i siden och... gick därifrån med en leopardklänning med puffärmar. Jag är oförbättrerlig.

Låter grymt med ditt nya jobb! Hur känns det, shaky eller läget under kontroll?

• Gemma

Lapinette, men förstå att du och jag har exakt samma baciller, är det inte lite pittoreskt ändå? Jag snorade mig fram genom stan idag, första gången på fem dagar som jag lämnar soffan, tog på mig högklackat och hermesscarfs och jag LOVAR att det hjälpte! Sen gick vi på dösmaskig thairestaurang och åt mat med en massa chili och det hjälpte också!
    Men jag är är enig med dig, just den här omgången förkylning är det mest elakartade jag stött på under flera år. Riktigt, riktig jäkligt. Mirakulöst nog har mannen inte drabbats. Din man då?

Tips: Citronté med honung. I riklig mängd. Och så DVD:er, också i riklig mängd. Krya på dig, vila, drick, unna dig att inte röra dig ur fläcken i flera dagar.

• Gemma

PS: Leopardmönstrade köp hjälper också mot förkylning. Funderar på ett par leopardmönstrade, pälsiga pumps i morgon. För att bli frisk ännu snabbare.

Svar på tråden Summan av allt