• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • Izunia

oh yeah...brazilian. Visst känns det som om man bara vill sparka den där vaxerskan i huvet när man ligger där med benen i vädret och det gör sa ont att man inte vet var man ska ta vägen!?

Jag gjorde det till bröllopet och jag vet inte om jag vagar pa mig det igen! Dock sa maste jag odla lite igen da jag ska vaxa armhalan och bikinilinjen pa mandag.. Vet inte varför jag övertalades till bikinilinjen men ja ja..

Kommer du att göra om det? DEt sägs ju göra mindre ont andra gangen da rötterna inte sitter lika hart. hmm mysigt samtalsämne..

Trollsändan otroligt vackra bilder!

• Trollsländan

Tack Izunia
    Ughre jag skulle inte våga någon annan ens peta på ett enda hårstrå någonstans på min kropp. Har tom skräck inför frisörsaxar. En gång i tonåren vaxade jag ena benet i en bastu, jag grät flodor, skrek och fick bara bort en remsa, resterande försökte jag duscha bort. Min smärtgräns är tyvärr lägre än lägst, kommer inte heller föda fler barn, opereras eller göra något annat som gör ont igen i hela mitt liv. Hellre dör jag än vaxar. Bilar ska man vaxa, inte något annat. Har hört om permanent hårbortagning, låter mer som min grej, och det har gått ner i pris ganska kraftigt.

• Izunia

Trollsländan haha min smärttröskel är sa laaaaag!! :) Föda barn är min värsta skräck!

• Lapinette

Hej alla hårfria brudar...här har ni den ludna kaninen som skriver. Nu är det vinter och jag "odlar" fritt (förutom under armarna som alltid är renrakade). Orkar inte bry mig och är välsignad med ej allt för mycket hår.

Själva har vi fått ett flyttdatum bestämt. Vet inte om jag skrivit det tidigare men min väninna som varit utan lägenhet fick ta över min. Hon var så lycklig att hon nästan grät i telefonen. Så nu skriver vi kontrakt den 1 november. Har ringt runt och kollat priser på flyttfirmor och golvgubbar (slipa och lacka). Sen har vi försökt att pusha på våra banker för att få lägsta möjliga ränta.

Snart helg! Vad ska ni glamourtjejer hitta på? Själv ska jag och mannen ta en spontanmiddag och kanske bio (om vi orkar)ikväll. Imorgon tänkte jag lägga in ett ord på ett par till möbelaffärer och på kvällen ska vi på fest! Så inget speciellt här inte utan mest en vanlig helg.

• Trollsländan

Jag ska utreda knowhow verses patent licenser och avgöra vilket land man ska stämma in i samt vilket lands lag man ska använda samt utreda tvprogramskydd. Jätteglammigt, jag får totalspader. Längtar till nästa helg då jag ska på barnteater med lilla och fika på kondis med skärgårdsutsikt.

• Trollsländan

Sitter här uppe i tornet med utsikt över skärgården (sjöglimt) och tragglar konventioner och så når den ljuva doften av rådjurstek mig, lilla ropar efter pappa, "får jag hoppa i sängen". Han hostar nått tillbaks. Gulnande löv, tårar hänger utanför i luften ett glas gott rött... kanske Turning Leaf för årstidens skull...dvdn är laddad med senaste Harry Potter...det blir nog en höstglammig helg i alla fall, trots hemtenta.

• Blivande Fru Stålhandske

Nyss hemkommen efter ett storslaget firande av månfestivalens avslutande med stora, inte alls tjocka, kinesiska släkten. Har som vanligt ätit en massa kinesiskt, för dem existerar ingenting annat, åtminstone inte när gamla mormor och morfar är med i sällskapet.
    Men det gick bra det också, det mesta slank ned; helstekt gris, kyckling, olika hot-pots med röda bönor, grönsaksgrytor och goda "buns" med mumsig ananasfyllning. Senare åkte vi hem till kusinen och kollade på månen och åt mooncakes.

Jag är mycket förjust i sötsaker, men mooncakes är alldeles FÖR sötsliskigt. Vilka är de moderna mooncakesen du pratar om Gemma? Är det de runda med gelatinytterhölje med fyllning eller de bleka med fruktfyllning?
    Vi har fått alla möjliga sorter i present, och jag har smakat alla men ingen har riktigt fallit mig i smaken ännu. De traditionella med mördegsfodral är klart de godaste i alla fall.

Annars har jag spenderat en stor del av kvällen tillsammans med kusinens snart sexmånaders gamla dotter, ett mycket underhållande sällskap om jag får säga det själv. Blivande brukar säga att det beror på att vi är på samma nivå. :)
    Hon rycker mig i håret, vi leker med leksaker, låtsaspratar och skrattar. Hon blir mer fantastisk för varje gång vi ses. Barn är verkligen livet!

• Blivande Fru Stålhandske

På tal om kroppsbehåring och dess borttagning, jag tar bort ALLT, men har ännu aldrig kommit mig för att vaxa. Har väldigt hög smärttröskel, hur ont gör det egentligen?
    Skulle kunna tänka mig att börja vaxa regelbundet, men hur länge måste man låta växa ut håret mellan varje omgång, vet ni det?
    Jag är av naturen platinablond och har inte så mycket kroppsbehåring, men jag skulle ändå inte tacka nej till att permanent ta bort det, som Trollsländan.

Uäk, detta blev högst personligt.
    Tur att man är superanonym på nätet. ;)

• utvandraren

Hej flickor!

Kroppshår ja.... Jag hade faktiskt bokat in ett besök på salong idag, via nätet! Så döm av min förvåning och förgrymning när jag kommer dit och de visar sig att de har stängt pga skönhetsmässa... Jag menar, Vadå??? Varför har de en online tjänst om den inte funkar?? Hade ordnat mig fri efter kl. 2 för att gå och allt... GGRRRRRRR. Det ska de få höra på måndag!
    Fick trösta mig med en lunch med några vänninor på en mysig italiensk restaurang.

Det gör betydligt mindre ont efter att man gjort den första och absolut västa ggn. Vid 3-4 känns det inte alls mkt! MEN ni får inte raka i mellan... då är ni tillbaks på noll igen!!
    Stålis- 3-5 mm räcker, men eftersom håret blir tunnare så syns det inte så mkt!
    Jag tycker det mest känns löjligt att stå med rumpan i vädret till någon man inte känner, surrealistiskt helt enkelt! Men inte pinsamt! Vilket jobb dom har...

Lourdes! Kul att höra om dina planer! Fattade inte helt vad du menade med S/S...
    Mässa eller?

Gemma! Den är grym....
    Inget ytterligre att säga! riktigt jävla snygg...
    Jag har beställt RÅA Jimmy Choos... Ska meddela när de kommer! Gläder mig...

Trollsländan! Lycka till med hemtentan! Det går säkert bra.
    Kan man inte jobba i ett väldigt brett fält med jusutbildning? Det ordnar sig ska du se, eller har du ögonen på något helt spec??

Ha en riktigt skön helg alla! Min dator har havererat så detta är dyrbar tid på J's Mac... kanske jag kan stjäla den igen i morgon!

Kramar K.

• lourdes

Ursäkta, talar som om alla vet vad jag menar... ;) style.com är en sida där alla visningar visas från dom stora modehusen. Just nu visas vår/sommarvisningarna inför 2007. New York, London o Milano-visningarna har betats av. Det här är sista veckan o då visar modehusen från Paris sina kreaktioner.
    Det är kul att se åt vilket håll modet bär. Kan varmt rekommendera sidan!
    Trevlig helg alla!!

Svar på tråden Summan av allt