Summan av allt
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!
Kram, G.
Är tyvärr inte så bra på Nice då min man inte alls gillar att åka in dit men tycker definitivt att du ska ta dig ut och utforska stadens barer. Jag gillar gamla stan och de delarna men där är det mest studenter som hänger. Om du vill/kan ge dig lite längre bort mot kusten så vet jag trevliga restauranger i Antibes och Mougin och så några barer i Cannes.
Nej, ska nu slita mig från jobbet. Har uppmanat mannen att det är hans tur att laga mat ikväll (jag gör det den resterande veckan!).
Brud juni har jag heller inte sett... Har lite ångestfjärilar idag för mannen är i europa och jag måste plugga men det känns av någon anledning tufft att göra något över huvud taget. skulle helst stanna i sängen hela dagen, eller i soffan med en DVD. Vete fasicken om jag inte ska göra det faktiskt.
Why not?
Kram, G.
Gemma, tack för uppmuntran, det behövdes verkligen igår. Men idag känns det bättre.
Förhållandena här i obygden kan vara svåra att tackla ibland för en civiliserad flicka som jag själv har jag märkt... ;)
Men det här är ändå inte värsta obygden. Jag träffade en svensk kvinna för ett tag sedan som bodde i en liten by på ett par hundra invånare i New Territories i Hong Kong tillsammans med sin kinesiska man och deras tonåriga dotter. Hon hade vildsvin som sprang fritt i byn och boaormar som hade ätit upp ett av deras höns nyligen! Då snackar vi primitivt! Hon hade bott i Kina i sjutton år och kunde inte mer än ett fåtal ord på kinesiska. Då slår du henne med hästlängder Gemma!
Skönt att ha en schemalagd ayi, vi ringer in vår när hon behövs. Hon är faktiskt här just nu, städar, fejar och putsar fönstren. När hon kom gick jag en powerwalk och tog sen ett dopp i poolen, det gjorde susen för humöret!
Nu ska jag äta havregrynsgröt. Gottgottigottgott.
På tal om hemhjälp, min blivandes kusin och hans fru har en inneboende nanny som både tar hand om deras dotter, städar och lagar mat. De betalar henne lite mindre än 2000 kronor i månaden, men då får hon såklart mat och husrum.
Hon har make och två barn som hon träffar TVÅ gånger i månaden! Jag kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att träffa sin familj så sällan. Vilken saknad!
Utvandraren, vad jobbar din M2B med?
Vår ayi kommer två dagar i veckan och får 500 rmb i månaden... men hon stannar bara 2-3 timmar per gång. 24h i månaden, dividerat på fem. Så hon får nog mer än de flesta. Men hon är så söt. Idag mår jag blöööh och hon bara: "Gå och lägg dig!" Jag sa, eeeh, xuexi yihou (efter skolan), hon såg bekymrad ut och sa: "Men du ska ju inte dit förrän i eftermiddag, eller hur? Du kan ju sova en stund nu. Ja, medan hon dammsög så att svetten lackade.
Stålis: Pool och vacker utsikt... har ni ren luft också?
Trodde att Hongkong bara bestod av skyskrapor och berg, men det stämmer uppenbarligen inte...
Stålis: Ja, med tanke på att jag är milt deprimerad idag för att min man är borta. Och då har jag bokat in kul aktiviteter med tjejerna nästan varje dag. Kvittar, kropp och själ är beroende.
Apropå att inte träffa sin familj mer än varannan månad... hu.
Jag har sett Brud_juni och livs levande t o m!!! För mig så överensstämde skriften med verkligheten. Det kändes klockrent.
Själv är jag fortfarande förkyld. Inte ett dugg sämre eller bättre sen i söndags. Varje dag exakt detsamma. Skittrist! Jag som är beorende av min träning...blir odräglig när jag inte får mina träningspass (adrenalinkickar). Min man skällde ut mig imorse för att jag inte har gått till Apoteket och köpt hostmedicin. I Frankrike tar man ju piller för allt...medan jag hatar piller.
Oj, så negativt det här inlägget blev.
Så sannt... Brud_juni har vi inte sett bilder på!!
Lapinette! Krya på dig!! Det är skit trist att gå och dra på saker så länge, men typiskt dessa tider! Jag gillar franska apotek, där man kan köpa allt utan recept!
Gemma, var i hela friden kom Penntroll ifrån? Du är ju verkligen jättesöt, det är ju iofs penntroll med men gillar inte helt ordet "troll" i jämförelsen!!
Stålis, min kille jobbar som frilansfotograf. Han är relativt nyss klar från sitt assistentår hos en konstfotograf och jobbar med lite allt möjligt! Han är i etableringsfasen kan man kanske säga, men nyss gjorde ha ett jobb för ELLE. Behöver kanske inte ens tillägga att jag är stolt? Men mkt jobb är det, den sidan är inte fullt lika kul!!