Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Stålis: -dvd:n var friends with money. En helt OK feelgoodrulle. Har köpt en ofantligt usel DVD.box som heter Beautiful People eftersom alla serier jag älskar på riktigt antingen är slut (Desperate Housewives, SATC och six feet under) eller så har fortsättningen inte kommit än (entourage, Big love och Gilmore Girls).
Den får duga som ersatz.
Kanske man ska bli en sån där... vahettere... sopranos-slav?
Är det NÅGON annan som sett Big Love? Den är heeeeelt fantastisk. Så sjuk så det är inte sant, och på en gång väldigt vardaglig. Lite som six feet under and just the way I like it.
Kul grej som hände på minglet ikväll: När jag berättade för en tjej om vår gamla lägenhet i malmö, den som vi renoverat i fem år, utbrast hon "Var den ER!!! Wow, jag har bara hört talas om den, min man brukade titta in genom fönstren och fantisera, vänta jag måste hämta honom!! Får man fråga vad ni fick? Och VARFÖR sålde ni den?" Eeeeh... för att jag flyttade till Stockholm? Och så följdfrågan: "Jamen varför vill man bo i Stockholm när man kan bo i Malmö, i en sån lägenhet?"
Som sagt, och det kanske är lite knasigt och fel med tanke på hur mycket ni flyttar och fixar och så, men personligen är jag så glad över att inte vara styrd av mitt boende, just nu.
Å Gemma.. Du har alltid så mkt roligt för dig... Jag sitter och känner mig lite ensam eftersom min utekväll med bästa vänninan blev inställd! Hon hade sett fel på flygtiderna och kom hem vid 6 istället för 12 idag! Förstår att hon är sliten efter 2 dagar i Chablis med 8h sömn tillsammans. Men liiiiiite ledsen blev jag allt när hon inte orkade leka med mig!! Uff... själviska jag!
Mannen är som vanligt ALDRIG hemma... GRRR... Bittra Berit i farten så akta er!!
Sopranos är jättebra Gemma! Börja kolla på den så har du att göra ett tag!
Hej på ett långt tag. Jag har verkligen varit off line i snart 2?? 3?? veckor. Min man fick lunginflammation, en smittsam och segdragen sådan så jag har varit en riktig servicefru från morgon till kväll de senaste veckorna. Snacka om trött och utarbetad. Drömmer om att han masar sig till jobbet så jag kan få lite lugn och ro här hemma. Och äntligen fredag, sitter och sippar lite överblivet bröllopsvin till cambonzola, salta kex och vindruvor. Det blir väl ännu en lugn helg eftersom maken fortfarande hostar. Bygglovet har äntligen blivit godkänt, jag satt med linjalen i högsta hugg i tre dygn efter att det inte godkänts första omgången och nu har de första spadtagen tagits i sommarparadiset. Det mesta har löst sig utom jobb än så länge. Men jag håller på att söka ett spännande jobb som författare... det låter glammigare än vad det är. Man ska bara skriva facklitteratur. Men arbetstiden är fri, hemma och ganska bra betald så får jag det hoppar jag på tåget.
bittra berit: Mmm, men i morgon blir jag trött och gnällig och du blir pigg :) Och just precis ikväll känner jag en stark frustration över att jag tillbringat över en timme med att snacka med folk som jag absolut inte hade NÅT gemensamnt med. Varför kan man aldrig lära sig att byta samtalspartner, tidigare?
...liksom... man är inte snäll, man är bara korkad som står där och mår kasst.
Så där hör du, jag kan minsann också vara bitter ;) Trots allt det roliga. Kram och gonatt!