• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Lapinette

Skrattar Gemma, tänk att du visste att det var nödvändigt att skriva om du MÅSTE! Om jag skulle tatuera in något så vet jag faktiskt inte vad men däremot vart. Den diskreta men vackra tatueringen skulle få sitta på baken.

Ikväll ska min man gå och få sin första svenska lektion (om vi inte räknar de 5 han tog för 4 år sedan). Han har idag inhandlat boken som är en svensk grammatikbok. Tror jag ska låna den också!

Själv ska jag ha väninna på middag. Hon som ska ta över min lägenhet blev snabbt inbjuden på räkpaj och vitt vin. Tanken är att hon ska få kolla på mina möbler och säga vad hon vill/behöver så låter jag det stå kvar vid flytten. Självfallet vill jag ha en liten peng men ack så skönt det skulle vara om jag kunde lämna min stora hörnsoffa kvar.

• utvandraren

Gemma!
    Min grabb håller på att bygga en JÄTTETATUERING som går ut ur armhålan via axeln och ner på underarmen. Förutom den har han en på bröstet med kinesiska tecken, ni vet sånnt som var poppis för 10år sen... Han är alltid lika nervös när vi är i asien att det ska stå något olämpligt! Det SKA visst stå tro,hopp, kärlek eller liknande.. Men man vet ju aldrig!? Kanske du skulle ta dig en titt?
    Den nya blir med fåglar, blommor etc och är väldigt Japan-inspirerad. Han är välbyggd så det blir fint, men eftersom han fyller 30 nu så tyckte jag att BF datumet på att tatuera sig hade gått ut, men han var inte enig!! Men men.

Om jag var tvungen hade jag gjort en likande som min väninna har. Ett blommotiv i färg som går över foten. Underbart!!
    Men jag gillar inte tanken på gammal hud med tatuering så jag låter bli....

Idag/kväll ska jag hålla ett föredrag för 50 pers... Huah! Alltid lika kul!

Ciao!!

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma, så härligt med en väninna som kommer på besök! Skäm bort henne riktigt ordetligt nu. Jag längtar så efter mina väninnor nu, önskar de kunde få tid att hälsa på snart. Här har jag bara en nära väninna, och det är blivandes kusins fru, en kinesiska. Alla andra pratar så dålig engelska att man blir helt matt när man försöker få något slags intelligent utbyte av dem. Men, men, jag borde väl lära mig kinesiska istället för att klaga på dem!

Vaknade imorse av att hantverkare började riva grannens vägg. Åtminstone låter det så, de håller på fortfarande. Gick ner till poolen och simmade 50 minuter istället för att lyssna på bankandet. Det var skönt att vara helt ensam i poolen, men svårt att ignorera de tre små livvaktspojkarna som smygtog kort på mig med sina mobilkameror.. Suck.

Jag har en tatuering av tre kronor långt ner i svanken, enbart för att symbolisera att jag är svensk. Har inte ångrat den än, men det kommer säkert!
    Blivande har inga tatueringar, men har tjatat länge om att tatuera in deras släktvapen på ryggen. Jag tycker allt att han är fin nog utan tatueringar.
    Men bestämmer han sig, så blir det nog inte förrän han når samma magnifika 30 års-gräns som Utvandrarens grabb, och då kommer inte åldern att stoppa honom. Han kommer för alltid att vara en pojkspoling i hjärtat, det vet jag!

• Trollsländan

Åh, tatuerade pojkar...jag bara dör, måste övertala mannen hemma. Den enda tatuerade man i min omgivning är pappa och på den tiden tatuerade man sig lite åt sjömanshållet... hjärtan, tre prickar mellan tummen och pekfingret. Nu när jag tänker efter har jag inte riktigt koll på pappas tatueringar...kanske tur det. Jag drömde härom natten att jag tog hål i naveln och satte in en diamant samt tatuerade nått runt naveln och nått längs ryggslutet också.... Jag är lite rädd att om man får hängmage efter ett antal bebisar så ser det inte så fräckt ut med ring i magen.... Jag får vänta till produktionen är klar, dvs efter 40. Är det inte en lysande ålder att göra sånt där man skulle gjort när man var ung, det är nog därför man ser så många 40-åringar med sportbil, ring i örat etc.

• utvandraren

Trollsländan!! hahahaha..... Aj,aj!
    Är du nöjd med hemtentan? Skönt att den är över va?

