Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Dansa är faktiskt lättare i högklackat än att gå snyggt. I promise! En påse med stinkande dansskor åkte ned i soptunnan i söndags när jag rensade lite i källaren. Trist men vad ska jag ha dem till?
Mina nya, vackra, italienska stövlar är faktiskt med låg klack. Det var ett krav då mina andra svartta har mycket hög och smal klack. De används enbart vid party fast men å andra sidan de med smal, hög klack är superbra att spetsa snön på...dvs ganska så enkla att gå i när det är snödrivor.
Inga husdjur här inte och ingen längtan heller. Vi har en huskatt som jag myser med ibland när jag släpper in honom till grannen (som äger honom). Och sen har vi min brors barns kanin, Tobbe, som är underbar. Han beteer sig mer som en hund än en kanin. Vandrar fritt omkring på tomten utan att smita och ligger gärna och sover på ens fötter under middagsbordet. Love him!...men så är jag ju också en kanin.
Gemma, vi vet att du är en hårt arbetande luxhustru som förtjänar all Prada du önskar, det ska du veta!
Och det är klart att du kan kombinera barn, katt och handväskor, varför skulle du inte kunna? Fast du får nog vänja dig med tanken på barnkräks på designerväskan och förlika dig med det först, så att du inte får en alltför kraftig chock. :)
Både jag och H vill ha både barn och husdjur, men båda kategorierna får vänta.
Däremot så kommer inte en katt innanför mina dörrar, jag är inte kattmänniska någonstans.
Hundar däremot, det är min melodi, och blivandes också. Jag drömmer om en liten fräck Jack Russell, och H har vuxit upp med Rottweilers, så det är hans preferens.
Frågan är hur man ska kompromissa de två hundraserna till en som båda tycker om?
Är det inte Izunia som har en vit liten söting?
Lapinette, jag håller med dig om att det är lättare att dansa i högklackat än att gå snyggt. Att det är lättare att spetsa snön har jag faktiskt aldrig tänkt på, men det har du rätt i. Synd att jag inte får praktisera spetsningen i vinter.
Fast när jag tänker efter så är det nog inte så synd, jag trivs när det är barmark utan snö och slask.
Snö är vackert men jag önskar vintern i Stockholm kunde begränsa sig till 2 månader, december och januari. Det var underbart i Cannes, typ 15 grader och för det mesta sol och ville man ha snö tog man bilen upp i bergen och åkte skidor. Lovely! Men, men...nu vill jag bo i Stockholm så jag får skylla mig själv.
Tror inte vi skaffar husdjur så länge vi inte har något barn som tjatar efter en kanin eller hund. Barn däremot är något vi försöker att införskaffa men ännu ej har lyckats med...men vi har tid på oss. Ingen stress här inte trots mina 36 år.
Lapinette: Tycks som om din Sydafrika research är grundlig, Ni kommer säkerligen få en fantastisk resa. Vi har ju köpt biljetter men inte så mycket mer...
Ser att Ni är inne på husdjur idag. Mysigt. Jag vill ha en hund. Tyvärr får vi inte ha djur i vår lägenhet i London. Suck... Och kanske reser vi lite för mycket. Men - I wish....
Är just nu i Sverige och provar min brudklännig. Blir superfin. Men inser att det är lite krångligt att flyga hit bara för att göra en provning.
I morgon bär det av till Frankrike. Hoppas hoppas att mina arma små blommor som varit ensamma så länge mår bra. Dom har ju fått ett så fint bevattningssystem så dom borde teoretiskt sett överlevt men solen och värmen skördar sina spår......
mlu - blir avis på dig som åker till Rivieran. Hälsa från mig!!! Och visst när det gäller research så är en stjärna. Här undersöks det rejält vilket hotell som verkar passa oss bäst, vad man ska se, hur man ska åka etc. Det är mitt gebit, planera och undersöka...och även mitt jobb.
Hello Ladies!
Jag önskar och hoppas att jag kan (lära)gå på höga klackar! Så otroligt sexy och kvinnligt! Men eftersom jag är rätt lång (1,79) har jag aldrig helt orkat ta mig igenom det.... Köper skorna och har dem i lådan i garderoben(så man kan gå och känna/klappa).... Köpte helt vansinnigt fina Manolos i New York, aldrig använda.... Men som sagt, jag hoppas och bidar min tid!!
Vi hade bestämt oss för att köpa hund i sommar, en Shar-Pei. Men så kom vi fram till att det var lite orättvist mot vovven eftersom vi jobbar så mkt. Men det står deffenitivt på dagordningen, och väntar på att prioriteras...
Lapinette? Kan du gå med klackstövlar i snön? Impad... Tycker det är helt ofattbart halkigt! Hur gör man??
Kommer ni ihåg när jag var på Opera och hade Kungskrabba middag? Då hade jag nya rosa stiletter från Fornarina på mig, med hör och häpna, 8cm klack! :-0
Så blev vi naturligtvis sena och fick ingen taxi.... Jag SPRANG till operan och kan tillägga att det är lättare än att gå förutom trampdynorna som får lite stryk! vi bor 10min undan så det var inte jättelångt, men gissa om jag hade skavsår dagen efter.... DEt blev taxi till baren och taxi hem efter föreställningen..... Och så var jag botad i önskan om att gå med högklackat för ett tag framöver!
Ja, man blir så trött i fötterna av högklackat. Tror fakstiskt det blir värre med åren då jag inte alls minns att det var så grymt ont när jag var yngre. Fast visst, då hände det att jag gick hem barfota genom stan, tidiga mornar. Det var tider!
ja klackar.. alltid alltid alltid..oavsett väder! :) Stövlar i snö är en speciell teknik. Men med övning blir man rätt stabil!
Ja jag är en hundmänniska. Älskar sma mysiga pälssaker!
Blivande Fru Stålhandske jag har 2 söta saker. Ingen helvit.. Den ena är en silky terrier som är gra/beige och heter Gucci. Den andra bor hos mamma och är 15 ar! Kan ni tänka er att jag haft henne sen jag var 10!!!! :o Hon är en pigg och glad gatukorsning!
ska kolla om jag kan lägga ut
...bilder..