• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Råkade visst få in mitt inlägg precis efter utvandrarens om slit och släng kulturen. Jag är en hejare på att röja men kanske inte främst slänga utan sälja till någon som förhoppningsvis har mer användning av sakerna än mig. Är dock inte någon som själv går och fyndar på Loppmarknader och antikaffärer.

• Gemma

Hej girls! Har just haft ett maratonsamtal först med mannen, sedan med mamma. Försökte förklara vad den kommande veckans högtider har för ursprung, nationaldagen var idag och sen är det fullmånefestival, som är de älskandes traditionella högtid!

Utvandraren: Jag störde mig framför allt på trådstartarens ton, typ "kom igen nu, erkänn att ni ljuger för er själva", så jag svarade på ett inlägg som jag aldrig borde ha befattat mig med. Plus att jag blir beklämd när jag tänker på att det faktiskt finns en massa människor som sitter hemma och nätshoppar dag och natt.

När det gäller prylar, nya som gamla, är jag kluven. Ena dan kan jag baaaara tänka på en viss väska, nästa dag förbannar jag berget av kartonger hemma i sverige (som inkluderar en hel del "antika" möbler från sextiotalet!).

Prylar kan möjliggöra att jag visar dig en spansk klänning fast jag är i kina och du i Asien, vilket rä coolt. Men man bygger lätt in sig i ett prylfängelse, dels blir man bunden till en plats (pga prylarna), dels påverkas ekonomin. Och sen begränsas ju livsrummet också.

Trivs nog bäst när jag har rätt lite grejer, som nu. Men det lär förändras om några dagar när sex kartonger + en garderob anländer från moderlandet.

Hoppas det var nån sorts svar.

Lapinette: Vi gillade att gå på antikmarknaden i Degeberga och samla oxblodsrött höganäsporslin från femtiotalet. Tyvärr, eller kanske tack och lov, var det så himla ovanligt att man på sin höjd hittade två små tillbringare per sommar.

• Gemma

Utvandraren igen: Du är i skandinavien såklart!

• Gemma

Utvandraren: I mitt nya hemland begränsar sig slit och slänget inte till möbler, här river man fem år gamla hus eftersom de varit så illa byggda att de fått möbelangrepp. Ja man river allt gammalt också för den delen. Därför byggs det dygnet runt och byggdammet letar sig ner i luftvägarna och toulenstanken från de lösningsmedelsbaserade färgerna är stundtals outhärdlig... sjukt.

• utvandraren

Det var ett bra svar Gemma! Jag blev bara lite förvånad över dig som annars är så bevandrad på nätet! Men jag antar att du är som jag: upptagen av känslan på saker! Det går aldrig att få den rätta känslan på en sak utan butiken, den vackra inslagningen och det hissnande suget i magen över att man gjort av med alldeles för mycket pengar......

• utvandraren

Men annars är det praktiskt med Ebay, som när man närmast despar över att Philosophys "Falling in love" inte finns i Norge.... what to do? Go nätshopping of course!!

• Gemma

Utvandraren: Mmm, prylar är nästan som knark ibland. Undrar vad som hände om man bara gav upp och följde alla sina impulser? Skulle man dra på sig enorma kontokortsskulder, eller skulle någon sorts mättnad infinna sig?

• Gemma

Utvandraren: Var kommer ebay-grejerna ifrån? Jag har faktiskt aldrig handlat där, däremot har jag sålt en hel massa prylar på Blocket. Man får inte så mycket men det känns klart bättre än att kasta hela och funktionsdugliga saker på tippen.

• utvandraren

Du... vet faktiskt inte helt! Jag handlar inte så mkt heller! Mest genom butiker via ebay! Jag har liksom inte helt tålamod med autioner för vardagssaker(hudvård etc)! Vill köpa med en gång!! Om det inte gäller möbler/konst och så då, det tycker jag är spännande. Men det köper jag heller inte via ebay!

• utvandraren

Tror egentligen ebay är ett gigantiskt Tradera.... Fast med anknutna butiker och så.

Svar på tråden Summan av allt