Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Gemma,
Svårt att säga en speciell sida/kategori på style som är speciellt bra. Hela sidan är helt fantastisk!!! :)
Gårdagens visning av Chloé var verkligen fabulös! Söta klännningar och skor. Hela deras babydoll-stil är riktigt söt.
Med en syster som jobbar på Prada så är jag ett riktigt fan av dom och Miu Miu. Så kolla in Pradas visning för den var underbar. Mycket 40-tals inspirerade klänningar med en touch av 70-tal.
Marnis kollektion var också heeelt amazing!! Alltid roligt med designers som vågar blanda och leka med material, som Castiglioni gör med lack och bomull. Det här är några tips på vad jag tycker är bra visningar.
Uppdatering från ett fuktigt, fuktigt Zhongshan. Det har småregnat hela dagen och blandat med värme sätter det sig som en blöt filt runt en så fort man går utanför dörren. Snacka om att min powerwalk imorse var en pärs! Jag kan bli så irriterad också så fort väderförhållandena inte är ultimata när jag ska träna utomhus.
Här har dagen varit sådär, min mage gör uppror ungefär var femte minut, vet inte vad jag har ätit för att den ska straffa mig på detta viset?
Samtidigt har jag löst problem hela dagen, och när det ena är löst så dyker det garanterat upp ett annat, ännu större och värre. Bland annat så hade flera av en fabriks mönsterkonstruktörer sagt upp sig, samtidigt, så våra prover behövde förlängning. Och jag som är så dålig på att skälla på de stackars kineserna, fick ta mig i kragen och hota Stålis-style. Suck.
Gemma, inget kort har återfunnits? Jag har lyckats tappa bort mitt Visa kort tre gånger, och en gång har det avmagnetiserats. Mitt Visa kort används inte lika flitigt här, däremot har jag ett Bank Of China kort uttagskort som brukas regelbundet, då cash is king här hos oss.
Hörni, alla nu med utländska män, vilket språk använder ni när ni kommunicerar? Blir det någonsin missförstånd?
Lourdes, trodde att de hade varit så vänliga på style.com att de samlat alla bröllopsklänningarna i en avdelning, det hade ju varit behändigt i så fall. ;)
Men jag ska ta mig en kväll i veckan och gå igenom visningarna, det är så spännande och kul och se vad de hittar på just denna säsongen. Tack igen för tipset!
Nyss hemkommen efter den stora jakten på datasupportfirman... Inte lätt att hitta inte! Hade fått namn och adress på telefon, och med mitt lokalsinne är en karta obligatorisk. Men icke, hittade inte firman med google eller på den uppgivna adressen. Så det fick bli en chansning. Efter mkt om och men hittade jag fram till en lite garderob, lång bort i stan. Med världens minsta ringklocka. Nåja, nu var den levererad i alla fall! Hoppas inte han 14åringen som tog imot datorn ägnar kvällen åt att se på mina bilder.....
Stålis, jag satt ute i solen igår i t-shirt och blev solbränd i urringningen. Idag däremot var det 7grader när jag hoppade i bilen! BRRRRR....
Igår hängav jag mig åt kopiösa mängder mat på Alex(ja... jag vet att vi har dålig fantasi!), började bli mätt redan på 3 serveringen och efter det var det hummer, laxskinn, skaldjurssallat, softshellcrab maki etc. etc.... Toppade naturligtvis med creme brulee och petit fours eftersom dessertmagen alltid har plats till lite till. Idag bantar jag!!
Men oj vad det var värt det!!
Lourdes, den sidan kan man ju bli fast vid länge....
Gemma! Matchade ja... Det händer! Men ju längre J har kommit in i den kreativa miljö han jobbar i desto yngre klär han sig... Håret blir längre, tatueringarna fler och byxorna mer saggade. Kvar längst in i skåpet hänger Eton skjortorna som var uniform förr!
Jag och andra sidan, köper chic'a dräkter med pennkjol och skira blusar! Vi rör oss åt motsatt håll kan man säga.. Vi får se var det slutar!
Ha det gött alla! Koz.
Det låter spännande...en grungeman och fröken fin. Själv har jag alltid varit lite snobbig, inga jeans gärna blusar men gjorde revolt vid 22 års ålder (när jag slutade arbeta på bank). Gick en period omkring i stora kängor, klänning och stora hängande halsband. Numera är jag något mitt emellan. Min man är en Etonskjorta! Jeans och skjorta har han till jobbet och privat. Ingen stor variation där inte.
Språk? Ja vi talar engelska med varandra och visst blir det missförstånd ibland. Imorgon börjar O sin svenska kurs och jag borde ta och damma av min franska. I helgen blir det franska och Frankrike för min del men 2 dagar är inte tillräckligt för att något ska fastna för min del.
Ahhh, angående matchande så såg jag 100 höjdare på TV om ett gammalt par i norrland som alltid klädde sig exakt likadant. De var så udda men ursöta!
