• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • mlu

Lapinette: Jag kopte ocksa Villeroy-bestick i Luxembourg i varas att ta till lagenheten i Nice. Jattefina!

• Lapinette

mlu - inrikesflyget i SydAfrika är riktigt billigt. Tur och retur Jo'burg - Kapstaden ca 1 000 kronor. Vi kommer bara att boka en lodge i klass lyx under 3 nätter och därifrån åka ut på safari och sen blir det Hout Bay utanför Kapstaden och några nätter på en vingård. Kanske en tur utmed Garden route men dock inte hela vägen. Har hört att det är överreklammerat.

Trollsländan - De ska sluta med City Park men fortsätta med dess syster (kommer nu inte ihåg vad den heter). Den säljs bra här i norden men inte tillräckligt på kontinenten. Troligen inte tillräckligt "puttinuttig" för Sydeuropernas smak.

• Gemma

Mlu, tack, jag är jätteglad för väskan! Sitter f.ö. och slötittar på Breakfast at tiffany's och noterar att handväskmodet tack och lov blivit betydligt mer praktiskt med tiden. Jämfört med audreys små styva alligator-saker alltså. I övrigt är filmen rätt bedrövlig. Har aldrig riktigt hajat grejen med gamla filmer, skådespeleriet har blivit så himla mycket bättre och personporträtten mer komplexa. Någon av er som gillar gamla filmer och kan förklara?

Att sitta mitt i händelsernas centrum... ja, Kina är väl definitivt mittens rike just nu. Gäller inte bara ekonomi utan även konst- och kulturliv, arkitektoniska vansinnesprojekt, konceptklubbar och barer, mat (även om utbudet är minst sagt spretigt). Känns finfint att vara här och inte på nåt annat ställe, just nu. För några år sedan ville jag absolut skapa historia själv, delvis därför valde jag att jobba som korrespondent. Nu nöjer jag mig med att sitta där det händer, men låta andra göra själva jobbet. Läs: Min man bland andra ;)

Mlu: Hur är London år 2006? Jag bodde där för tretton år sedan, då var det jordens centrum när det gällde populärkultur, mode, musik osv. Hur länge har du bott där, och varför hamnade du i Hampstead? Du har säkert berättat men jag har glömt...

• Gemma

Å lyckliga ni som kan planera långresor med era män. vi försöker klämma in alla familjer, länder och städer med skohorn just nu. Lär bli åtta dagar Europa över jul... inklusive ett par jobbdagar för mannen (då jag sover).

• Gemma

Stålis, trollis: Vet ni hur mönsterskyddet funkar? Är t ex burberryrutan globalt skyddad eller omfattas bara de länder som skrivit på nån sorts avtal? Verkar knasigt att det är så vanligt i Kina hurosm helst.

• mlu

Gemma: Jag har bott har i sex ar (med ett avbrott for en jobb-svang till Luxembourg i ett halvar!) Hamnade har da jag ville lasa en Master har och min sambo (snart man) bodde i Amsterdam for tillfallet men kunde genom jobb flytta hit. Vi flyttade, han har jobbat har sedan dess. Jag har pluggat och jobbat, sistnamnda i mer begransad omfattning. Inte for att jag inte velat men min utbildning ar valdigt nationell och jag stod infor valet att borja om fran borjan med mina studier men valde att inte gora det. Efter 5 1/2 ar fick det vara nog. Funderar just nu efter nagot helt annat att hitta pa da jag slappt juridiken och kan tanka mig lite vad som helst forutsatt att det kanns inspirerande och spannande.

Bott i Hampstead hela tiden. Har en sadan celeber granne sa vi kan inte flytta, skamt asido, vi bor granne med George Michel. Vem har inte som ung sett videon till "Last Christmas" nar han var med i Wham och suktat. Men han tycks ju kommit till insikt om sin laggning. Asch,kanner ju honom inte, - men vi halsar i alla fall och har begransat small talk.

London ar BRA, inte fantastiskt, inte helt omvalvande men ganska charmigt och valdigt speciellt pa sitt egeet satt. Jag ar nog inte ratt person att fraga om "cutting edge"- trendfaktor. Men visst, det hander enhel del har.

• Lapinette

mlu - vi ska se honom (George Michel) i Globen på söndag. Ska jag hälsa från dig?

Gemma - satt precis och läste en artikel om livet i Shanghai (mest om företagslivet) i DI. Japp, du lever just nu i Mittens rike.

• Gemma

...men halsont är alltid halsont, var man än är. HATAR att vara förkyld :(

• mlu

Lapinette: Ha, ha, nej Du behover inte halsa fran mig. Hoppas att Ni far en lyckad konsert. Tycker han ar ganska duktig faktiskt, om an lite skum...

• Lapinette

mlu - Han är säkert skum men det gör inget då hans musik är underbar. Vi ska njuta med alla andra i Globen på söndag. Det är första gången på 15 år han är ute på turné.

Gemma - stackars dig! Halsont är definitivt inte skoj. Hade ont i halsen i 2 veckor men är nu botad. Istället började näsan fyllas imorse och jag snöt mig konstant under 1 timma så jag vart tvungen att avboka lunch med fd kollega. Nu är det lugnt igen och jag tror att jag vågar mig på pump ikväll.

Svar på tråden Summan av allt