Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Det skulle inte vara någon flört utan ett slut på parentesen. Ibland dyker de där rackarna upp utan någon som helst anledning.
Gemma! Herregud vilket härligt besök du verkar ha haft... Jag blir mer och mer nyfiken på Kina ju mer du skriver. Innan ska jag erkänna att jag bara har haft ett ljummet intresse för att åka dit, men nu..! Du skriver så himla bra också, känns ju som om man är med dig på sightseeing!
Mlu, jag ska erkänna att jag inte är så LITE avis på dig som får åka till NYC. Av de stora städer jag har varit i så ligger just New York väldigt högt upp på listan!
Om jag hade haft pengar hade jag illa kvikt köpt mig en tur dit för att julshoppa... Ett par bruna påsar hade gjort sig fint att dingla med!
Lapinette, här är det en till som är både mat- och väderstyrd! Blodsockret kan jag ju kontrollera det är värre med vädergudarna... I 2 dagar har vi haft riktigt ruskväder och non-stop regn. Gissa om det var skönt att vakna till sol och blå himmel idag? Jag skulle tro att ni ärvt vårat oväder.... Men det ska tydligen komma in en riktig storm här snart, är det samma du väntar på tro?
Har ett till vintips till dig: Smakade igenom en massa viner från Catena Zapata(Argentina) igår. Skulle tro att både Chardonnay och Cabernet Sauvignon går rätt hem hos din man. Själv gillar jag Malbec men de är lite mer "nya världen" än de jag nämnt, din man är kanske mer konservativ? Kanske du ska överraska honom med något nytt utanför Frankrike? Både Catena serien och Alamos serien är bra.
Ikväll ska jag nog inte hitta på så mycket, kanske ett biobesök med en väninna. Ett glas vin och lite god mat! Ska läka kroppen lite efter förra helgen då det blev lite vila och mycket alkohol!!
Åh Gemma, Tongli låter underbart. Önskar att jag kommer dit eller får se lite mer äkta kinesisk kultur och tradition snart. Hur långt från Shanghai låg Tongli?
Jag ser säkert mycket vackert och genuint här ute i obygden som jag inte längre reagerar på, som jag skulle ha uppmärksammat om jag var här som besökande. Annorlunda, spännande mat, vackra byggnader, lummiga parker och speciella människor, unga som gamla.
Men tyvärr så känns det oftast som om jag lever i en värld av skräpiga fabriker (Smutsiga fabriker med massa utsläpp är faktiskt förbjudna i vår stad, så det är skönt), förvirrade kineser och avgaser. Tror att jag behöver en dos av skönhet snart! Så TACK Gemma för att du påminde mig om den vackra sidan av Kina!
Vi får även vårt första besök hemifrån i mitten av November, det är en av Blivandes bästa vänner som komemr hit i affärer, men som ska bo hos oss, så lite tid kan vi stjäla tillsammans. Det ska bli skoj att visa honom vårt underbara Kina.
Här är det febrigt och yrt, men vila är det dåligt av då jag har jobbat hela dagen redan trots blivandes tjat på mig att jag borde vila. Ayi har även varit här och städat hela huset, så nu är det rent och fint. Men nu ska jag bädda ner mig i sängen och titta på en god film, så får vi se om jag orkar ta mig upp och äta något gott senare. Så blir nog min fredag!
Blivande har redan sett in i halva säsong 2 av Entourage, och han älskar det redan. När han är klar med den säsongen kan vi äntligen titta på säsong 3 -I can't wait! :)
Vad handlar Entourage om? Aldrig hört talas om...
Ps. vilken uppmärksam m2b du har, min hade aldrig sett någon ledsen manikyr....
utvandraren - jag styrs också av blodsockret och sitter nu och äter en liten youghurt mellan frukost och lunch bara för att jag är konstant hungrig. Måste alltid ha lite extra proviant här på jobbet så jag klarar mig.
Tack för vintips, min man kollade genast upp dina senaste viner du tipsade om. Vi har faktiskt inte varit på bolaget än då vi har så mycket vin med oss från Frankrike men någon dag ska vi väl bege oss dit och skaffa lite annat än franskt. Vi är båda konservativa i vår smak men vi provar gärna (försöker) lära oss annat...men tillslut väljer vi ändå en hederlig Pomerol eller Chablis.
New York ligger på min topp tre lista - att besöka. Har ännu ej varit där men vill!!!
Och nu har stormen kommit till Stockholm. Håll i hatten!
