Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Mlu, här är en till som ställer sig i kö till att få se din klänning när den är klar. Har den börjat få form än eller är din mor endast i startgroparna?
Gemma, när jag bodde i Usa under en tid och gick i High school som utbytesstudent, bodde jag hos skolans dramalärare och henens familj. Hennes man och hon hade bannat TV i deras hem, och det enda som fick tittas på var gamla filmer och PG13-rated filmer. Så där såg jag många, många gamla filmer. Breakfast på Tiffanys, Great Gatsby, Guys and Dolls och andra gamla dansfilmer med Sinatra och Astaire är fortfarande några av mina favoritfilmer. INGET passar bättre på en regnig söndagseftermiddag än just sådana filmer!
Och angående mat på slott, det finns inget värre än gammal, trist syn på matkulturen och vilken mat som ska serveras vart.
Nu är inte jag en sådan matkonnässör som ni är, men jag tycker att det känns så .. krystat.
Jag tycker liksom i allt annat att varje brudpar ska göra som de vill och känner för. Vill nu hon servera gryta, vilket passar ypperligt en halvmulen och kall höstdag, så ska ju bruden få göra det. Vill man slänga ut massor med pengar på en ring, klänning, en speciell champagne ... what ever så är ju även det upp till var och en.
Jag måste få vara lite förvirrad här på tråden men vilka har kvar sina bröllopsdagar och när ska de ske? Tyckte jag hade stenkoll förut men vissa har trillat av tråden och nya tillträtt... eller så är det jag som börjar bli gammal och skruttig i minnet.
Min dag är kvar... känns inte ett dugg närmare nu! Men, men... Kanske vi får lite inspiration i Paris när vi är där på tu man hand!
På tal om gourmetmat:
Pumpasoppa med ljummen skaldjurssallad.... Mums! Ska bara hitta en pumpa någonstans så är det bara att börja!
www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=458519
Såg era inlägg om kopier etc förut!
Jag gillar inte loggoer... därför håller jag mig långt undan L.V, Gucci(inte alltid) och andra logomania hypade produkter...
Jag tycker att handarbetet och kvaliteten ska tala för sig själv! Det kan gärna stå ett märke diskret på dragkedjan, sidan eller liknade men jag gillar inte de med tyck eller vävt allover! Köper inte fejk eller kopier av princip! Men gillar out-lets..... Florens har ett grymt!!!
Ett av mina mest ångrade "inte" köp var ett par Chanel stövlar i Vancouver, 2002. Dom sörjer jag fortfarande. Men de var helt svarta, i det mjukaste av mjuka skinn och världens sötaste modell... SUCK! Hur dum får man vara? Tänk att jag skulle vara förnuftig just då?
Det man köper och ångrar kan man ju bara ge bort...
utvandraren: Aaah, outlets utanfor Florens, kan inte lata bli att hoppa in nar jag laste ditt inlagg och saga; -JAA den ar fantastisk!! Synd att det ar lite knoligt att ta sig dit bara, las: att flygbiljetter till Florens alltid ar sa fortvivlat dyra... -I wish, I wish....
Har läst era pro-gryte-inlägg. Tackar för stödet och tycker att det är kul att ni som är så duktiga är inne på samma linje.
Den där anti-coola trenden, om man nu ska gå riktigt långt, nådde sin kulmen när jag var på Marie Laveau (hipp experimentell stockholmsrestaurang) i somras. "Yoghurt med müsli" hette en av desserterna. Pris: Närmare 100:-
"Är det någon speciell sorts müsli?" Frågade jag kyparen. "Alltså... kommer den från dinkel och bovete uppdriven på en viss skärgårdsö med optimal mineralhalt i jorden? Är yoghurten från en utrotningshotad lantras?"
Varpå kyparen flackade lite med blicken. "Näe... det är nog helt vanlig yoghurt med müsli. Men vi blir lika glada varje gång någon beställer den!"
Eh, okej.
Det är hur som helst lustigt det där med folks uppfattning om vad som är "fint" eller inte. Så ängsligt, så oskönt.
Och ändå är jag själv sådan att jag gärna vill ha koll på reglerna innan jag bryter mot dem. Egentligen borde man inte bry sig men... nån stans vill nog de flesta passa in en smula. Bara det att gifta sig är en eftergift åt konventionen, på sätt och vis.
Etikettsregler är också bra att ta till i kniviga frågor av typen "klädkod", "barn eller inte?" osv. Så kan man luta sig mot reglerna om folk får för sig att tjafsa.
Min söta tärna var i alla fall ett stort stöd eftersom hon hade järnkoll på allt. Å andra sidan tror jag att hon kompenserade för sitt eget strikta frackbröllop genom att liksom egga på mig när det gällde att göra udda grejer.
Ett av de bästa tipsen var att "placera de tråkiga med de tråkiga." Vilket ledde till att "tråkbordet" blommade ut eftersom folk för en gångs skull vågade prata med varann. Och de flesta människor ÄR ju faktiskt inte tråkiga rakt igenom.
Nu ska jag lägga mig på soffan och försöka bli frisk. Det är sårigt och kläggigt värre här... suck :(
Kramar, G
Stålis: Vad är PG13 för nåt? Och MLU... jag har också en del ångrade ickeköp. Men plånboken är glad.
Mitt "sämsta" köp var väl när jag gick upp en hel storlek nu i våras och fick kasta nästan alla mina kläder. Seven-jeans, notify-jeans, rock and republic-jeans, tigerkostymer, klänningar från Karen millen... nu köper jag alla kläder på Zara och handväskor på... ja, ni vet ;) Man lär sig med åren vad som är en GOD investering. Och Chanelstövlar borde ju vara en i allra högsta glad lysande sådan! Saker med stretch i är också bra. Som min brudklänning.
Utvandraren: Visst är det skönt när det inte kliar?
Gemma, pratar du kashmmir? annars har du tappat mig totalt?!