• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • utvandraren

Middagen blev strålande men jag måste erkänna att min kropp hatar mig idag.... Maken till hangover var det länge sedan jag hade! Då känns det betryggande att tänka på att jag ska ha 65 personer på vinkurs ikväll.... NOT! Jag vill bara ha date med soffan....

• utvandraren

Lapinette, Vad letar du efter för slags kakel? Jag vill slå ett slag till för mosaik. Se www.bisazza.it

• mlu

Gemma:
    Tack för tipset angående Scarpa i Köpenhamn. Affären hade visserligen flyttat men jag hittade den snabbt och införskaffade super snygga boots!! Toppen-tips!!!

• Gemma

utvandraren, gick in på www.brioni.it och fick inte se så mycket, men tillräckligt! Skitsnygg logga, och kostymen tycks vara James Bonds choice. Tack för tipset! Mannen syr ju upp alla sina kostymer hos savile row-skräddaren här i trakten men han lär hålla öronen spetsade framöver.

MLU: Super, kul och grattis! Hur ser bootsen ut? Älskar Scarpa, jag saknar dem så! Hur och var, var nya butiken? Var resten av helgen bra?

Idag gick jag i skolan för första gången på en vecka, om man undantar provet jag skrev i torsdags. Jag var en tapper krigare... hade bara ett fel och detta på en uppgift som läraren av misstag lagt in, på nåt vi inte lärt oss än. känner mig urduktig! Sen hade jag ett möte med businessföreningen som jag är med i här, trots att jag inte är särskilt business halkade jag genom en väninna in och nu är jag insyltad i olika trade events och mingelpartyn.

Nu ska jag göra läxan, berätta vad jag gjorde igår, alltså imperfekt fast på kinesiska.

• Lapinette

Stort Grattis Gemma! Så duktig och flitig på ett otroligt obegripligt språk.

• Blivande Fru Stålhandske

Helgen handlade endast om god mat, film/serier och lite skoshopping, har inte kännt mig på topp. Verkar som de flesta är lite småkrassliga i den här tråden.. Skillnaden är väl att jag fortfarande har 30 grader eller mer hela dagarna om jag går utanför dörren.. när ska det bli kallare?

Gemma, jag gillar charcoal-grå, svart och marinblå kostymer, absolut skräddade, gärna med slips som går ton i ton eller bryter av helt och ficknäsduk i samma nyans. Ett snyggt bälte, klocka, välputsade skor och snygg portfölj/väska/laptopväska som är nonchalant välmatchade får mina knän att bli lite svagare än innan.
    Lite som den blonda författaren/journalisten i The Devil wears Prada (Ja, jag har äntligen sett den!), han hade en trevlig stil tyckte jag.
    Men annars var filmen sådär tyckte jag, gillar inte Anne Hathaway och vad var det med alla långa halsband?!
    Meryl Streep däremot, hon var ju sexig som få. Snygga skor, snygg frisyr och vilka vackra drag hon har!
    Lustigt att Vince i Entourage spelade hennes pojkvän, jag har redan tittat igenom hela andra säsongen under min sysslolösa helg. Jeremy Priven som spelar agenten Ari är så fullkomligt lysande i sin roll så jag myser så fort han kommer i bild.

• Gemma

trollsländan: I höst klär jag mig i klarrött eller svart, känner för att se ut som ett utropstecken. Eller leopard (fast smakfull leopard).

Mannens kläder... vi suger girigt åt oss av infon ni så frikostigt delar ut. Tar gärna emot fler tips, gärna av det specifika slaget.

Var f.ö. på en investeringsbank idag, de unga bankirerna hade backslick och aggressivt färgade och kontrastrika diagonalrandiga slipsar. Skjortor, gärna för stora (enligt min slimmade smak), med fula manchettknappar. Tycker de borde löpa linan ut och ha hängslen också, så blev det verkligen wallstreet 1984, men så coola var de inte.

• Blivande Fru Stålhandske

Utvandraren, får man lov att kidnappa dig så du kan laga god mat och lära mig allt du vet om viner? Det skulle vara fantastiskt!

Mosaiken såg mycket fin ut på bisazza, jag själv älskar mosaik. Pratade med blivande om mosaik i pooler när vi badade som två femåringar förra helgen i områdets pool, och han var inte för mosaik alls till min stora besvikelse. Hans familj har alltid haft pool, både med och utan mosaik, och mosaiken var tydligen en bitch att rengöra. Så han blir nog svårövertalad i framtiden.

Lapinette, har du blivit befriad från din soffa ännu?

• Lapinette

Gemma - idag sitter jag i knallrött och svart samt har min billiga men fina knallröda jacka från H&M. Så jag går enligt dina färger (just idag). Annars är jag en väldigt svart person på vintern..fast i fjol gav jag mig själv "svartköpförbud".

Svar på tråden Summan av allt