• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Som sagt...internetshopping inte min grej. Däremot älskar jag att kolla in och boka resor via internet. Idag har jag varit i SydAfrika. Tänk så billigt och bra!

Annars är middagen precis avslutad. Oxfilé med en Chateau neuf de pape 2003...ett av mina favorit år pga la canicule (hettan som var i Frankrike). Min man svepte vinet som vatten så nu ligger han på soffan och är "trött". Själv sitter jag kvar här i köket med lite och tända ljus.

• Blivande Fru Stålhandske

Uff, nu har jag sett på en ruskigt dålig miniserie från Hallmark som jag hittade här på DVD. Helt bortkastad tid.

Net-a-porter har superfina saker, men jag har faktiskt aldrig beställt något, bara surfat runt och dreglat.

Jag vill också gärna gå runt och klämma och känna på mina önskade objekt, men om det är något som jag vet hur det känns, luktar och ser ut och vet att jag kan göra ett klipp via nätet istället, så väljer jag hellre det alternativet faktiskt.

Utvandraren, din butik hade bra upplägg tycker jag. Ska kolla upp den lite mer senare när mina ögonlock orkar hålla sig uppe.
    Hur fungerar Kaplans hemsida egentligen?
    Jag har varit inne flera gånger, men jag hittar inte mer än ett fåtal smycken. Ändå hör jag talas om Kaplans och deras enorma utbud hela tiden. Något måste jag missat?

• Blivande Fru Stålhandske

Förresten, jag tycker att Ebay är kul!
    Jag har köpt flera saker därifrån, mest saker som inte går att få tag på i Sverige.
    Men jag skulle inte köpa något begagnat. På något sätt så känns det lite... ja, lite second hand. :)
    Fast jag är glad att det finns folk som älskar begagnade kläder och möbler, så kommer vi undan själva slit-och-släng mentaliteten hos en liten del av befolkningen iaf.
    Som Gemma redan sagt, här i Kina är det drastiskt illa. Allt ska vara nytt, nyare, nyast. Allt i deras strävan efter att leva i ett västerländskt konsumera-mera-samhälle.

• Gemma

God morgon! Vaknade sju av att det byggdes i mitt sovum. Ja i alla fall lät det så, ljudet av släggan som träffade stålet, timme ut och timme in... tortyr. Lyckades till slut somna med hjälp av öronproppar + ett par yllestrumpbyxor knutna runt huvudet (no comments!) + AIR på stereon. Drömde konstigt om vigselringar och snöstorm - här i Shanghai.

Har postat bilder (www.gemligheter.blogg.se) på mina två (och enda) inköp på nätet, Net-a-porter, förra våren. skulle absolut inte kunna leva utan något av dem! Kram, G

• Gemma

Lapinette: Låter fantastiskt smidigt att resa via internet! Alltså lite mer seriöst! Problemet är väl att dofter inte kan förmedlas. Fast i shanghais fall är det närmast en fördel ;)

• Gemma

Stålis: "Min" DVD-serie är jag nu djupt inne i. Makalöst att man kan förlora sig i så dåliga grejer. "Beautiful People" heter den, med idel b-skådisar och stereotypa one-liners som "If you're gonna be an artist, you have to reach deep into your heart. This picture looks beautiful but it doesn't make me FEEL anything, know whadda mean?"

Eh... yeah, we know, only too well.

• Gemma

Idag har jag:

- Gjort klart + mailat iväg en hel hemsida, ett nyhetsutskick och en krönika.
    - Skickat två trevligt formulerade, jobbrelaterade mail.
    - Översatt och mailat över en hel annonskampanj för ett franskt varumärke som jag gjorde i våras, till en av ovanstående makthavare (en trevlig marknadschef på exakt samma franska varumärke, som jag satt och snackade med hos pedikyristen igår).
    - Mailat bilder till nära och kära.
    - Betalat räkningar.
    - Skrivit och skällt på flyttanten eftersom kartongerna inte har kommit.
    - Inte negligerat er.
    - Kollat på 2 episoder av skräpserien (à 1 timme).

Och klockan är bara fyra! Tror att jag ska belöna mig med... en episod till. Och kanske lite träning innan middag?

Kram, G.

• Gemma

Glömde: Väntat tre timmar på vattenmannen. Argh! Men nu har vi i alla fall vatten, utöver regnvattnet som porlar oavbrutet.

• Gemma

Jag har också lyssnat på BANK - BANK - BANK sedan klockan sju i morse. Dessförinnan hela helgen och varje dag, sedan i söndags FÖRRA veckan. Undrar hur mycket man pallar innan man blir galen på riktigt?

• utvandraren

Wow! The return of the super GEMMA!

Idag har jag:
    -sovit lite för länge
    -kommit till kontoret, satt på PCn och besvarat alla(nästan) inkomna mail.
    -loggat mig på BT

Jag ligger i lä......

Vi håller på att få bytt alla vattenledningar i gatan utanför vårt hus. Ska lova att humöret inte går rätt till topps när man väcks av att en jättesåg tuggar asfalt utanför.
    Eftersom vi bor i ett hörnhus har vi naturligtvis haft dubbel dos av allt det roliga...
    Men det mest irriterande är när man står i duschen och helt plötsligt tar vattnet slut, helst har man just haft i balsamet också! Då blir jag såååååå glad.
    Fast eftersom rören var från 1880 vet man ju inte vad man druckit och sköljt sig i innan....

Svar på tråden Summan av allt