• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

knappade in "paris" på itunes och lyssnar på Paris Hilton, följt av Ryan Paris dolce vita... och plötsligt känns mitt sjuka (som i tokförkylning) liv lite soft... eller om det blev än mer ynkligt... vet inte. Har i alla fall bakat kakor idag för mannens förråd har sinat och han blir allt mer tyst och tillknäppt när middagen närmar sig sitt slut.

Men ikväll - kärlek!

• Gemma

Fan alltså jag kan inte sjunga med för då får jag rethosta. Måste byta till nåt omelodiskt typ.. electro.

• Roslagsbrud

Oho! Här är jag! Har inte känt mig tillräckligt glamourös för att hänga med i snacket kring väskor och skor osv... men ändå läst och gottat mig åt allas små berättelser!
    Gemma och Lapinette: ni kanske minns att jag ville byta jobb? Jo då, jag lyckades! Efter 4 intervjuer och 1/2 dag med diverse tester så blev chefsjobbet mitt. Hurra! Lönen är i samma nivå som jag har nu, men arbetsuppgifterna blir helt annorlunda - byter bransch helt och hållet. Ska bli så kul! Lyckades även förhandla mig till 7 veckors semester - det ni! Börjar där vid årsskiftet och ska ta ut hela min innestående semester på gamla jobbet innan dess. Det blir en lång, härlig ledighet då jag hinner rensa hjärnan från det gamla och ladda inför det nya. Ska väl passa på att städa källaren och rensa ur garderoberna också .

Och så har vi varit på bröllopsresa i NY, 8 hela dagar. En spännande stad som verkligen gav mersmak! Det är så himla kul nu när man ser på filmer eller TV-serier som utspelar sig i NY och kan identifiera de olika stadsdelarna och ibland t.o.m. gatorna. Jag vet t.ex. var Sex and the City tjejernas favo konditori ligger (vi bodde alldeles i närheten)...
    Ikväll har Djävulen bär Prada premiär i Sverige. Läste boken när jag var i NY och ser fram emot att nu se filmen.

Ikväll blir det middag hos goda vänner och jag är så sugen på att köpa mig en klänning! Vill ha en kort omlottsklänning som jag kan ha leggings till.

Och så har vi plockat svamp fast jag undrar om jag lyckades med torkningen - ska verkligen trattkantareller bli svarta efter torkning?

• Gemma

Hej Roslagsbrud! Kul att höra av dig. Torka svamp, gör man inte det på ett snöre i ett uthus eller nåt sånt? Which reminds me... vi har torkad karljohansvamp i ett skåp. Endera dagen ska jag laga till nåt som påminner om svensk höstmat, även om det knappast finns särskilt mycket vilt här i sydost. Saknar rådjur, hjort, vildsvin och and nåt alldeles enormt, är säker på att det vore bästa medicinen mot svensk förkylning.

GRATTIS till nya jobbet! Får du utlopp för din personlighet och din begåvning, mer än tidigare?

Stålis: Sitter här och försöker använda japansk proxy som du så snällt avslöjade att man kan göra men lyckas inte. Har en följdfråga, om du (eller maken) orkar: Är det FTP - eller webproxy-rutan som ska klickas i? Och ska jag "använda passivt FTP-läge" eller ej? Sen undrar jag också om det alls är möjligt att kringgå censur när man sitter med ett kabelmodem med lösen via China telecom. Eller har det inte med saken att göra?
    Hoppas du inte tycker att jag är alltför krävande... vill ju bara in på trollsländans sida www.skorpioner.se äntligen...

• Gemma

Roslagsbrud igen: Devil Wears prada finns såklart på piratdvd här i kina... och ett ex bor hos mig. Den var trevlig och mannen och jag spottade många märken, men det var också allt. De senaste dagarna har jag ju som bekant varit ofrivillig soffliggare och sett urvassa filmer som Hard Candy, Vers le Sud, I'm a sex addict, The notorious Bettie Page och... några mediokra men trevliga filmer som liksom flyter in i varann (the Squid and the Whale, Friends with money uhm... glömt namnen på resten).

Hard Candy var riktigt, riktigt ruggig MEN bland det bästa jag sett.

• Lapinette

Roslagsbrud - vad skoj! Ett jättegrattis till dig! Vad är det du ska göra? Gud så skönt med en massa semester. Jag har verkligen ett behov av det just nu. Sitter här dunderförkyld och har för första gången sen jag började jobba här (3 år) sjukskrivit mig och legat hemma och snorat i 2 dagar. Nu är jag åter men usch så vimmelkantig jag känner mig.

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma,

Om det inte fungerar med den japanska proxyn som du pratade om, så kan det också betyda att den kan vara nere, testa även med någon eller några andra på listan, det kan även vara det som felar.

Blivande tror att det är web-proxy rutan som ska klickas i och det passiva läget behöver du förmodligen inte bry dig om.

Vi sitter med samma internetleverantör, så det SKA gå att komma in på Trollsländans sida. Ligger videon uppe där än, trollsländan? Den är verkligen supervacker!

Lycka till, säg till om det inte fungerar!

• Blivande Fru Stålhandske

Roslagsbrud och Izunia, vad ni landar nya, prestigefulla jobb! Blir nästan lite stolt!

Blivande och jag är helt utmattade från att ha letat efter varsin ny skrivbordsstol, har säkert provsuttit flera hundra till jag hittade en jag fastnade för i svart läder med högt ryggstöd. Sen tar det sin lilla tid att förklara för personalen vart de ska köra hem köpet. Någon gång imorgon skulle de komma, så det blir till att sitta och vänta hela dagen imorgon på att de ska behaga komma, precis som när vi väntade fem timmar på att vattenkillen skulle komma under gårdagen. Gemma, du vet hur det är!

Nejmen lapinette, jag trodde inte att små kaniner kunde bli sjuka.. Det får du se till att bota ögonabums!

Svar på tråden Summan av allt