• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

åååå lyllos som får entourage 3. Här har polisen gjort en razzia så alla dvd-affärerna är stängda för en tid framöver.

svalanklockan var min morgongåva till honom. Den är ursöt, och så var den inom min studentbudget (500 spänn inklusive originalask).

• Gemma

Sammanställer all er input i ett dokument och lägger på skrivbordet, och döper filen till "till..." och så mannens namn.

• Gemma

Lapinette, gryttips kommer! Godnatt goda tjejer.

• Lapinette

Natt i Kina och snart dags for sangen aven i Stockholm. Har lyckats att ligga och glo pa dumburken i ett par timmar ikvall. Har inte varit pa humor da mitt manatliga kom idag och jag har matt jattedaligt m a o jag kande att jag verkligen kunde unna mig att ligga pa soffan.

Angaende badrum sa ska den nog till storsta del besta av vitt kakel och sen garna nagot inslag i mosaik (garna blatt). Gratt golv ar absolut tankbart och sen skulle jag vilja ha glaskuber till viss del ut mot hallen. Da de dar som man inte kan se igenom och kanske en rad ratt hogt upp med 5 stycken. Bara for att fa in lite ljus och en kansla av fonster (som det inte finns). Men som sagt, jag hinner sakert andra mig m[nga ganger.

Bonne nuit!

• Gemma

Lapinette, hoppas du mår lite bättre nu din stackare. Själv dricker jag honungsté och hostar men intalar mig att jag är frisk och kan börja träna snart... har ju gått nästan två veckor, morr.

Vi funderade på betongglas (som är de där kuberna) mellan badrum och V.rum men valde till slut att sätta in frostat fönsterglas, det blev supersnyggt!
    mellan kök och hall hade vi ett smalt, vanligt fönster som gick från taket och liksom "försvann" ner i golvet, och så smala hyllor hela vägen.

• Lapinette

Låter jättefint! I vår underbara lägenhet i Österrike (något liknande lär vi aldrig få igen) så var det fönster mellan hall och kök och dragdörr som gjorde att man öppnade emellan och fick en stor öppning (svårt att förklara). Det gjorde det ljust i hallen och stort och öppet men ville man stänga igen för matos så gick det. Den våningen var i övrig i 3 etage med säkert 5 meter i takhöjd i vardagsrummet och öppen spis. Sovrummen låg högst upp samt det stora badrummet och de hade alla takfönster så när man gick upp på toaletten på natten behövde man inte tända någon lampa om det var en klar natt (månljuset räckte). Åhhh, vilken lägenhet det var!

• Lapinette

I övrigt, mår något bättre och idag trotsar jag lite halsont och snuva och går på pump. Jag bara måste få träna! Känner mig som en degklump.

• Trollsländan

Jag ska också välja kakel i år, eller kanske till våren när sommarstugan är färdigbyggd. Jag ska gå åt det enkla hållet, troligen matcha nått vitt med havsgrön stavmosaik. I ett av våra badrum på Värmdö är det helt vitt kakel på golv och tre väggar. Den fjärde väggen är sobert mosaikgrå i ljusa toner, där finns ett vitt inkaklad badrumsbänk och ett tvättställ som "står upp". Vi föll pladask för hela huset när vi såg badrummet, det är så otroligt fint. Det finns också grå mosaik runt fönstret.
    Gemma
    Din röda och svarta kombination verkar faktiskt påminna om HMs nya reklam, som jag måste säga var så otroligt överraskande bra. Mycket rött i kombination med svart, franskinspirerat med basker och målarrock, och båtinspirerat. Jag handlar i princip aldrig på HM (för att allt går sönder i tvätten och de har roligare barnkläder på kapahl om man ska ha billigt)men jag fick god lust att hasta dit.
    Betygsjakt är det värsta som finns, gissa om man har sett klasskamrater brista i gråt som om livet varit förstört för att de fått ett ba istället för ab på en fånig tenta.

• utvandraren

Tjena!

Vilken inredningsdiskution som dragit igång!! Jag önskar mig Corallo som ligger under Exotic på Bisazza. Helst vill jag ha den i grönt men då blir det fort väldigt dyrt... Vi har en kopparglänsande i köket och den gick på ca 2500-3000 (har förträngt..)kr m2 och det är en lagervara.. Man kan specialbeställa vad man vill med tålamod och massa pengar.
    Lapinette, vill ni ha enkel mosaik dvs. utan komplicerade mönster kan Trend vara en idé. Trend startades av en av Bisazza bröderna och ser helt lika ut med mindre prislapp.....
    Vårt bad är grå/vitt helkaklat och tråkigt. Eftersom det är helt nytt känns det onödigt att riva ut hela så därför blir det en fondvägg bakom badkaret.

Igår hade jag vinsmakning med 3 grupper på rad, de var totalt 60 pers med 3 stationer var(matkurs, vinkurs och barkurs) och avslutande middag. Bra upplägg tycker jag!

Stålis! Jag älskar att leka i köket! Smaker är så spännande.... Bara fantasin sätter gränser så det är bara att hitta förklädet och ge sig ut och shoppa ingridienser....

Gemma! Åh, vad jag gläder mig till Paris och Hermes butiken.... Jag ska köpa en lite höstig scarves(typ det enda jag har råd med i butiken..). Önskar mig en Birkin bag!!! Dream on....Min man har 3 av de stickade slirrarna.. Jag var lite anti i början men har vant mig!

Annars har jag gett mig hän åt svart igen! Förra vinterna hade jag mest mörkbrunt... som den modeslav man är... Önskar att jag kunde ha rött! Sååååå fint på rätt person!

Svar på tråden Summan av allt