• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

Sååå mycket grejer som inte finns i Kina. Laura Mercier, exempelvis.

Har någon av er testat nya armanisminket förresten?

• Gemma

Själv är jag svag för kaplans! Köpte en femtiotalsklocka till mannen i morgongåva. Smart att kunna titta på nätet, och effektivisera besöket i butik, för de har tusentals modeller.

• utvandraren

Kaplans är grymt! Köpte jättefina diamant örhängen där för ett par år sedan... Helt nya och typ 5000kr billigare än i annan butik!

• Izunia

Min underbara vigselring kommer fran Kaplans! Dessutom stenen i min nya förlovningsring. Jag har inget problem med att den var begagnas. Men en förminskning, putsning och gravering är den som ny! Fast till ett bättre pris! :)

• Gemma

Jag köpte mina rubinörhängen på kaplans, som jag hade på bröllopet... små droppar, på en liten "kvist" av diamantbestrött vittguld. Pris: 3200:-

Som hittat!

• Gemma

Utvandraren: Finns det förresten norsk kläddesign? Har mest stött på dansk, och så svensk såklart.

• Gemma

Norsk musik är ju busbra! De hade en norsk jazz- och alternativpopfestival här förra veckan. Mannen som älskar norge och allt norskt, ville absolut gå men jobbet höll honom som vanligt fången.

• Lapinette

Vi var inne på Kaplans när vi försökte hitta en lösning - en ring att sätta bredvid min förlovningsring men i slutänden så blev det att jag flyttade ringen och fick en ny på vänsterhanden.

Att handla på nätet eller ej. Man kan säkert fynda men då måste man vara helt säker på vad man vill ha. Själv gillar jag att gå runt i affärer, titta, klämma och känna. Svårt att göra via en dator. Men som sagt Blocket där har jag flera annonser ute just nu och imorgon kommer en äldre man och hans fru hit för att köpa min ena Villeroy & Bosch servis. Det är min förlorade pappas avdankade.

• Gemma

Lapinette: Yes, jag vill inte gå miste om upplevelsen. När jag måste skicka mannen till butiken (som igår) tvingar jag honom att berätta i oändligt omständlig detalj om de exakta orden expediten använde, de parisiska damernas snipiga blickar och så vidare ;)

Fast Net-a-porter har fattat detta och skickar alla käder i fantastiska askar med rosetter och små sykit och så vidare! De rackarna.

• utvandraren

gå in på lauritz.com och gotta er åt glitter och pärlor... Dessvärre är genomgående de större diamanterna i dålig kvalitet men annars finns det massa fint!! Angående norsk design så kommer det väldigt mkt just nu! Är ni upptagna av kungligheter så går Mette-Marit nästan uteslutande i norska plagg.. Och hon har allt blivit riktigt stilig tycker jag!

Svar på tråden Summan av allt