• Gemma

Summan av allt

I flera veckor har jag funtat på ett namn som är tillräckligt omfångsrikt. Jag tror jag har det nu. Enjoy!

Kram, G.

• Svar på tråden Summan av allt
  • utvandraren

mlu, hur ser din ut? Underbara klänningar... Vilken prinsessa du kommer bli!

• mlu

Utvandraren:
    Tog en titt pa din M Lhulier klanning. Valdigt fin ,men jag tycker nog Jim Helm klanningen Du visade forst ar annu mer outstanding men jag ar nog valdigt inne pa spetsar just nu da jag sjalv skall ha min brudklanning helt i spets!

Min mamma har fatt fortroendet att sy i spetsen! Hon ar duktig, provade en "test-modell" som hon gjort upp sist jag var i Sverige. Pa mandag bar det av till Sverige igen for att forhoppningsvis fa korsetten gjord. Har kopt alla korsett-delar har i England da det inte fanns sa bra sadana att fa tag pa i Sverige.

• utvandraren

mlu-Visa vilken modell...... Vill se!!! please...
    Guud vilket ha-begär jag fick inför Jim Hjelms klänning nu! Den måste jag visst till Amerikat för att köpa också... toppen!
    Min mamma är duktig hon med, sydde en fantastisk balklänning till mig på studenten!
    Men vilken press... kan verkligen tänka mig "hispig blivande brud" ilsket gråtande för att det inte blir PRECIS som jag vill... Nu pratar jag ju om MIG naturligtvis, du kanske har bättre nerver! Lycka till i alla fall!

• Blivande Fru Stålhandske

Gemma hade väl Alencon spets? det ser det ut att vara i den första klänningen som utvandraren visade, eller är de bara så förvillande lika? En annan fransk spets är alltså Chantilly? Finns det många fler?

Många frågetecken.

• mlu

Utvandraren: Min klanning kommer att se ut som klanning nr 8 pa Caroline Castiglianos sida. (Hon som sitter i soffan) Var forst inne pa lang arm i spets men efter att ha provat den klanningen sa var jag helt sald!! Haller verkligen tummarna for att "min" blir lika bra som roginalet da orginalet var helt enkelt alldeles for dyrt!

• mlu

Blivande Fru Stålhandske : Jag fick lara mig att de franska spetsarna har namn efter de byarna dar vaveriet ligger. De ar ganska snarlika. Pa Siden Carlsson i Stockholm talar de om Gepyr-spets nar de pratar om Fransk spets, ar lite osaker om det inte ar nagot slags "samlingsnamn" da jag tyckte deras franska spetsar sag minst sagt olika ut i monstringen. Jag ar ingen expert men svettades over dessa begrepp i somras innan jag fostod, OCH kunde forklara for nagon annan vad jag letade efter...

• utvandraren

Det var den jag tyckte var vackrast....
    Jag tror den blir perfekt!

Hittade en återförsäljare i England "Confetti and Lace" har du hört om dem? Men å andra sidan är dollarn så låg så en resa till New York kanske kan motiveras...

• mlu

Utvandraren: Har inte hort talas om Confetti and Lace. Du kan ju alltid ringa och kolla om dom har just den modellen annars kan jag tanka mig att en resa till NY kan inberaknas for samma pris om du handlar klanningen i dollar i stallet. Tror att det kan vara ganska stor skillnad i priset pund/dollar.

• Lapinette

Sitter här med ett stor leende och känner igen mig så väl! Fast jag bestämde mig ganska så tidigt att sy upp klänningen själv då min mamma är sömmerska i grund och botten. Sen så föll jag för spets och hade livliga diskussioner med min otroligt envisa mor. Hon tyckte absolut inte att jag skulle ha hela klänningen i spets. Jag letade spets som en galning och på Siden Carlsson viste de inte vad Alencon spets vae...tillslut kom det en räddande ängel och gav mig sin spets (tack åter igen Gemma!). Men som sagt...min klänning blev bara delvis med spets (mamma fick som hon ville) så toppen är i spets medan kjolen blev i dupion siden.

Modellerna ni visar är underbara!

• Blivande Fru Stålhandske

Nu kommer jag inte in på Caroline Castiglianos sida för tillfället, men menar ni den klänningen helt i spets med lite släp med ett cremefärgat/ljusrosa band med lite applikationer på i midjan?

Det är nog den jag har tittat ut också! :)

Svar på tråden Summan av allt