Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
utvandraren: Vill tillfoga att jag fortfarande har mysdressen på mig. Och jag är skitnojig över alla tungmetaller som lär finnas i vattnet... kokar du maten i kranvatten? Måste erkänna att jag gör det. Men jag får nog ändra mig och, suck, vänta på vattenmannen 3x4 timmar i veckan istället för "bara" fyra...
Gemma. Jag dricker vattnet också.... Det är riktigt bra vattenkvalitet generellt här men självklart har ju 120år gamla rör något att säga om den "lokala" standarden.
Periodvis har vi fått brunt vatten, då de slagit i eller flyttat rör under arbetet. I de fallen kändes det helt OK med en 5l dunk Imsdal i reserv....
Mötte engång en man som jobbade på ett lab i anslutning till vattenverket! Han drack flaskvatten. Punkt slut! Så helt bra är det nog inte ändå...
Här brukar jag vakna av arbetare som bygger om i alla väderstreck inom vårt bostadsområde, det byggs om, byggs nytt, renoveras hela tiden. Men inte idag. Idag vaknade jag av att det lät som om grannen (Vi bor i ett radhus) möblerade om, och drog tunga möbler över marmorgolvet.
Nu har jag jobbat hela dagen med att sammanställa all orderinformation för ett företag som jag jobbar för, och svarat på alla mail i inboxen. Denna vecka kommer att vara lugn på den kinesiska fronten då de flesta fabriker håller stängt åtminstone större delen av veckan. Skönt.
Jag lagar mat med vattnet i kranen, jag också. Har hört att flera av de företag som leverar vatten här i Kina fuskar på flera vis med sitt vatten, alltså har i vanligt kranvatten, åtminstone här i GuangDong, så jag mer eller mindre förutsätter att det är fusk med det vi har i behållaren här också.
Läste precis på Aftonbladet.se om en gammal vän som är fast på något tåg i Vietnam iom tyfonen. Hon är från min och blivandes lilla hemstad i Västergötland.
Är tyfonen över eller pågår den fortfarande?
Jag hänger inte med ibland i de internationella nyheterna, jag trodde inte denna tyfonen var sååå farlig.
Oj... nu har jag också läst! Vad hemskt...
ännu ett bevis på att det inte bara är glitter och glamour i modellbranchen!
tycker det varit magert i nyheterna i det sista... Jag har inte hört alls mkt om tyfonen!
Äh, jag vill inte låta trivialiserande, men en riktig katastrof är ju att förlora sin make, sitt barn, synen eller en kroppsdel, inte att bara få äta en skål ris och vara fast på något tåg. Aftonbladet har ju som kutym att alltid överdriva, det är det som kvällspressen gör tycker jag.
I somras gick nog fyra tyfoner över GuangDong, 4500 människor dog. Det är en katastrof!
Stålis, tyfon i guangdong, alltså där ni bor..? Låter superläskigt!!!
Nu ska mannen gå på sitt flygplan, om han kan slita sig från champagnen i loungen. Och yes, han blev uppgraderad. Runs in the family ;)
Men eftersom han är 190 cm lång och knatar direkt till jobbet borde det vara en självklarhet att jobbet bokar en stol med rejält benutrymme. Han får nog ta ett snack med sin snåle chef. Bekymrar mig ständigt för hans hälsa... även om han för det mesta är betydligt friskare än jag själv.
Stålis: Vi har Nestle Pure Life-vatten och det kommer från HuangPu-floden som är brungeggig. Fast det har renats. Fördelen är att det är mer miljövänligt än att frakta från någon ren källa, dvs oändligt långt borta.