Stålis: Tongli är en av sex Unesco-skyddade vattenstäder som ligger inom någon timmes färd från Shanghai. Tre av dem är fortfarande oförstörda av turister och Tongli är definitivt en av dem. Men det var nog lyckat att åka en gråmulen vardag. Jag kan absolut rekommendera ett besök. Mår du lite bättre nu? Har du tillgång till svenska mediciner?
Utvandraren: Entourage är en extremt trashig och rolig serie om en hollywoodskådis och hans kompisgäng som är anställda av honom. Fast de utför inget direkt jobb förutom att bättra på hans ego emellanåt och sätta på ofantliga mängder tjejer. Sen förekommer en massa kändisar som spelar sig själva fast ofta osympatiska. Det låter kanske inte så bra men är väldigt underhållande, speciellt managern Ari som är helt speedad och är jätterädd för sin fru som han försöker lura hela tiden för han är så snål.
Lapinette: Vad skoj, jag skrev ett mail till mamma och pappa i morse som helt enkelt löd: "Håll i hatten". Och... är du fortfarande frisk trots träningen? Du verkar ha en sån superfysik. Om jag går på pump och har den minsta lilla förkylning på lur, blir jag garanterat toksjuk. Ikväll ägnade jag mig för första gången på två veckor åt fysisk aktivitet - jag dansade! Mannen, jag och min bästis Noor åkte till Shangri La:s skybar Jade on 36 där musiken och drinkarna är super men dansgolvet var totalt ödsligt och när vi tröttnat på att beundra den halsbrytande utsikten över staden tog vi en taxi till Attica. Den nya superklubben ligger I ett av de gamla husen längs flodpromenaden "The Bund". Takhöjden är svindlande och det finns en terrass med liggmöbler och vita stenar på marken och milsvid utsikt över floden och Pudong (den nya hightech-staden). Dansgolvet hade säkert tio meter i takhöjd och där trängdes bottenlöst slemmiga torsk-typer, östeuropeiska fotomodeller och supersnygga kinesiskor i lösögonfransar och tighta syntetklänningar med extra allt på (fast lite tyg).
Jag kände mig fabulous i min lilla leopardklänning med puffärmad och blev filmad och fotad av söta, leende pojkar (varför ser kinesiska män ut som pojkar tills de fyller femtio?). Enda haken var att champagnen kostade 160 spänn glaset, jämför med normala 100 - 120, så jag drack bara vatten. Jag hade i alla fall grundat med ett glas Veuve Cliquot innan och... viktigare ändå, min kropp kommer att tacka mig i morgon.
Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig för i morgon bitti ska jag visa en turistande vän till en vän, lite genuina saker. Sånt som inte står i guideböckerna alltså.
Kram och gnatt, G
Gemma, jag är inte helt frisk men jag smygtränar ändå. Smygträna innebär att jag ännu inte vågat på mig de jobbiga konditionskrävande passen utan har kört pump, core och idag lite jogging i 30 minuter och stretch. Imorgon ska jag dock iväg och köra ett spinningpass med mannen. Det enda sättet att få honom till ett träningspass är att "släpa" dit honom.
Just nu njuter jag av att ha honom hemma igen (efter 2 dygn i Nice). Vi har ätit hans favoritmat och dricker rödvin från Bordeaux, Chateau d'Armailhac. Utanför stormar det ganska så bra. Vi bor (än så länge) högt upp uppe på ett berg så det viner rejält här.
Eran kväll ute lät himmelsk Gemma trots den dyra champagnen. Imorgon har vi bokat in ett restaurangbesök (min idé). Vi har bokat kvarterskrogen, Långbro Värdshus, igen då vi vet att det antagligen blir sista gången på länge. Vi lär ju inte åka hit ut och äta middag när vi bor vid S:t Erik.
Nu blev jag serverad mörk choklad till mitt rödvin som är kvar. Ska njuta av choklad, vin och helg.
Åter igen lyckas jag få en smiley! Ska aldrig göra parenteser igen.
ohh da var det Entourage jag sag igar. Verkade helt galet kul. Äntligen nat som är totala motsatsen till alla "sjunde himlen" och "days of our lives" crap! Har det gatt manga avsnitt? Vilka dagar/tid visas det?
Har haft en lugn fredag med Idol och lite sällskapsspel. Imorgon ska jag tävla med Gucci sa jag far väl se till att kolhydratladda honom lite! :D
Lapinette..jag har oxa New York som topp tre..man skäms nästan för att inte varit där. Dessutom har jag Tokyo och Kuba pa min lista. Kariben far jag avklarat i dec och om ca 1 vecka aker jag till Polen och Tjeckien för lite avkoppling.