Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Hej, tjejer vad Ni ar aktiva pa traden. Har varit bortrest ett tag sa maste saklart lasa ikapp alla intressanta diskussioner. Efter lagenhetspyssel ar i Frankrike sa ar jag nu tillbaka med brollopsplaneringen. Nu MASTE jag fa allt att falla pa plats. Har precis varit och inhandlat mangder av papper for att gora klart vigselprogram och menyer. Roligt att pyssla ihop sjalv. Hann under formiddagen med en utstallning pa Somerset House, Tiffany Exhibition. Massor av fantastiska juveler som man kunde beskada. Maste dock erkanna att jag foredrar butiken, den kanns ju liksom lite mer verklighetsnara an dessa fantastiska objekt som antagligen ar "the masterpieces".
Tentan är över!!! Det gick säkert bra, bäst att invagga sig i sådana tankar innan resultatet bedrövar en. Som vanligt gick jag omkring i ett lyckorus, som hög, vilket är det normala tillståndet efter att man äntligen lämnat helvetet ifrån sig. Jag duschade en timme, la ansiktsmask och inpackning samt svävade på moln hela onsdagen. Igår var jag på advokatbyrån som jag jobbat på de senaste åren för att lämna över mitt arbete till en kille som inte fattar ett skvatt. Han har noll koll på vad jag försöker lära honom och dessutom har han mage att sitta och klaga över hur tråkig arbetsuppgiften är och då gör han mig helt arbetslös när han tar över den. Men jag var på intervju igår på ett förlag och det ser faktiskt ut som om jag har fått jobb!!! Inget riktigt 8-5 jobb med fikaraster o personalfester, men ändå. Betalning per presterad bok, ca en bok i månaden och dessutom kan jag ju faktiskt titulera mig författare. Första boken ska handla om intellegenta hus och jag ska på en mässa mm för inspiration. Superkul...tralala jag är gla.
Vad lugnt det ar har inne. Jag sitter nere i Frankrike hos svarmor och later ovriga familjen titta pa tv. Har idag bjudit allihop pa en fantastisk lunch med champagne, borgogne vin och 3 ratters middag. Efter det dackade vi allihop. Oj, vad trott man blir av att ata och dricka gott till lunch. Imorgon blir det ytterliggare en slaktlunch men hemma. Det ar vad vi gor nar vi ar har. Ater, dricker och umgas med familjen.
Trollslandan - grattis till avklarad tenta och jobb!
Och ni andra vad har ni for er?
Bröllopsdag... vi firade med otrolig champagnebrunch på 38 våningen på JW marriott... 360 graders utsikt, gåslever, chreme brulee, dimsuns, pekinganka, indisk buffé, ostron, sashimi... ja, jag har ju tjatat om dem förut.
Väninnan blev tack och lov frisk på en dag tack vare mina stränga förmaningar om att stanna i soffan och kolla The Devil Wears prada-DVD, plus entourage- och big love-boxarna.
I förrgår mjukstartade vi med söta pedikyrer (mörkrött med diskreta små skära blommor), igår vindlade vi oss in på magiska små marknadsgator där folk levde sina hemliga liv och glatt poserade med levande krabbor, cykelpumpar och annat de hade att sälja. De är så söta de där evighetslånga lilongerna, inte en utlänning så långt ögat når och en grym skitighet och fattigdom och ändå är folk så glada och hälsar så lyckligt på en.
idag var vi nere i downtown runt jujuanträdgården, där var det helt annorlunda jämfört med French Concession. FAttigdomen och skiten var densamma men stämningen tätare, mörkare och mer uppgiven. Turister är vanliga och folk inte alls lika vänliga. Och runt People's square och de fejk-gamla turistkvarteren trängdes tiggare, klockförsäljare och - framför allt - turister i mängder. det var första gången jag upplevde känslan av att vara turist i min egen stad och jag kan bara säga... stackars turister som åker över halva jordklotet och bara får uppleva detta.
Min kompis var i alla fall jätteglad över att ha möjlighet att jämföra olika "världar". Och en särdeles romantisk värld var den stora, fina villan där vi åt middag med ett stort kompisgäng på 10 pers igårkväll, på terrassen med utsikt över den upplysta trädgården... mmm. Jag älskar min stad.
mannen sover middag nu efter vårt kulnariska kraftprov, ska snart väcka honom med en macchiato innan väninnan och jag tar tunnelbanan till det närbelägna shoppingcentret för serious skoshopping. Hon är sko-o-holic och har som jag storlek 36, så nu ska hon dö en smula och komma till himlen.
