Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Trollsändan
Vilket otroligt vacker, vackert bildspel!!!
Åhhhh... Trollsländan, så vackert!! Du ser ut som en dröm med din vackra klänning och söta krona! Vem har gjort klänningen?
Din man är ju också en hunk och er dotter ser ut som en riktig liten ängel...
Det var en fin detalj med duvorna som ni släppte iväg tillsammans. Förstår att du blir helt lyrisk när du ser på bilderna. Regnbågen satte verkligen stämning över välsignelsen...
Jag förstår att du börjar bli lite orolig för din man, jobbigt detta när vår dundermedicin antibiotika inte funkar. Men i dagens sjukvård borde inte lunginflammation vara så illa väl?!! Vad har han gjort för att dra på sig det? Har han gått småkrasslig under lång tid eller?
Hoppas att båda två kryar på sig snart så att du får tillbaks ditt normala liv!!
Lycka till på audition, efter det vi sett borde det vara en "piece of cake".
Kram K.
Ååååååå varför kan jag aldrig se dig trollis, vad är det för filformat? När jag laddat ner rubbet lägger det sig ett .exe dokument på skrivbordet, vad sjutton är .exe?
Vill, vill, vill!
Kram, G (trött efter att ha letat efter maskindiskmedel en halv dag... och ännu inte hittat det :( )
Lourdes,
är du inne och smytittar på oss ibland? Hur går det med dina planer?
Trollsländan, vilket underbart bildspel!
Du var strålande vacker, mannen en riktig snygging och din dotter en liten sötnos som såg ut att ha haft ganska kul med sina små näbbpojkar till vänner!
Jag vet att du har nämnt regnbågen innan, men inte trodde jag att den var SÅ tydlig som den var, helt otrolig. Strålande, rent utsagt strålande.
Jag förstår faktiskt inte dem som inte prioriterar fotografen och bilderna från bröllopet.. det är ju det enda man har kvar förutom minnena!
Här har det varit en busy dag med mycket jobb, men blivande och jag avslutade lite tidigare och åkte till den europeiska restaurangen och åt tidig middag.
Gemma, hur mår ni, väskan och du?
utvandraren
Haha... Ja, ibland är jag inne i er tråd. Jobbar i butik o då har jag inte tillgång till internet förrän när jag kommer hem om kvällarna. När jag väl har tid så sitter jag o mailar med en bt:are. Men nu fick jag ett bra tillfälle att sticka in med ett inlägg här.
Missade dagens yogapass. Sitter istället o knaprar på ekologisk frukt som jag fick skickat till mig direkt hem till dörren. Superlyxigt o supergott!!
Det rullar på med bröllopsplanerna. Datumet är satt; 12 maj 2007. Just nu sitter jag o väntar in "klänningen" som jag hoppas se på S/S 07´ visningarna. Är ute på style varje kväll. Har ännu inte sett något som skulle kunna vara något för mig.
I januari/februari är det tänkt att jag ska till London o köpa klänningen och ringen.
Hur går det för dig? Hittat något nytt ställe?
Utvandraren Lourdes och Strålhandske
Tack, vad glad jag blir och så roligt att äntligen få höra någon annan tycka. Det var faktiskt den bästa dagen i mitt liv och minnena håller sig sagolika tack vare fotografen. Det enda man absolut inte skall kompromissa med är just fotografen och jag hade tur som fick just den här killen. Han har en särskild känsla för just känsloögonblick. Regnbågen såg jag inte själv under bröllopet och tur var nog det för då hade det nog brustit helt för mig. Och vilken tur att vi valde en fotograf hela dagen, med tanke på att sportbilen gick sönder och fotografen skjutsade oss. Tänk om man hade haft en utsatt tid på 2 timmar, då hade det gått helt åt skogen. Och bilderna är i jämförelse med gästernas, helt outstanding.
Gemma va tråkigt att det inte fungerar för dig att se bilderna. Jag ska höra mig för med min sjuka dataexpert här hemma om vad det är för filformat och om man behöver något installerat för att se den.
Nu sitter jag vackert och väntar på att hemtentan ska trilla ner i mailboxen och plåga mig resten av helgen. Management IP Portfolio, någon som kan något om det?
Jag fick min Jur Kand i veckan, ännu ett tjusigt papper, (läs ironiskt) det känns ju lite bortkastat när man aldrig få jobb, jag menar, synd på så fint papper.
