Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
S/S står för spring/summer
Utvandraren
Ha ha jag kan se dig stå med rumpan i vädret och jag skulle bra gärna vilja se minen på dom som jobbar med att slita hår från rumpor.... Det är en jättebra knipövning det här... att läsa alla era hemska upplevelser med vaxning... Man kniper per automatisk av alla hemskheter.
Och som du säger Utvandraren är det ett ganska brett fält man kan få jobb inom. Men det är ganska många med den här breda utbildningen, universiteten spottar ut jurister, 300 nya varje halvår i bara Stockholm. Och vem skulle inte föredra en ung nyutbildad 25 åring mot en gammal nyutbildad 35 åring som dessutom är mamma. Jag är verkligen inte kräsen när jag söker jobb, jag har breddat mitt sökområde till caféjobb, butik och kassajobb i matvaruaffär, skrivjobb, assistent och sekreterarejobb. Men det är svårt att få jobb om man är överkvalificerad också, de tror inte man kommer att stanna. Det enda jag verkligen inte klarar är vården, mycket för att så många nära dött där. Man måste beundra dom som arbetar i vården.
Trollsländan!
Jag tycker eg. det vore MKT bättre att anställa någon som redan varit mammaledig, men ändå ung nog att ha en lång karriär framför sig... Du som inte vill ha fler barn borde vara helt perfekt! Men jag vet att konkurransen är knivig, det är väl bara toppbetyg som gäller om man ska få ett attraktivt jobb på någon av de stora firmorna! Jag har flera vänninor som jobbar som advokatfullmäktige/jurister och jag har följt dem igenom betygjakten... Inga dåliga grejer!
Vad har du för intressen? Kanske något sådant kan vara ett alternativ? Du har ju bra bakgrung för att starta eget och kanske bli grundare... Om din man ändå klarar att försörja er själv är det ju inte så riskabelt! En tanke bara...
Lourdes, ska titta in på den sidan! Tack för tipset!!
Utvandraren
Eget har jag redan haft i form av en teater. Det var oerhört mycket jobb och lite pengar, så jag är lite tveksam till att arbeta på det sättet igen oavsett bransch. Det är ganska ensamt också om man har en liten business och man behöver mest av allt vara bra på att sälja. Mina betyg är bra, jag kan få ting nu men då får jag flytta till Umeå eller nått och det är inte så lockande med tanke på familj. Om jag pluggar nått år till kan jag troligen få ting i Stockholm. Jag är bara så himla skoltrött.
Ibland får jag sådan där 30 årskris (fast jag passerat 30 för länge sen) skulle vilja gjort nått som spelar roll, nått som fått betydelse på ett större plan. Missförstå mig inte, jag vill inte bli kändis eller vara med i en löjlig dokusåpa. Men tänk om man fick vara del i något större, skriva en bok som påverkade en hel generation (Astrid Lindgren) eller som jag försökt inrikta mina studier, på genteknik för att få va del av den biten av juridiken som kanske löser de stora sjukdomarna som cancer, parkinson etc. Det skulle ge mig en enorm kick. Att få bidra till något större. Kanske skulle passa på och satsa på politik, nu när det är i ropet att satsa på egen företagsamhet istället för bidrag. Jag tror jag slår Reihfeldt en pling på onsdag efter tentan. Anställer han mig får han ner den dolda långtidsarbetslösheten en pinne.
Blivande Fru Stålhandske fram till sommaren var jag ocksa en vax virgin. Jag tyckte inte att det gjorde outhärdigt pa benen eller i armhalen. Men jag tillhör inte heller de hariga som tur är. Men benen vet jag inte om jag gör om. Jag är nästan harfri där ända.
är det sa att man är tillbaka pa noll om man rakar emellan?? ops...
oj igar blev det mkt vin...satt och spelade kort till kl 03 och var lite smatt packad när man kom hem slog pa tvn och Las Vegas visades. Den där Danny är sa snygg! Sen somnade jag!
ja det där med jobb...senast iagr fick jag ett avslag till...det är sa jobbigt. Precis som trollsländan är jag sa skoltrött att jag bara inte orkar med mer plugg. Har ocksa planer pa att starta eget men har varit väldigt feg! Vi far se. Kommer inget av jobben jag sökt sa tar jag tag i mitt egna.
Izunia
Vad har du för ideer för eget? Det är ju lätt att komma på ideer men svårt att få dom att löna sig. Ibland drömmer jag mig bort i en barnbokhandel som den i You got mail med meg ryan. Där skulle jag sitta och läsa sagor, ha små sånggrupper, starta små teatergrupper, julspel med änglakörer för barn. Tänk föräldrarna kommer dit med barnen och lämnar dom på en sångstund och medans barnen sjunger så shoppar föräldrarna järnet i butiken. Och bara bra böcker, det finns så mycket skräpböcker bland barnböckerna idag. Tyvärr blir det nog en massa kvällsjobb och helgjobb, med tanke på att föräldrarna förmodligen jobbar... Och så kunde man ta in enstaka exklusiva barnleksaker inget "fisher price" , eller annat "toys are us" plast.
jag tycker att det later som en underbar idé. Jag tror absolt att det är värt att slit och jobb man lägger ner. Hellre lägga tid pa sin egen idé och vara lycklig än att slita för nan annan.
Jag har en dröm om min egen butik. Tyvärr kan jag inte ga in pa mer detaljer. Men jag vet att det hade gatt bra.
Trollsländan, jag tycker att din barnbokhandel låter supermysig! Men som du säger, det blir säkerligen mycket kvällsjobb och annan övertid.
Att starta eget är något som jag alltid har velat göra, jag har faktiskt aldrig sett mig själv som en anställd som jobbar för någon. Nu gör jag ju både och, och det passar mig utmärkt just nu, men vi får se vad framtiden har i sitt sköte..
Men jag förstår er som drar er för att starta eget i Sverige, det är tufft med mycket jobb för lite pengar, åtminstone i början. Vi får hoppas att den nya regeringen kan göra klimatet för nya småföretagare bättre, så vi får se alla dessa idéer som nyskapande människor som som er själva komma till verklighet!
Tack för vaxningsinfon, mina damer, jag känner mig onekligen lite sugen på att börja med det, speciellt nu när jag får höra att håret blir tunnare. Det skulle ju vara underbart!
Men Utvandraren, vilken dålig service hos ditt vaxningsställe! Jag hoppas verkligen att du låter dem höra det på måndag!
Här i ljumma Kina har jag precis förberett middagen med hemmgjorda tortillas med vitlöksmarinerad kyckling, grönsallad och vitlöksmajonäs till blivande. Ungefär så avancerat som jag klarar av. ;)
Blivande ska ut och slå runt med affärskollegor som är i stan, men jag tror att jag dröjer mig kvar hemma och kollar på någon spännande film eller möjligen övertalar min väninna på massage.
Vad gör ni ikväll?
Oh Lourdes, tack för att du fick mig att återupptäcka style. com! Hade glömt vilken kvalitativ sida det är.
Men säger du att du hittat vår/sommar visningarna med bröllopsklänningarna där?
Jag hittar bara ready-to-wear och couturen!