• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Gemma

Jag kommer tillbaka i morgon med förnyad kraft, busy gosande med väskan och mannen... och skriver kontaktrapport efter dagens möte med ett nytt projekt som jag råkat hamna i... Kram på er!

• Blivande Fru Stålhandske

Idag åt vi tidig middag på ett teppanyaki ställe, heter det så? Vi har varit där en gång innan, superfräscht med en jättesöt kvinnlig kock. Så nu är magen full av biff, lax, jätteräkor, gåslever, grönsaker och supergoda rulader med något slags tunt skivat kött som påminde lite om proscuitto till formen och färgen, fyllda med massor av vitlök, rödlök och gräslök. Jag är inte så haj på vad de olika maträtterna heter.
    Så nu sitter blivande och jag här och pussas med våra stinkande vitlöks-andedräkter.

Izunia, din lilla Gucci är ju en riktig liten sockerbit!
    Brukar hon ha kläder på sig?
    Här ute i obygden där jag bor så är det inte så vanligt med hundar annat än till.. hrm.. mat. Så deras hundklädesmarknad är inte så stor lokalt, men oj vad de producerar och säljer internationellt!
    Jag har en kontakt som regelbundet skickar bilder ur deras sortiment av hundkläder, som alla är så söta.
    Men gillar alla hundar att ha kläder på sig? Skiljer det sig från ras till ras eller får man vänja dem vid det från valpåldern?

• Izunia

Haha min hund brukar ju ha täcke pa vintern och när vi tränar och det e kallt. Han har ganska tunn päls. Jag har ju en luvtröja och en dunjacka ocksa! skitsöta! Jag är ocksa svag för diamanthalsband.
    Det har han nyss fatt ett nytt. Min äldre hund har tjock päls och kräver ej kläder. Alla hundar gillar ej att bära allt. Ett täcke brukar vara vanligt och ga bra. Men skor pa djur är bara plagsamt! det gillar jag inte.

• Majs Sthlm

Hej alla sköna brudar, ni som minns mig... Jag har varit ovanligt frånvarande under lång tid. Under den tiden har jag börjat på ett nytt jobb, varit upptagen med de sista bröllopsförberedelserna och HAFT ETT FANTASTISKT BRÖLLOP m.m. Nu är det bröllopsreseplanering som gäller! Antagligen reser vi redan i slutet av nästa vecka.

Jag får be att återkomma med bilder och ev. en liten berättelse.

Nu till min fråga, som rör att jag behöver tips på målare som är superduktig på att tapetsera noggrant med mönsterpassning! Vårt sovrum behöver en fondtapet. Den vi har valt har mycket mönster (William Morris Chrysantemum) och skall sättas kant i kant. Tre våder har vi lyckats med själva. Vi blev i princip osams mellan varje våd. De två första blev perfekta men nr 3 inte. Vi behöver hjälp!

Gemma, jag kom på att du beskrivit din vackra Laura Ashleytapet i Kungsholmslägenheten. Jag misstänker att du inte satt upp den själv? Har du eller någon annan av er tips på någon som är mycket duktig och noggrann på att tapetsera? Jag blir jätteglad för tips.

PS Jag kan också berätta att jag är gravid, i v. 15, vilket är väldigt roligt! DS

• utvandraren

Grattis Majs! Till både bröllop och bebbe! Vore jättekul att se dina bilder...

• utvandraren

Ps. jag vet allt om mönstertillpassning... Vi gjorde en vägg med fondtapet, det hade nog inte varit en dum idé med proffshjälp!! Men det blev ok förutom att tapeten krympte isär 1 mm mellan två våder.. Ups!!

• Lapinette

Grattis till brollop och barn!

Jag tar tacksamt emot tips om tapetsering. Min man sager att han kan men jag kan tanka mig hur det blir den dagen da vi ska upp med en monstrad tapet i var nya lagenhet. Apropa nya lagenheten sa ringde min vaninna idag och var overlycklig. Det ar hon som kanjkat runt i andra hand sa lange. Min hyresvard hade ringt henne och sagt att hon far min lagenhet. Sa nu far hon ett forsta hands kontrakt och slipper fundera pa vart hon ska flytta stup i kvarten. Hon var sa glad att hon nastan grat. Vi ar glada ocksa for det innebar att vi kan flytta till var nya lya tidigare.

• Gemma

Maaaaajs, grattis!!! Dubbelt, trippelt grattis!!! Och välkommen tillbaka.
    Vi var supernöjda med vår målare. Vi tog in offerter och fick ett gott intryck av denna, som hållit på sedan 60-talet. De gör ingenting svart men efter att ha tagit in olika offerter (med olika sorters förslag) såg jag att de ändå var bland de billigaste. Kan varmt rekommendera dem MEN ta in offerter från 2 - 3 företag och säg till alla att du tar in just offerter, så får du bästa pris.

Hur var nu din mail? Så ska du få namn och nummer till "min" målare.

Kram, G

• Gemma

Stålis: Mmmm. Låter som ett exceptionellt teppanyakiställe. Nu ska jag fira denna skira, soliga höstdag med i tur och ordning träning, IKEA (måste köpa en viksäng för vi får franskt besök ikväll), DVD-boxen och middag med min fröken, följt av besök på vinloungen Senses dit jag skickat mannen med franskbesöket.

Eder, G

Svar på tråden Summan av allt