Stålis! Visst är det härligt att åldern mest sitter i huvudet? Jag tycker absolut inte att J är för gammal för sådant här men det känns som om han blir extremare och extremare, det brukar annars vända med åldern trodde jag...
    Jag tod det stora språnget igår och färjade håret MÖRKBRUNT, riktigt mörkt faktiskt! Det blev jättefint och mina ögon så mkt blåare.. Men jag känner inte helt igen mig!

Gemma! Jag hoppas ni får det fantastiskt tillsammans du och din väninna! Så spännade för henne, jag önskar att jag kunde resa till den fjärran östern!! Det blir säkert en del champis på er så ta det lugnt med platåerna..

Lapinette! Otroligt praktiskt att kunna lämna saker. Jag hatar att (fysiskt)flytta, verkligen skönt att kunna minimera antal kolli.

• Lapinette

Vi minimerar kollin (ska maila en lista med förmånliga priser till min väninna) samt har bokat flyttföretag. Tur är det för det verkar som min familj, mamma + bror är uppbokade på annat håll just den dagen vi hade tänkt att flytta.

Sorry, hinner inte hänga med er härinne så mycket som tidigare. Fullt upp på jobb, med flytt och snart ska jag springa iväg på en stor, läskig, presentation för en massa kostymnissar.

• Gemma

Hej girls, pysslar om min SJUKA kompis, gör honungsté och fyller videon med nya dvd:er... Big Love, Entourage och allt annat trevligt junk. Hoppas hoppas att hon mår bättre. Hennes första dag här, igår alltså, var i alla fall jättetrevlig för båda. Jag hämtade henne tidigt på morgonen på flygplatsen, lämnade henne i sängen och hann klämma in sista lektionen i skolan, innan jag gick hem igen och lagade lunch. Efter det tog vi i sakta mak tunnelbanan bort till den lilla kaotiska och hippa Xinle Lu, där vi fick en fantastisk oljemassage på favvostället. Hem sedan och blinga till sig för champagne på utsiktsbaren New Heights, sedan underbar trerätters med SÅ gott vin på anrika M on the Bund, sedan ner en våning till The glamour Bar, mer champagne och prat... sen hem till mannen som låg och sov i soffan i sina mörkblå fabrikskläder, de hade haft nån sorts kris och han hade kommit jättesent och, ja, ibland känner jag ett litet styng av dåligt samvete för att han sliter så. Men han trivs!

Idag: Skola, det börjar bli riktigt tufft trots nya, "lätta" klassen. Men så roligt! Har aldrig tyckt om att plugga tidigare, nu VILL jag inte missa en enda lektion, kinesiska är otroligt roligt, svårt, spännande och fantastiskt. Pratar glatt med alla och börjar bli riktigt bra om jag får säga det själv, problemet är när de svarar, jag fattar nada av dialekten och jargongen. Jaja, tids nog...

Hoppas väninnan blir bättre snart. Och... om jag skulle tatuera mig så skulle det få bli mobilnumret för jag kan omöjligt lära mig det. Och varje gång man ringer och bokar nåt här, det kan vara massage, pedikyr, dricksvatten eller restaurangbord, så måste man uppge mobilnumret.

skämt åsido... en vacker, stiliserad groda skulle det nog få bli, så skulle jag i alla fall känna mig LITE närmare min man som jag ser så sällan och saknar nästan jämt.

Kram, G

• Izunia

oj vad ni skriver... Tatueringar - ALDRIG. Skulle aldrig tatuera min kropp. Jag hade verkligen angrat mig. Tycker inte att det är snyggt..OM jag hade varit tvungen hade jag gjort det vid ljumsken...lite längre at mitten och kanske gjort en liten tass. Guccis avtryck! haha.. nanstans där man kan gömma det även under bikini! ;)

Själv har jag dock en piercing i naveln och har haft den sen jag var 18 och jag köper alltid det största glittrigaste smycket jag kan hitta! :D

Trollsländan vad skönt att ha tentan över... är du nöjd?

Lapinette är ni inflyttade?

• Lapinette

Izunia - I wish men nej, flytt om en månad. Skriver kontrakt den 1 november och har ännu ej bestämt bank. Börjar bli lite nervös men den biten ligger på O. Nästan allt annat har jag bokat och fixat med. Vet inte om du läste men vi har beställt matsalsbord. Det blev i oljad björk, 6 stolar och två iläggskivor. Stolar i björk och brun sits...så de ska matcha fondväggen.

Gemma - trist att kompisen är sjuk när du väl har fått henne hela vägen till Kina. Hoppas hon tillfrisknar snabbt så ni kan gå ut och busa. Själv ska jag träna och dricka vin med en väninna ikväll medan mannen pluggar svenska. Visst är livet rättvist?!

Svar på tråden Summan av allt