Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Gemma! "Skräddad" ska det ju stå....
utvandraren - min man undrar vilka Bordeauxer ni ska prova? Vi sitter här fortfarande och väntar på soff-gubben. Han sa mellan 11-12.00 och klockan börjar närma sig 13.00. Tror han glömde bort vad han sa till mig igår för jag ringde för en stund sedan och de är nu på väg hit.
Jag har suttit här nervöst och väntat precis som det vore en blinddate.
Ch. Canternac Brown 1997, Ch. Pichon Longueville(Baron) 1993, Ch. Petit Village 2000(allt för ung...)
Eeerrrg! Ch. Cantenac heter det... Min kollega blir helt hysterisk på att jag alltid klarar att smälla in ett "R" där...
Eg. kanske fel att kalla de "häftiga" men bra producenter och förhoppningsvis riktigt goda viner...
Tusen tack! Nu har du stillat min mans nyfikenhet. Han ska kolla upp dessa viner. Nu har soffmannen med fru varit här och mätt...jag hoppas min stora soffa får plats hemma hos dem. Nu sticker vi till Hem 2006 mässan. Hejdå!
Utvandraren... de där slirrarna från Hermes fingrade vi på senast idag, superfina men absolut för djärva för industrimaktgubbarnas möten :(
Brioni-kostym har mannen aldrig hört talas om, är det italienskt?
Och... dräggelidräggel vad god din kväll låter. Själv käkade jag och mannen en supersnabb middag med lax, pilgrimsmusslor och sugarsnaps stekta med vitlök + en kall citron-creme fraichesås.
Nu ska jag sova för jag är helt däckad, fortfarande! Efter en vecka i soffan! Fast jag erkänner... bootsen fick ikväll sällskap av en söt, påsig svart tulpankjol. Höstgarderoben börjar ta form... dessvärre inte jag själv :(
Kram, G
utvandraren: Du har minimerat middagen... yeah right ;) Shit vad jag avundas dig din uthållighet. Själv lagar jag bara en enda bjudrätt numera: Grytor av olika slag. Fast häftiga grytor, marockanska, eller rödheta ungerska, eller sofistikerade viltgrytor med enebär och lingon (i alla fall om råvorarorna finns). Jag är en gryttant. Och snittar gillar jag att göra, och mannen får fixa dessert. Han är fena på det.
Gemma - tar gärna emot gryttips (recept). Något jag gärna vill lära mig inför vintern.
Vi är tillbaka från mässan. Så mycket folk och inte alls något kakel, färger och sånt som jag helst ville titta på. Men vi kom hem med en tavla (vi som har så få....NOT!). Detta är en liggandes svart/vitt Stockholms motiv med svart ram. Den ska sitta i köket.
Gemma förstår din trötthet! Jag är helt slut efter mina 2 timmar ute i den stora världen. Måste nu vila så jag orkar att sjunga med George ikväll.
Lapinette
Jag var också på bomässan, för att samla info till boken. Det fanns massvis med roliga saker, inget bra kakel dock precis som du sa. Jag vann ett pärlhalsband i en monter med stora pärlor nästan sånt som USAs utrikesminister har. Jag gissar att det är nått billigt krafs, men man vet aldrig, jag blev väldigt glad i alla fall. Idag är första dagen maken kan arbeta, han går på halvtid nu och ska försöka komma tillbaka. Så nu kan jag sätta igång och jobba med boken.
Gemma
Tråkigt att du inte kan se bilderna, jag önskar att du lyckas snart det är så roligt att dela med sig av den bästa dagen i sitt liv. Jag är också förkyld, det ska vara bra med ingefära te. Och klädtips så här till hösten tycker jag att vinrött, mossgrönt och alla härliga höstfärger är bäst på skjortor. Sobert är grått, en svart kostym med grå ränder (diskret) och en grå skjorta eller grå kostym med grå skjorta är så ursnyggt. Sen kan man variera ränderna, ju bredare ju mer vågat.
Jag var inne på style.com och njöt en stund. Det var så snyggt med höstens stuprörsjeans/byxor och tröjor som slutade precis under baken eller som en del säger musikanten-tröjor. Man har tröttnat på att se alla nakna navlar överallt och hängade valkar mitt i vintern. Donna Karens vårkläder var underbara och chanells...mm drömmer mig bort till Paris eller nått.