Hoppas Reinfeldt håller vad han lovat.
Trollsländan, klart att Reinfeldt håller vad han lovar, han är ju THE MAN! Å andra sidan så kan väl egentligen inte arbetslöshetssituationen bli sämre i Sverige än vad det är idag, den är ju förfärlig.
Har precis stressat runt stan och gjort ärenden och även varit hos frisören och fått håret stylat a´la lockig långhårig Jessica Simpson. Det var lite krångligt, som alltid, att förklara hur jag ville ha det, men med hjälp av en sisådär sjutton kineser som står i en ring runtomkring mig, alla med varsin hand om en slinga av mitt hår, ivrigt klämmandes och kommenterandes, så blev det som jag önskade.
Ikväll är det stor middag med blivandes frus släkt, månskensfestivalens middag tror jag att det är idag. Gemma, vet du?
Vi får se, jag har ingen aning om vad jag ska förvänta mig!
Hej små skumgodisar, här sitter jag hårlös och... eh... chockskadad. Min ursexiga väninna, ni vet hon som jobbar extra som "den perfekta kroppen", tipsade mig om hur man gör sin man lycklig, så efter att ha stärkt mig med en trippel espesso (inget bra sätt att slappna av på), tog jag tunnelbanan bort till Dragonfly för en "full leg" och en... ahem... "brazilian". För att bli lite mer som hon. Okej jag vet att jag är jättesen, de flesta hakade väl på trenden för åtminstone ett halvt decennium men det gör det ju inte mindre smärtsamt... eller pinsamt. Jag låg där och tokgarvade medan den unga kinesiskan försökte bestämma sig för vilket alternativ som skulle bli mest "pialoien" (snyggt) - två eller tre strån kvar?
Annars rullar det på, igår lyckades jag äntligen hamna bredvid min man i vaket tillstånd, hela fem minuter låg vi i soffan med släckta lampor, avstängda datorer och TV-apparater och inga blippande SMS. Bara låg så, löst tvinnade runt varann och tittade på månen. Vet inte om det är inbillning men Stålis, vet är den ovanligt fet och smörig just den här veckan?
Ikväll ska vi äta middag med ett franskt par som är här och hälsar på, kinesiskt önskade dom sig, men sen fortsätter vi resolut till en av stans hundratals champagnebarer. Får se om det blir en av terrasserna längs floden, utsikten över Pudongs upplysta skyline är magnifik, eller - mitt favoritalternativ - någon av de där gamla villorna som jag är så förtjust i och alltid tjatar om.
Grämer mig alltjämt över att jag inte kan se Trollsländans bildspel, i detta fall kan det möjligtvis handla om att filformatet inte är mac-vänligt.
Utvandraren: Jag har lagt upp bilder på min väska nu, på www.gemligheter.blogg.se . Köpte ett armand idag också till väskan (eller rättare sagt till mig själv, så att jag ska matcha väskan), en jättegrov silverkätting, ser coolt ut eftersom min handled är smal som ett spröt.
Ja, jag lovade mig själv en beautydag, i morgon vidtar tokpluggande för på söndag - söndag! börjar skolan åter.
Ha en kanonkväll allihop. Kramar, G
Stålis, har du ätit mooncakes? Jag var ju på middag hos min kinesiskafröken i onsdags och då bjöd hon på några olika varianter, dels moderna som smakade sådär och så de traditionella med söt bönpasta i mördegsfodral. De traditionella var klart bättre. Middagen var för övrigt jättefestlig trots den isblå lysrörsbelysningen (kineser vet INTE hur man belyser mysigt), och TROTS att en "vän" till lärarinnan hade bjudit in sig och sin flickvän på VÅR middag, en halvtimme innan vi anlände. Han var skitslemmig, ni fattar inte! Slog alla rekord på slempaddeskalan, en gravt överviktig, svettig, flåsande australiensisk textilexportör med paddansikte och glosögon. Hans kinesiska flickvän, jurist och kriminalpsykolog och hälften så gammal, satt bredvid och strålade förälskat medan han försökte få till det med min väninna (docksöt men urskarp 23-årig svensk civilingenjör). Yeah, in his dreams... Det händer nåt med männen, i alla fall många av dem, när de kommer hit och kvinnorna slänger sig runt halsen på dem. Fast personligen kan jag inte tänka mig nåt osexigare än folk som vill ha en för pengarnas skull.