Ha ha jag såg också det där hundra höjdare programmet med det udda paret som såg ut som tvillingar, samma frisyr, samma kläder. Det var ganska sjukt måste jag säga. Jag gillar komikerkillarna i vanliga fall men den här omgången har de lite väl lyteskomik över sig för min smak.
Jag och mannen klär oss ganska olika men ändå matchande. Sen har han den vanan att springa om kring i kostym för jämnan, (läs bankman) som en svensk fransman, ja han är den enda svensk jag träffat som faktiskt trivs, klär och kan röra och föra sig i en kostym, frack eller name it. Nu är han dock som en säck potatis, sjuk, orakad och i morgonrock/tofflor. Ja man kan inte ligga på topp jämt. Längtar till en riktig tigerkostym, men så länge jag pluggar så sitter jag mest i miss sixtyjeans... Tentan är svår utav bara .... Fick den i fredags och ska lämna in den imorgon kl 22. Det är bara att bita ihop. Längtar in til style.com istället, jag var inne en kort stund och insåg att här skulle jag fastna. Superbra för en student, se men inte shoppa.
Sista dagen med hemtenta idag... jätteskönt ikväll kl 22 är jag fri!!! Ska fira ordentligt tror jag. Förhoppningsvis är detta sista tentan någonsin om jag nu får jobb dvs... Annars ska jag försöka fortsätta plugga till våren. CSN är slut men man får väl hanka sig fram på nått (läs maken). Har redan idag på morgonen fått två "Tack för ansökan men tyvärr tjänsten är tillsatt av en anan mycket bättre än du så ta dina trista ansökningshandlingar och stoppa uppnån stan" Ja, det känns i alla fall som om dom skriver så. Men det är ju så skönt att vara arbetslös, man kan gå på höstprommenader, sova ut varje dag, hämta barn på dagis tidigt. Ja friheten är total och skrämmande. Vi människor mår inte bra av för mycket frihet, vi vill vara kontrollerade av vägkameror, arbetsgivare, buggade telefoner och registrerade mobiltelefoner. Det är inte nyttigt att gå omkring och bara leva. Aj vad jag svamlar idag, återgår till att utreda patentintrångsansvar istället.
Trollsländan, gillar att läsa ditt svammel och visst behöver vi människor en viss kontroll. Vissa mer och andra mindre. Jag är inte bra på att hantera för mycket frihet ...eller rättare sagt har nog aldrig varit i en riktig frihetssituation även om det ibland har kännts som frihet när jag kommit ut från ett onödigt långt förhållande.
Lourdes: Tack för alla sköna visningstips! Ska förkovra mig på style.com så småningom.
Min stil beskrivs nog bäst som eklektisk... har olika faser, dagar eller humör och det speglas i kläderna. Ofta har jag olika faser och humör på olika delar av kroppen. Idag blev det t ex fransig jeanskjol, löparskor, hermesscarfs och grov silverlänk runt armen. Liksom... var är sambandscentralen? Men jag tycker om att röra mig fort och effektivt, gärna lite framåtlutad med vilt pendlande armar och nåt glasartat, sammanbitet i blicken. Fler än en bekant har sårat undrat varför jag ignorerade dem när jag var ute och gick... men jag är helt enkelt i min egen powerwalk-värld. Med Pradaväskan vilt flaxande efter mig. Har f ö kommit på hur jag kan rulla och sen lirka ner skolböckerna så att de får plats i magen på min nya darling.
Skolan är mycket roligare nu! Tempot är hetsigare, de andra börjar få magsår och droppa av men jag blir taggad för nu är nivån äntligen rätt för mig, utan att jag ska behöva ge avkall på mina trevliga luncher och fikor.
I morgon kommer min väninna från Europa och hon ska hardcore skämmas bort i en vecka så jag kommer tyvärr inte vara jätteaktiv... får väl göra som så många andra och komma in och smygläsa för jag kan omöjligt låta bli att fundera över vad ni har för er, i alla era hörn av världen.
Trollis, tycker du är så tuff och tapper som kämpar dig ur din långledighet, måste kännas speciellt segt när hela familjen blir sjuk samtidigt. Och ändå lyckas du med konststycket att få alltihop att låta... ja, lite glamouröst.
Utvandraren: Vad har din man för motiv på sina tatureringar? Chateau D'yquem-loggor, eller vanliga hederliga nakna damer? Do tell!
Girls: Vad skulle NI tatuera för motiv, om ni var tvungna att välja ett, och var? (Yes Lapinette jag vet att det inte är din stil ;) men om du MÅSTE)?
Språk: Svenska! Alla andra försök (läs: franska) möts av en fnysning från mig och ett "nu är vi i Sverige, där pratar man Svenska". vilket funkar illa nu men mannen har gett upp efter åtta års samliv. Plus att han pratade suverän svenska (med rikssvenska "r"!) redan när vi blev ihop. Fast idag låtsades jag inte förstå när han ringde hem, sa "wo bu dong le, ni keyi shuo hanyu ma? = jag fattar inte, kan du prata kinesiska?" varpå han faktiskt fick fram vad han ville (dui buqi, wo wang le = ursäkta jag är sen). Mmm, så skojsigt.
Kram, G