Ha en härlig söndag, andas frisk luft och ät svamp från mig så prutar jag på söta klackskor för er räkning.
Kram, G
Utvandraren: Hur är livet som mörkhårig, konstra blond? Märkt någon skillnad än? Jag är så nyfiken men skulle varken trivas eller se fin ut i ljust... jag vill vara en smula incognito ;)
Lapinette: Vad duktig din man är som pluggar svenska. Min man pratar i det närmaste perfekt (och gjorde redan när vi träffades) men jag har också träffat många fransmän i Sverige som efter tio år fortfarande knappt kan hanka sig fram, och de mår inget vidare av det.
Hej flickor!
Trollsländan, Grattis till nya jobbet! Det lät spännade.
Gemma! Jag döööör... Prata inte skor med mig! När får ajg komma och hälsa på??? Inte för att det skulle hjälpa mkt på skofronten eftersom jag vet att Amazonstorlekar(39) inte existerar i din del av världen....
Men lite avis är jag allt på din spännande stad!
Jag är och hälsar på mamma, pappa är på älgjakt och har varit borta i en vecka redan, med ett snabbt pitt-stop hemma med 50 kg kött i fredags. Det var bara att kavla upp ärmarna och hjälpa till! Igår vågade vi oss ut i svamp(älg)skogen och plockade trattisar tills vi nästan blev nedskjutna av en jägare... Det tog liksom udden av svamplyckan och vi skyndade oss hem igen!!
Nu ska jag ge mig ut en sväng på stan som har fått ett nytt shoppingcenter mitt i city, i en halvstor(liten?) stad i mellansverige är detta ett stort event så det måste kollas in...
Gemma! Jag har bara fått positiva reaktioner på mitt hår! Jag tycker själv det blev jättebra, JAG kom liksom fram lite mer, annars är jag mest blek liksom, nu syns dragen mer och mina ögon blev mkt blåare!
Bara mamma gnällde lite för hon tänker nostalgiskt på sin lilla blonda, söta dotter! Men men det får vi leva med, båda två!
Å just det ja! Igår var jag med en vännina ut till stallet, vi var ute och red en timme i underbart väder längs med älven och på mysiga skogsvägar! I like!! Gud vad jag saknar hästlivet!!
Kramar!
liksom är ett ord som borde svartlistas... Blev minst ett för många i förra inlägget!
Efter en lång och dryg arbetsvecka, så sitter hon här igen, Stålis.
Känns som om hela veckan har varit superbusy men att jag inte hunnit med någonting! Och imorgon är det ytterligare en lång dag hos tygleverantörer.
Har hunnit med en sväng på schamponering och tillhörande huvud, nack och rygg massage med proffsföning av min blonda hårman, som inte är den enklaste att tämja. Jag har nämligen självlockigt hår som jag för en evig kamp emot, så för mig är det underbart att slippa föna håret rakt, utan någon annan gör jobbet.
Utvandraren, nu tycker jag allt att det är dags för en uppdatering av bilden i ditt fall, nu vill jag se ditt mörka jag!
Jag är verkligen avundsjuk, min största dröm är att vara riktigt, riktigt mörkhårig. Jag har varit mörkare än vad jag är nu, mörkblond med bruna slingor, men på grund av omgivningens brutala protester och en enorm frisörräkning, så ser jag inte en mörkhårig Stålis som något alternativ.
Såg i alla fall till att skaffa mig en mörkhårig man, så att vår avkomma inte ska behöva vara fast i det blonda träsket. ;)
Gemma, Grattis till ett helt år som man och hustru! Måste kännas underbart.
Hur länge stannar din väninna? Det låter som om du är en dundervärdinna. Fast det tvivlade jag väl aldrig på att du skulle vara!
Blivande skaffade Entourage, säsong ett, till mig efter att jag nämnde att du berättat om den. Har sett ett par avsnitt, och den är lite kul, lite lagom otvungen attityd, precis som jag gillar dem.
Åh, jag vill också shoppa skor, vill åka till Hong Kong NU och tillfredsställa mitt undertryckta behov. Var på väg i lördags till modeaccessoarsmässa i Hong Kong då jag även planerade att trycka in en runda för skoletande, men självklart grusades de planerna av ytterligare jobb. Öff.
Hey Lapinette, snart flyttar ni väl?
Nu är jag sjuk :( Och måste gå med min kompis till den rysliga kopiemarknaden :( Vad gör man inte för att vara snäll.
Hostsnörvel, G